Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas Tesla konkurent naerualuseks sai

    LeEco juht Jia YuetingFoto: epa

    Hiina kunagise suurte edulootustega firma LeEco lugu on õpetlik neile, kes ei karda võlakoormat ega pea vajalikuks ettevõtte laienemist hoolikalt läbi mõelda.

    “Teised ettevõtted naersid meie üle,” räägib LeEco üks endine töötaja ja küsib, kuidas ettevõtte juhid küll arvasid, et vaid mõne aastaga suudetakse 200 töötajaga ettevõte paisutada 10 000 töötajaga hiigelfirmaks. “See oleks suurem kui Facebook!”.
    44aastane Hiina ettevõtja Jia Yueting plaanis maailma vallutada. Ta alustas ettevõttega LeTV, mis pakkus videostriimimisteenust. Jia teadis, et unistada tuleb suurelt, ning pidas õigeks oma äri ülikiiresti kasvatada. Videostriimimisärist sai õige pea rahvusvaheline suurettevõte, mis müüs nii kodutehnikat, nutitelefone kui ka näiteks elektriautosid.
    Mõistagi polnud LeTV õige pea enam sobilik nimi ning Jia nuputas välja uue, palju kõlavama ning ambitsioonikama: LeEco. Viimane peaks näitama, et kuigi ettevõte tegeleb erinevate äridega, kuuluvad nad kõik ühtsesse ökosüsteemi. Veelgi enam, mõningaid vihjeid võib LeEco nimest leida ka maailmavallutuslikele plaanidele.
    Kasv, kasv, kasv
    Üsna kiiresti sai aga selgeks, et LeEco tähelend jääb üürikeseks. Ettevõte keskendus liialt kasvamisele, aina uusi ja uusi projekte rahastati laenudest. Sealjuures tekkis tunne, et laenude võtmisel ja uutel projektidel ei tulegi piiri ette. Lõpuks oli LeEcol väga lühikese ajaga loodud suisa 15 tütarettevõtet.
    Samuti sai selgeks, et kuigi ambitsiooni firmal jätkus, jäi kõvasti vajaka teadmistest. Endised töötajad on Jied CNBC andmeil kõvasti kritiseerinud. Kuna ettevõte on hierarhiline, siis kujunes suureks probleemiks, et peamine otsuste tegija ehk Jie ei tunne teisi turge peale Hiina oma. Ja ometi pürgis firma ka näiteks USA turule. 
    “Pealegi, need talendid, keda ta palkab, et ole alati just kõige andekamad. Rahaga ei saa osta talente ega ka lahendada strateegilisi küsimusi,” kritiseerivad endised töötajad.
    Eelmise aasta lõpus oli selge, et LeEco on jõudnud suurtesse finantsraskustesse. Ettevõte oli jõudnud oma tegevusega juba USAsse, ent seal laienemiseks raha ei jätkunud. Lõpuks oli LeEco sunnitud USAs Nevada osariigis asuva elektriautode tehase maha müüma ja palju inimesi kaotas töö.
    Asi päädis sellega, et LeEco võlakoorem ja samal ajal maksevõimetus olid paisunud niivõrd suureks, et Shanghai kohus otsustas külmutada 1,24 miljardi jüaani ehk 182 miljoni dollari jagu ettevõtte varasid. Mõne päeva pärast teatas Jie, et taandub LeEco juhtimisest ning keskendub hoopis Faraday Future’i arendamisele. Viimase käekäigust on varem kirjutanud ka Äripäev.
    Peking sekkub
    Tänavu oktoobris kirjutas Hiina väljaanne 21st Century Business Herald, et Hiina väärtpaberite reguleerimiskomisjon plaanib hakata tehnoloogiaettevõtteid pitsitama, et need annaksid rohkem ja läbipaistvamalt infot ning ühtlasi vähendaksid seotud osapoolte tehinguid.
    Mitu komisjoni liiget on väljaandele poetanud, et Hiina muudab keerulise struktuuriga tehnoloogiaettevõtete jaoks erinevate tehingute tegemise üha raskemaks. Samuti on tulevikus oodata, et firmadele kujuneb börsileminek varasemast keerukamaks ning nõudeid, millele ettevõte vastama peab, karmistatakse märkimisväärselt. Reguleerimiskomisjoni andmetes seisab, et kui eelmisel aastal sai 90,96% Hiina börsile soovinud ettevõtetest selleks loa, siis tänavu on see näitaja umbes kümne protsendi jagu väiksem.
    LeEco tulevik
    LeEco tulevik näib vähemalt praegu olevat tume. Ettevõtte nüüdseks juba endine juht Jie peidab end USAs ning ei soovi tagasi Hiina minna, kuna seal ootavad teda ees võlausaldajad ning pettunud töötajad.
    Ka Faraday Future’il ei näi samuti hästi minevat: Hiina väljaanded kirjutasid eelmisel kuul, et ettevõte kuulutab varsti pankroti välja ning varad müüakse Ameerika investoritele.
    LeEco kõneisik pole kuuldusi kommenteerinud.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.