Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tesla kasseeris rekordkahjumi

    TeslaFoto: EPA

    Kui Tesla oma kolmanda kvartali majandustulemusi avaldama asus, ei oodanud ükski analüütik, et Elon Muski kontsern plussi jõuda suudaks. Kuid põletatud raha hulk osutus kardetust hulga suuremaks.

    Teslat on sel aastal tabanud mitu häda seoses kauaoodatud „rahva-elektriauto“ Mudel 3 tootmisega. Kuigi kontserni juht Elon Musk kinnitas juba mitu kuud tagasi, et tänaseks peaks olukord tehastes olema niikaugel, et iga nädal veereb vabrikutest välja 5000 uut elektriautot, siis tarneprobleemid on sellele ambitsioonikale plaanile kriipsu peale tõmmanud.
    Septembris sai vast nii mõnigi Tesla aktsionär šoki, kui Elon Musk teatas, et teaduskuul suudeti toota vaid 260 Model 3 seeria masinat. Kas ei kuulutanud Musk aasta teist poolt hirmutava nimega „tootmispõrguks“?
    Kuid neljapäeva õhtul aktsionäridele saadetud kirjas nentis Musk, et Tesla niinimetatud gigatehas Nevada kõrbes, kus autode jaoks vajalikke akusid valmistatakse, tegeleb hoopis kontsernile probleemide valmistamisega.
    Paraku ei osanud kontserni juht ka investoreid lohutada sellega, millal probleemid lahendatakse ning Tesla kui kellavärk tööle hakkab. „On raske ennustada, millal on võimalik kõikidest pudelikaeladest vabaneda. Ei ole ka teada, millised võivad juurde tekkida,“ ütlesid Musk ja finantsjuht Deepak Ahuja investoritele.
    Kahjum ligi 3 dollarit aktsia kohta
    Tootmisprobleemidest tuleb otsida ka Tesla kehvade kvartalitulemuste põhjuseid: kui analüütikud ootasid kontsernilt kvartalikahjumiks 2,31 dollarit aktsia kohta, siis Tesla suutis seda „ületada“ ning kasseeris sisse 2,92 dollari suuruse kahjumi väärtpaberi kohta. Absoluutnumbrites oli kontserni käive 2,98 miljardit dollarit – 30 protsenti mullusest rohkem –, kahjum aga 619 miljonit dollarit.
    Teisisõnu: tellimusi justkui jaguks ja klientide huvi on Tesla vastu suur, aga Musk panustab innovatsiooni selliste summadega, mille puhul on raske näha, kunas või kuidas need tagasi teenitakse: viimases kvartalis kulutas Tesla investeeringuteks 1,4 miljardit dollarit, järgmises plaanib Musk investeerida miljardi.
    Investoreid ei rõõmustanud ka Tesla päikesepaneelide üksuse numbrid: kolmandas kvartalis installeeriti Bloombergi andmetel 109 megavati ulatuses süsteeme, mis on mulluse 187 megavatiga võrreldes korralik langus. Samal ajal teatas Tesla, et inimesed on aina rohkem valmis juba installeeritud süsteeme päriseks ostma, mitte lihtsalt liisima.
    Küsimus, kui kauaks Teslal raha jagub, vaevab mitmeidki investoreid: alles mõni päev tagasi ennustas suurpank UBS meedias, et järgmise aasta lõpuks on Teslal näpud põhjas. Musk võitleb rahanappuse vastu võlakirjade emissiooniga – viimane toimus alles augustis ja tõi Teslale sisse 1,8 miljardit dollarit. Kokku on Tesla kukrus praegu ligikaudu 3,5 miljardi dollari jagu vabu vahendeid.
    Oodatust tublisti suurem kahjum lõi valusalt Tesla aktsiat: järelturul kukkus väärtpaber kuue protsendi jagu 301 dollari juurde. Alates septembri keskpaigast, mil aktsia jõudis 385 dollarini, on aktsia väikesemate vahedega langenud. Kuna aastat alustas väärtpaber napilt 200 dollari juurest, tähendab see varem sisenenud investori jaoks siiski ligikaudu 50protsendist võitu. Lisaks Tesla enda aktsiale asusid investorid müüma ka Tesla Hiina komponentide tarnijate aktsiaid ja surusid need Bloombergi andmetel langusesse.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Maag Grupp ja Skeleton Technologies said suure tunnustuse
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.