Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
PRFoods kasvatas tublisti käivet
28. augusti erakorralisel üldkoosolekul kinnitati kalakontserni Trio Trading ost. Vasakult teine: PRFoodsi juht Indrek Kasela.Foto: Andras Kralla
PRFoodsi reedel avaldatud kvartali- ja üheksa kuu tulemused näitasid tugevat käibe- ja brutokasumi kasvu.
Kalatoodete müügi ja kalakasvatusega tegeleva grupi käive kasvas kolmandas kvartalis eelmise aastaga võrreldes 70,8%, 17,99 miljoni euroni, ning selle aasta üheksa kuu jooksul 36,3%, 41,6 miljoni euroni. Brutokasum suurenes vastavalt 397,6% ja 90,6%.
Puhaskasum langes eelmise aasta üheksa kuu vältel aga 1,2 miljonilt eurolt 0,2 miljoni euroni. PRFoodsi puhasrentaablus aasta esimese 9 kuu kokkuvõttes oli 0,4%, mis on silmnähtavalt madalam kui mullune 4%. Näitaja kahanemine oli paljuski tingitud rahvusvaheliste tootmisettevõtete ostmisega tekkinud kuludest. PRFoodsi netovõlgnevus pärast firmade soetamist on 16,7 miljonit eurot. Grupi omakapitali väärtus on septembri lõpu seisuga 23,7 miljonit eurot.
PRFoodsi tegevuskasumlikkust kergitas firma juhatuse hinnangul tooraine, eriti lõhe hinna langus, müügitiimi hea töö lõpphindade tõstmisel ning hiljuti omandatud Šoti ettevõtete John Ross Jr ja Coln Valley luksustoodete mõju. Juhatuse ainuliige Indrek Kasela tõdes, et tänavu suvel omandatud Soome kalakasvataja Trio Trading on olnud samuti väga väärtuslik lisandus PRFoodsi grupile, sest annab juurdepääsu toorainele ja tõstab värske kala toodete osakaalu käibes. Kuna värske kala müük on suurema käibekiirusega, kaitseb see firmat teatud määral kiirete hinnamuudatuste mõjude eest.