Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tesla veokil nimekaid tellijaid

    Tesla veokFoto: epa

    Tesla tutvustas sel nädalal investorite rõõmuks kaht uut sõidukit, veoautot ning sportautot.

    Näib, et investorites on erilist põnevust tekitanud just Tesla elektrimootoriga veoauto. Walmart teatas reedel, et on andnud sisse tellimuse 15 Tesla veokile. Ettevõtte teatel on ostu eesmärk näidata, et Walmart on tulevikust hooliv ettevõte, kes tahab juurutada jätkusuutlikke lahendusi. “Me oleme põnevil, et saame olla ühed esimestest, kes seesuguse sõiduki ostavad,” põhjendas Walmart pressiteates.
    Bloomberg kirjutab, et vahetult pärast Tesla veoki tutvustamist teatas ka USAs Michiganis tegutsev poekett Meijer, et on otsustanud soetada neli Tesla raskekaallast. Juba on tehtud ka 5000 dollari suurune ettemaks iga veoki eest. Ettevõte teatas, et kui ühelt poolt võimaldab Tesla veoauto kasutamine vähendada õhku paisatavate heitgaaside hulka, siis teisest küljest on Teslaga sõitmine ka odavam, mis omakorda võimaldab neil toodete hindu klientide jaoks madalamal hoida.
    Ka USA logistikafirma J.B Hunt Transport Services on juba kuulutanud, et on andnud sisse tellimuse mitme Tesla veoki ostuks. Ettevõtte juht John Roberts selgitas, et ilmselt hakkavad Tesla veokid enim kasutust leidma just lühematel distantsidel.
    Väikeettevõtjate huvi
    Portaali Trucks.com toimetaja Jerry Hirsch märkis CNNile, et Tesla veok võib väiksemate ettevõtete seas üsna populaarseks kujuneda. Ta põhjendas seda sellega, et väikeettevõtetel on reeglina kohalik kliendibaas ning veoauto päevane marsruut on lühem kui suurettevõtete kaubaautodel.
    Veokile on ette heidetud, et see sõidab ühe laadimisega vähem kui samalaadsed sisepõlemismootoriga veoautod päevas keskmiselt. Seetõttu on kriitikud osutanud, et see võib ostuhuvile saatuslikuks saada. Samuti märgivad kriitikud, et näiteks diiselmootoriga autode kasuks räägib ka see, et nende tankimine on oluliselt kiirem kui elektriautode aku laadimine laadimispunktis.
    Laiem mõju autotööstusele
    Hirsch selgitas, et senise info põhjal saab siiski väita, et Tesla veokauto võib osutuda suurte sõidukite seas pioneeriks. Näiteks paikneb Tesla veokis juhiiste kabiini keskel, mitte paremal või vasakul poolel. Seesugune lähenemine peaks Hirschi meelest parandama sõiduki aerodünaamilisi omadusi.
    “Ilmselt hakkavad teised tootjad seda eeskuju järgima. See võib tuua kaasa radikaalseid muudatusi, mille tegemisest seni on hoidutud,” prognoosis ta.
    Tootmist puudutades on Hirsch aga Tesla suhtes pigem kriitiline. Kuigi praegu on lubatud, et esimesed Tesla veokid jõuavad tellijateni juba 2019. aastal, pole Hirsch sugugi veendunud, et ettevõte oma lubadust täita suudab. Teadupärast pole Tesla siiani oma tootmisprognoosidest kinni pidanud. Seetõttu on mõistetav ka küsimus, kas Tesla ikka suudab plaanitud viisil veoautosid toota, kui hoopiski akuutsem teema on see, kuidas rahvaautoks ristitud Model 3 tehaseväravatest kiiremini välja veerema saada.
    Wall Streetile läheb peale
    Kuigi Wall Streetil on Tesla suhtes palju kriitilisi arvamusi, näib siiski, et uued sõidukid on pannud investorid ettevõttesse taas armuma. Tesla aktsia tõusis reedel 0,8% jagu ning on sel aastal 50%ga plussis.
    Siiski märgib Hirsch, et Tesla pole ainus veoautosid tootev ettevõte, kes tahab pakkuda rohelisi lahendusi. Ka näiteks Saksa autogigant Daimler tuleb õige pea välja oma elektrimootoriga veokiga.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.