Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Karjakasvatajast börsifirma miljardärist tippjuhiks

    Ryanairi tegevjuht Michael O'Leary.Foto: EPA

    Michael O’Leary on mees, kes alustas oma lendu karjakasvatajate lasterohkest perest, kuid maandus tänu sihi- ja põhimõttekindlusele absoluutsesse koorekihti kuuluva börsifirma Ryanair tippjuhi toolile ning Forbesi miljardäride edetabelisse.

    Esinevad: Ryanairi tegevjuht Michael O'Leary, Transferwise'i asutaja ja juht Taavet Hinrikus, notar Priidu Pärna, KIA autodisainer Björn Koop, Tallinna-Helsingi tunneli eestevedaja Peter Vesterbacka, kunstiteadlane Linnar Priimägi ja paljud teised

    Aeg: 17.-18. mai

    Koht: Pärnu Kontserdimaja

    Registreeri SIIN

    „Enamik äriinimesi saab juhiks, sest nad on teinud väga head tööd ja putitanud üles mitu firmat ning keskenduvad show' asemel juhtimisele. Michaelis on kõik need omadused olemas, kuid lisaks sellele on ta ka äärmiselt karismaatiline,“ kirjeldab UCD Ülikooli ärijuhtimise professor Tom Begley O’Leary edu põhjuseid. „Michael O’Leary puhul on tegemist nutika ärimehega, kes keskendub ainult sellele, mida ta tahab – ta näeb võimalusi ja kasutab neid asjade kordasaatmiseks perfektselt,“ kirjeldas ta kaugele jõudmiseks vajalikke isikuomadusi.
    Kordasaatja kohtub visionääriga
    O’Leary isikuomadusi aitas lihvida ning need eduks konverteerida aga Ryanairi asutaja Tony Ryan. Ülikoolis majandust ja sotsiaalteadusi õppinud ning maksusüsteemide teemal raamatupidamispraktikat teinud O’Leary andis maksuküsimustes 24 aastat tagasi nõu ka talle. Kuna O’Leary aitas Ryanil makse optimeerida ning raha efektiivsemalt kasutada, saigi temast peagi Ryanairi looja assistent.
    „Tonyl oli mõte pakkuda odavlende ning arrogantne, halastamatu juhtimisstiiliga ning teiste arvamusest mitte hooliv Michael, pealegi maksudes asjatundja,  sobis ideaalselt kulusid kärpima, ametiühingutega tegelema ning ettevõtet distsiplineerima,“ selgitas Bedgey põhjuseid, miks kahe mehe koostöö viis O’Leary tegevjuhi toolile. „Tony oli visionäär, Michael tema ideede kordasaatja.“
    Nii keskendub Ryanair juba aastaid pileti hinna langetamisele, kuid maksustab seejuures iga võimaliku muu teenuse. Näiteks tuleb Ryanairiga lendajatel tasuda pagasi registreerimise eest lennujaamas või söögi ja joogi eest pardal. O’Leary kõige ekstreemsemaks ideeks peetakse aga soovi maksustada lennukis olevad tualettruumid ning jätta neid sinna vaid üks – nii on võimalik ehitada rohkem istekohti, mida siis odavalt, kuid käibe suurendamise tõttu kasumlikult müüa.
    Samuti pole tegevjuht kunagi hellitanud ka oma töötajaid. Nii pidid viimased pikka aega kõik oma tööriided ise ostma ning koolitama end oma rahakoti peal.
    Tasuta reklaam
    O’Leary isiksus on suureks abiks ka Ryanairi turundamisel. „Ka negatiivne reklaam on tema jaoks reklaam,“ kirjeldavad eksperdid tema suhtumist. Nii ei pelga Ryanairi tegevjuht avalikkes sõnavõttudes kasutada otseseid rünnakuid ning ebaviisakat kõnepruuki. Näiteks kutsus O’Leary 2012. aastal pardakaardi välja printida unustanud reisijaid „idiootideks“ ning määras neile trahvi.
    „Mul ei ole aega enda väljaütlemiste analüüsimiseks,“ põhjendas O’Leary 2012. aastal oma sõnavõtte ning lisas, et ausus ja otsekohesus käivad tema ametikoha juurde.
    Veel sattus O’Leary pilti eelmise aasta lõpul, mil ta tuli välja väitega, et piloodi töö ei nõua erilist vaeva, olgugi, et vaja on laialdasi teadmisi. Hiljem tuli ta välja vabandusega, et kommentaar oli suunatud konkureerivate ettevõtete pilootidele. Sellegipoolest tõstis sõnum nii tema kui Ryanairi pikakas ajaks pildile, sest piloodid hakkasid pahameelt avaldama ning endale paremaid töötingimusi nõudma.
    Tegevjuhi väljaütlemistest hoolimata on Ryanair pidevalt kasvanud ning esimese mainitud intsidendi aastal sõitis odavlennufirmaga 76 miljonit inimest. Praeguseks on kahjumlikust ettevõttest saanud üks väärtuslikumaid lennuettevõtteid maailmas ning seetõttu on Ryanairi investeerinud ka Äripäeva investor Toomas, kes läheb O'Learyt kindlasti ka Pärnu juhtimiskonverentsile kuulama.
    Tagasihoidlik rikkur
    Sel aastal jõudis Ryanairi tegevjuht ka esmakordselt Forbesi miljardäride nimekirja. Sellegipoolest on tema eluviis tagasihoidlik ning nii elab Iirimaa üks jõukamaid mehi enda naisega maakohas. Tema hobiks on hobuste kasvatamine ning võidusõidud.
    Üks peamisi omadusi, mida O’Leary inimestes hindab, on töökus. „Ta alustas ka ise vaesena ning töötas end järjekindlalt ülespoole,“ põhjendab Begley selle iseloomuomaduse tähtsust O’Leary jaoks. Iiri väljaannetele teadaolevalt ootab ta sama ka oma neljalt lapselt ega kavatse seetõttu neile raha pärandada. „Ta eeldab, et igaüks peab ise hakkama saama ning oma pere jaoks raha teenima,“ kirjutavad tema eluga rohkem kursis olevad eksperdid.
    Enda kohta käivate väidetega, nagu oleks tegemist ülbe ja arrogantse inimestega, kes teiste arvamusest ei hooli, O’Leary ei nõustu. „Inimesed vaatavad mind kui Jeesust, Supermani või vastikut rämpsu,“ tõdes ta. „Tegelikult olen ma pehme, armas ja vääritimõistetud inimene ning hoolin väga inimkonnast,“ ütles ta väljaandele Joe.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.