Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ameeriklased käivad jälle McDonald'sis
Kiirtoidukett McDonald’s kasvatas USAs müüki oodatust enam, ent kasum jäi pisut analüütikute ootustele alla.
McDonald’si vähemalt aasta aega tegutsenud USA restoranide müük kasvas 4,1 protsenti, samas kui uuringufirma Consensus Metrix küsitletud analüütikud arvasid, et kiirtoidukett suudab näitajat kasvatada vaid 3,4 protsenti.
Müüginäitajate parandamise ning langusesse pööranud USA restoranide külastatavuse taaselavdamise kallal on McDonald’s näinud palju kurja vaeva – just Ühendriikide burgerikohad teenivad ketile enim kasumit.
Klientide meelitamiseks toodi turule näiteks uued veerandnaelased veiselihapihvid ning uued võileivad. Tehti ka agressiivset hinnakampaaniat, näiteks pakkus firma USAs karastusjooke müügiks 1 dollari eest hoolimata topsi suurusest, smuutisid ja kohvijooke sai osta 2 dollari eest. Populaarne oli ka kampaania, kus 5 dollari eest sai valida kaks erinevat toodet menüüst.
Oodatust tugevam oli kasv ka mujal – üle kogu maailma suurendas burgerikett käivet 6 protsenti, samas kui analüütikud ootasid vaid 4,5 protsendi suurust tõusu.
Puhaskasum oli kokku 1,88 miljardit dollarit ehk 2,32 dollarit aktsia kohta. Korrigeeritud kasum oli aga 1,76 dollarit aktsia kohta, mis jäi sendiga alla Reutersi küsitletud analüütikute prognoosidele.
Käive, millesse annab oma panuse ka üha kasvav frantsiisiäri, langes 10,4 protsenti 5,75 miljardile dollarile. Pisut edestati analüütikute prognoositud 5,74 miljardi taset.