Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Regiooni innovaatiliseim lennundusettevõte Tallinn Airport GH saab 10-aastaseks

    Suurte lennufirmade survel loodi 10 aastat tagasi Tallinna Lennujaama AS-i juurde eraldi ettevõte AS Tallinn Airport GH, et lahutada õhusõidukite ja reisijate teenindamine Eesti lennujaamades raamatupidamislikult suure riigiosalusega firmast. Kuigi alguses oli plaan äsjaloodud ettevõtmisest mõne aja jooksul lahti saada, osutus see erakordselt edukaks.

    „Loomise eesmärke oli tõttöelda mitu,“ meenutab AS Tallinn Airport GH juht Tiit Kepp, lisades, et paljudel Tallinnasse lendamist alustavatel lennundushiidudel nagu Lufthansa ja Finnair soov, et nende esindusfirma Tallinnas oleks võimalikult väikeste riiklike seostega, aga sel ajal oli Estonian Airi enamusosalus riigil. Suurtele tegijatele  ei istunud olukord, kus riigil oli olemas igasugune ligipääs nende ärisaladustele. Samuti tekkis soov muuta paindlikumaks teeniduslepingud, mis riikliku ettevõtte hõlma all oli liiga keeruliseks aetud.Ettevõtte juhtimise ettepanek tehti kohe aluses Tiit Kepile, kelle sõnul loodi firma esialgu siiski selleks, et see paari aasta jooksul rahvusvahelisele suurtegijale edasi müüa. Kuna juba esimesel majandusaastal õnnestus majandada kasumlikult, oli omanik Tallinna Lennujaama üllatus sedavõrd suur, et müümise plaanid lükati edasi. Ja nii eestlaste õnneks juba 10 aastat järgemööda.AS Tallinn Airport GH põhitegevuseks on reisijate ja lennukite maapealne teenindamine lennujaamde territooriumitel: piletite registreerimine, pagasi kontroll, registreerimine, lennukisse loendamine, lennukite koristamine, joogiveega tankimine, õhusõidukite tualettide tühjendamine ja läbipesu, kauba ja posti laadimine, lennukite maapealne transport, jäätõrje protseduurid lennukite kerelt, stabilisaatoritelt ja tiibadelt. Samuti lennukite põhimasside arvutamine enne väljalendu, ideaalse lennutrimmi ehk balansi arvutamine pilootidele, lennuinformatsiooni edastamine pilootidele, mittebaseeruvate pilootide transport ja majutamine, pagasi otsimine ja remont jne. Suurim uus toode ettevõttes on lennundusalaste koolituste pakkumine kogu Baltikumis ja Põhja-Euroopas.„Täna võib meie suuremateks arenguteks pidada seda, et oleme olnud läbi aastate Baltimaade kiireim innovaatilisi teenuseid kasutav lennundusettevõte,“ märgib Tiit Kepp, tuues näiteks, et AS Tallinn Airport GH võttis esimesena Põhja-Euroopas kasutusele iseteeninduslikud check-in kioskid lennujaama terminalis, hakkas esimesena Baltikumis kasutama check-in´i mobiiltelefoni kasutades, esimesena võimaldati reisijatel ennast lennule registreerida läbi kodu- ja tööarvuti. Juubeliaastal on plaanis kliente üllatada samuti uue teenusega: seada Tallinna lennujaama terminali üles automaatsed mehitamata pagasi äraandmise punktid.Hetkel töötab ettevõttes 242 inimest, neist Tartu osakonnas 11 töötajat. 2012. aastal oli AS Tallinn Airprot GH 300 töötajaga Eesti suurim lennundusettevõte, kuid seoses uuenduste ja innovaatiliste lahendustega on sisemist sünergiat kasutades veidi koomale tõmmatud. Samal ajal on teenindatud lennuoperatsioonide arv pidevas kasvus.AS Tallinn Airport GH suurimaks sisemiseks innovaatiliseks lahenduseks on Tiit Kepi hinnangul elektroonilise teenuste kasutamise programmi PDA (personal dicital assistance) kasutusele võtmine, mis on oluliselt kiirendanud andmete liikumist raamatupidamisprogrammidesse ning seoses sellega on arvete väljastamise efektiivse kasv olnud märgatav ja laoseisud operatiivselt jälgitavad. Lähiaja suurim eesmärk on ikka ja jälle efektiivsuse kasvatamine ja sünergia leidmine erinevate töölõikude vahel.Lisaks igapäevatööle tegeleb AS Tallinn Airport GH aktiivselt ka sotsiaalsete tegevustega ning tunnistati äsja Tallinna Noorsoo ja ettevõtlusameti poolt üheks nominendiks noorte töö toetamise eest. Igal aastal värvatakse Eesti Lennuakadeemiast tudengeid enda ettevõttesse tasustatud praktikale ning meelsasti toetatakse sporti.„Aga kõige tähtsam eesmärk on lennunduses ikka ja alati ohutus. Ohutus ei maksa midagi, kuid selle puudumine võib maksta terve varanduse,“ ütleb Tiit Kepp.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.