Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Olainfarmi rekordmüüki varjutab nõrk kasumlikkus
Läti Olainfarm tegi kolmandas kvartalis rekordilised 27,7 miljonit eurot käivet, kasv oli 10 protsenti, ent ravimifirmat painab jätkuvalt ülimadal ning ka oodatust tublisti väiksem kasum.
Kasumit teenis Läti ravimifirma kolmandas kvartalis 900 000 euro jagu, mida oli pea poole võrra vähem kui aasta varem. Juhatuse teatel vähendas kasumit tugevalt valuutakursside mõju, seda poole miljoni euro jagu, lisaks veel kolme väiksema firma ostuga seotud varade allahindlused.
„See on aasta, mil investeerime märkimisväärselt enda tütarettevõtete integreerimisse enda grupiga ning esinduste laiendamisesse,“ ütles Olainfarmi juht Valerijs Maligins börsiteate vahendusel. Kahjumit suurendasid tütarühingud SIA Klīnika Diamed, NPK Biotest ja SIA Kiwi Cosmetics.
Samas märkis Maligins, et jätkub ka küllaltki intensiivne töö tooteliinidega, mis on firma jaoks uued – eriti suur rõhk on pandud vähi- ja tuberkuloosivastastele vahenditele. „Ootame, et neist esimene õnnestub turule tuua kahe aasta pärast,“ rääkis Olainfarmi juht.
Kui võtta kokku kõik üheksa kuud, siis jätkasid kasvu kõik Olainfarmi turud peale Ukraina, kus müük kahanes 40%. Selle taga olid peaasjalikult Ukraina kehv majandusolukord ning langev ostujõud, ent ka asjaolu, et teatud tuberkuloosivastaseid ravimeid müüdi eelmisel aastal Ukrainasse otse, ent tänavu läbi Maailma Tervishoiuorganisatsiooni (WHO).
Suurim käibekasv ehk koguni 200% tõus saavutati üheksa kuuga Saksamaale suunatud müügis, 133% jagu kasvas käive Hollandis. Kokku müüdi üheksa kuu jooksul Olainfarmi tooteid 48 riigis. Registreerimisprotsess lõpetati selle perioodi jooksul Armeenias ja Aserbaidžaanis. Registreerimist alustati Nepaalis ning protsess jätkus Türgis, Birmas, Kamerunis ja Vietnamis.
Olainfarmi tänavune esialgne, juunis üldkoosolekul finantsplaan näeb ette, et kontsern peaks tänavu käivet tegema 127 miljoni euro eest, ent puhakasumit peaks kogunema 15,5 miljoni jagu. Niisiis on üheksa kuuga täidetud küll 71% aastasest müügieesmärgist, ent vaid 43% kasumisihist.
Niisiis otsustas juhatus tegelikult juba septembris kasumiprognoosi langetada ning ootab vaid 13,5 miljonit eurot konsolideeritud kasumit. Kuna kolmanda kvartali kasumlikkus oli taas oodatust kehvem, otsustas juhatus taas eesmärki allapoole tuua. Nüüd peaks konsolideeritud kasumit aasta peale kokku tulema 9 miljoni euro jagu.