Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pepsico tegi oodatust etema kvartali
Ehkki joogimüük Põhja-Ameerikas jäi nõrgaks, suutis Pepsico kolmandas kvartalis tugeva suupistete müügi ja madalamate kulude toel teha analüütikute oodatust tugevama kasumi, ent joogihiiu käive jääb ootustele alla.
Pepsico kasum aktsia kohta oli 1,48 dollarit, mis ületas 5 sendiga analüütikute oodatud 1,43 dollarit, edastas Reuters.
Frito-Lay äriüksus, mille alla käivad näiteks Cheetose ja Doritose kaubamärgi suupisted, kasvas 9. septembril lõppenud kvartalis 3,2%. Turustus- ja üldkulud langesid 0,7%.
Samas sai märkimisväärse hoobi firma suurim äriüksus ehk Põhja-Ameerika joogimüük. Selle käive kahanes 3,4 protsenti 5,33 miljardile dollarile, eriti suur mõju oli Gatorade’i karastusjoogibrändi kehvadel tulemustel.
Põhja-Ameerika karastusjookide turul ongi üha raskem edukas olla – karastusjookide tarbimine on viimased 12 aastat langenud, kuna tarbijad otsustavad tervislikuma kauba kasuks. Ehkki mahud vähenevad, liigub müük rahas mõõdetuna pisut üles, kuna kõik joogitootjad suruvad turule väiksemates pakendites kaupa, mille eest saab küsida kõrgemat liitrihinda.
Pepsico muidu heade tulemute juures teebki enim muret just käive. Firma müügitulu oli kolmandas kvartalis kokku 16,24 miljardit dollarit, mida oli 1,3% enam kui aasta vartem. Siiski jäi tulemus alla analüütikute ootustele, milleks oli 16,31 miljardit.
Ühtlasi oli Pepsico sunnitud kärpima ka enda terve aasta käibeprognoosi. Nüüd ootab firma terve aasta peale vaid 2,4% müügikasvu, varasem siht oli 3%. Firma tegevjuht Indra Nooyi ütles, et turuolukord on jätkuvalt raske, ent eriti selles valguses läks äri hästi.