Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maailma suurima reklaamifirma mured pärinevad tarbekaupade sektorist
Kolmapäeval oodatust kehvamate majandustulemustega börse ehmatanud Briti reklaamifirma WPP probleemide allikas on ettevõtte aruande kohaselt reklaamimüügi vähenemine tarbekaupade sektor.
WPP kahandas oma käesoleva aasta müüginumbrite kasvu väljavaateid 1 protsendini, põhjendades seda pakendatud kaupade müügiga tegelevate firmade kokkuhoiupoliitikaga. Taolistel ettevõtetel - mis moodustavad kolmandiku reklaamifirma müügitulust - on raskusi praeguse madala kasvu ja madala inflatsiooniga keskkonnas toime tulemisega, samuti põhjustavad probleeme aktivistinvestorid ja tehnoloogia võidukäik, kirjutab Wall Street Journal.
WPP tegevjuht Martin Sorrell selgitas, et tarbekaupade tootjate müügimahtude langus tähendab ühtlasi vähem kliente reklaamifirmale ning on seega ohu märk. Reklaamimüüjatele valmistab tema hinnangul suurt muret ka Amazoni üha kasvav mõjuvõim, mis viib paljude kaubatootjate andmed internetihiiglase käsutusse.
Grupi nõrgimad tulemused pärinevad Põhja-Ameerikast, kus mängib Sorrelli sõnul rolli ka suur ebakindlus seoses majanduse üldise käekäigu ning president Trumpi ärisõbraliku poliitika teostumise pärast.
Hoolimata tulukasvu aeglustumisest loodab WPP parandada oma tegevuskasumit 0,3 punkti võrra. Lisaks tõstis firma oma dividendi seniselt 19,55 pennilt 22,7 pennile.