Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hiina on võitmas elektriautode "võidurelvastumist"

    BYD on Hiina üks suurimaid elektriautode tootjaid.Foto: epa

    Hiina on varunud piisavalt liitiumi, et toota miljoneid elektriautosid - kuid selle võrra vähem jätkub metalli USA-le ja teistele riikide, kirjutab CNN Money.

    Nõudlus elektriautode järele kasvab ning Hiina ettevõtted on usinalt sõlminud lepinguid liitiumi varumiseks. Tegemist on hõbedase metalliga, mida kaevandatakse peamiselt Austraalias ja Lõuna-Ameerikas.
    Hiina on maailma suurim elektri- ja hübriidautode turg – see moodustab globaalsest müügist umbes poole. Valitsus püüab elektriautode tööstust kiiremini arenema panna ja selleks on tohutult liitiumi vaja. Liitiumit kasutatakse autode akudes.
    Globaalne võidurelvastumine
    „See, kes kontrollib liitiumi tarneahelat, kontrollib tulevikus ka elektriautode turgu,“ ütles andmefirma Benchmark Mineral Intelligence’i uuringute juht Simon Moores. „See on globaalne akude võidurelvastumine.“
    Kuna Hiinal endal piisavalt liitiumi kaevandada ei ole, otsitakse seda välismaalt. Septembris ostis Hiina autotootja Great Wall Motor osaluse Austraalia liitiumikaevandajas Pilbara Minerals. Selle aasta alguses ostis hiinlaste Ganfeng Litihium 20protsendilise osaluse ühes Argentina projektis. Eelmisel aastal omandas Hiina Tianqi Lithium 2 protsenti Tšiilis tegutsevast SQMist. Viimane on maailma üks suurimaid tootjaid.
    Hiina valitsus on kodumaistele ettevõtetele andnud vaikselt juhtnöörid Hiinast väljaspool olevate liitiumikaevanduste omandamiseks, ütles investeerimisfirma East Capitali portfellihaldur Francois Perrin. Ta prognoosib, et järgmise paari aasta jooksul suurendab Hiina oma mõju veelgi.
    Hiina välisministeeriumi pressiesindaja Geng Shuang ütles, et temal selle teema koha pealt mingit konkreetset infot jagada ei ole.
    „Me tahame kogu aeg kõigi riikidega majanduslikku koostööd parandada, see kehtib ka energia- ja autosektori kohta,“ ütles ta CNNile saadetud vastuses. „See, et Hiina teeb konkreetsete mineraalide kaevandamisel teiste riikidega koostööd, pole mingi üllatus.“
    Hiina tahab tähtsates teemades olla liider
    Hiina ettevõtted, mis on hiljuti tehinguid sõlminud, kommentaare jaganud pole. Riigi valitsusel on olnud ka kalduvus kasutada loodusressursse diplomaatilise relvana. Näiteks 2010. aastal süüdistati Hiinat selles, et riik piirab mitmete tehnoloogiasektorile tähtsate mineraalide eksportimist.
    Analüütikud ütlevad, et liitiumi kokkuostmine on kooskõlas Hiina presidendi Xi Jinpingi plaanidega. „Hiina agressiivsed lükked liitiumisektoris näitavad, kuidas riik tahab tähtsates valdkondades oma mõjuvõimu suurendada. Sinna hulka kuuluvad ka tervishoid ja kliimamuutused,“ ütles uuringufirma House Mountain Partnersi asutaja Chris Berry. Hiina tahab olla liitiumiturul globaalne liider – seda alates kaevandamisest kuni lõpptoodeteni, lisas ta.
    Lääne ettevõtted pole taoliste investeeringute vastu aga eriti huvi tundnud, ütlevad eksperdid. „Nad on peole hiljaks jäänud,“ naljatles Moores.
    Sarnaselt Hiinale on Ühendriikidel ja Euroopal liitiumit küllaltki vähe ning nad sõltuvad varudest, mis tuuakse teistest riikidest. Teslale ja teistele elektriautode tootjatele võib see tulevikus probleeme tekitada – turul, kus Hiina on liider, ei pruugi piisavalt liitiumit leiduda.
    Liitiumi hind tõuseb võimsalt
    Kasvav nõudlus on liitiumi kallinema pannud. Liitiumi hind on tänavu tõusnud 40 protsenti, 14 000 dollarini tonnist, selgub Benchmark Mineral Intelligence’i andmetest. „See on uskumatu pulliturg, mida pole liitiumi puhul varem esinenud,“ ütles Moores. Suur osa nõudlusest tulebki Hiina suurest ja kiiresti kasvavast akude tööstusest.
    Tesla niinimetatud gigatehas saab meedias palju tähelepanu, aga paljud ei tea, et Hiina toodab kaks kolmandikku maailma elektriautode akudest, selgub Benchmark Mineral Intelligence’i andmetest. Uuringufirma hinnangul asuvad pooled praegu ehitusjärgus olevad tehased Hiinas.
    See on suuresti ka põhjus, miks paljud autotootjad tahavad alustada elektriautode tootmist just Hiinas. „Hiina sõnum Teslale ja teistele tootjatele on selline – te võite oma autosid toota ükskõik, kus, aga kõige parem on seda teha siiski Hiinas,“ ütles konsultatsioonifirma Dunne Automotive’i juht Michael Dunne.
    Tesla on avalikustanud, et plaanib alustada autode ehitamist Hiinas. Volkswagen, mis on maailma suurim autotootja, teatas äsja 12 miljardi dollari suurusest plaanist Hiinas elektriautosid toota.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.