Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pepsico tegi raskes konkurentsis oodatust tugevama tulemuse
Limonaadi ja krõpse tootev Pepsico tegi neljandas kvartalis raskest turuolukorrast hoolimata oodatust parema käibe, tulemust teotas peamiselt parem suupistete müük.
Lisaks firmale nime andnud karastusjoogile ka näiteks Mountain Dewd ja Lay'si kartulikrõpse tootev firma teenis aasta viimases kvartalis siiski kahjumit. Selle taga oli peamiselt eelduslikult 2,5 miljardi dollari suurune erakorraline maksukahjum, mis on seotud enne jõule USA kongressi toetuse saanud uue maksuplaaniga, edastas Financial Times.
Netokäive püsis 19,53 miljardi dollari juures, mis oli pisut parem turul oodatul 19,39 miljardist. Tehniliselt oli Pepsico kvartalikahjum küll 0,50 dollarit, ent kui võtta arvesse vaid põhitegevuse tulemit, teeniti aktsia kohta 1,31 eurot puhastulu, mis on sendi jagu parem analüütikute prognoosist ning märkimisväärne tõus võrreldes aastataguse 1,20 dollariga.
Ehkki neljanda kvartali tulemustele andis USA maksureform tubli löögi, oli Pepsico tegevjuht Indra Nooyi selle laiemate mõjude üle siiski väga rõõmus. Madalam tulumaksumäär võib tähendada, et inimeste kasutatav tulu suureneb ning selle arvelt saavad nad osta rohkem Pepsico tooteid, rääkis ta.
Lisaks võimaldab soodsam maksukeskkond ka firmal endal rohkem äritegevusse investeerida ning pakkuda aktsionäridele üha rohkem väärtust.
Pepsico ärile üliolulise Põhja-Ameerika karastusjookide üksuse aruandekäive langes 6 protsenti, ehkki võrreldavatel alustel jäi langus 3 protsendi juurde. See ärisegment annab Pepsico kogukäibest umbes kolmandiku.
Surve all oleva karastusjookide müügi tasandamiseks üritab firma tuua turule uusi tooteid kiiresti kasvavates valdkondades nagu teejoogid ja vesi. Näiteks tõi Pepsico sel kuul turule maitsestatud mullivee nimega bubly, mis analüütikute hinnangul võib järgmiseks aastaks kasvada 220 miljonit dollarit väärt brändiks.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.