Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ülar Maapalu: Taust.ee murrab Krediidiinfo monopoli

    Julianus Inkasso OÜ juhi Ülar Maapalu sõnul seisneb taust.ee unikaalsus selles, et portaalis avaldatakse lisaks muule infole ka mitmete Eesti suurte võlanõuetega tegelevate ettevõtete, näiteks Julianus Inkasso OÜ, võlaandmeid. Julianus Inkasso ligi 50 000 unikaalset võlanõuet üheski teises registris täna ei kajastu.
    Maapalu sõnul on taust.ee suunatud kõigile Eesti ettevõtjatele ja eraisikutele. „Sellest saavad kasu nii need, kes teevad kuu jooksul 5000 krediidiotsust (nt laenuandjad, telekomid, ehitusmaterjalide müüjad jne), kui ka eraisikud, kes annavad oma korteri üürile ja soovivad teada, kas nende tulevane üürnik on korraliku maksekäitumisega isik või mitte.“
    Tulus äri
    Hetkel on krediidiotsuste tegemiseks vajaliku taustainfo kogumise ja analüüsimise valdkonna turuliider Krediidiinfo AS. Tegemist on väga tulusa äriga, sest Krediidiinfo AS teenis 2013 saastal 3,4 miljoni euro suuruse käibe juures 1,65 miljonit kasumit. Maapalu sõnul on rahvusvahelisse kontserni Experian kuuluv Krediidiinfo seni olnud sisusuliselt monopoolses seisundis. „Taust.ee loomise tõuke saime klientidelt, kes kurtsid turuliidri väga jäiga poliitika ja kõrgete hindade üle. Tahame kohaliku Eesti ettevõttena murda rahvusvahelist monopoli ja tuua Eesti klientide jaoks teenuse hinnad alla.
    Monopol pole kunagi parim lahendus ja täna me tahame tõestada, et võlainformatsiooni turul on palju täitmata lünkasid, mida me oleme tänaseks suutnud edukalt täita“ lisas Maapalu. Meiega on ühinenud juba turu suurimad info avaldajad ning info pärijad ning meie andmemaht kasvab väga suure kiirusega. Lisaks oleme me alustanud erinevate skoorimismudelite pakkumist s.h turul unikaalset Big Data skoori.
    Krediidiinfo AS tegevjuht Alar Jäger: „Krediidiinfo AS on oma valdkonna turuliider, kuid me ei saa rääkida monopoolsest seisundist, sest meil puudub monopoolne ressurss. Andmed, mida oma töös kasutame on avalik info, avalikest allikatest. 
    Konkurents on taustainfo valdkonnas eksisteerinud kogu Krediidiinfo kahekümne tegutsemisaasta vältel. Praegu on turul selline tendents, et mõne aja pärast võivad andmed muutuda tasuta kättesaadavaks. Puhtalt andmete müügist tuleb käivet üha vähem ja põhirõhk on ikkagi matemaatilistel ja analüütilistel toodetel,“ väidab Jäger.
    Maapalu hinnangul peaks iga hoolas ettevõte tegema taustapäringuid erinevatesse registritesse, kuna reaalsus on see, et vajalik info jaguneb erinevate andmebaaside vahel.
    Kliendid vajavad alternatiivi
    Inbank AS finants- ja riskijuht Marko Varik ütleb, et „Konkurents taustainfo turul on olnud piiratud ja uute teenusepakkujate lisandumine oleks kasutaja vaatenurgast vägagi tervitatavad.”
    Tele2 Eesti AS juhi Argo Virkebau arvates on samuti turule vaja alternatiive. „Kui on rohkem pakkujaid, siis võidavad kliendid nii hinnas kui ka kvaliteedis ehk saame teha täpsemaid krediidiotsuseid. Seni on teenuse hind olnud liiga kallis.”
     Virkebau sõnul kasutab Tele 2 nii Krediidiinfo kui taust.ee teenust. ”Üks-ühele süsteemid asendatavad pole, seega kasutame mõlemat teenust paralleelselt,” lisas Virkebau.TAUST.EE unikaalne lihtsus
    Ülar Maapalu räägib, et taust.ee on suutnud leida loogika, kuidas kõik oluline isiku kohta ühte vaatesse panna. Maapalu: „Mitme lehekülje pikkused krediidiraportid on lugejale lihtsat kurnavad, eriti kui neid peab kümnete kaupa läbi töötama. Muidugi on ka taust.ee-s võimalus võtta ette detailsem vaade, kuid peamine tööriist on valgusfooriloogikas ikoonid, mis ütlevad kasutajale sekundiga ära, mis teemale tasuks antud isiku puhul rohkem tähelepanu pöörata.“
    Julianus Inkasso OÜ juht Ülar Maapalu
    Tele2 Eesti AS juht Argo VirkebauFoto: Meeli Küttim
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ivo Suursoo: Eesti vajab uut ühist fookust
Avaliku- ja erasektori järgneva kümnendi ühine eesmärk olgu ambitsioonika, konkurentsivõimelise ja koostööle orienteeritud majanduse käivitamine, kirjutab Ivo Suursoo arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Avaliku- ja erasektori järgneva kümnendi ühine eesmärk olgu ambitsioonika, konkurentsivõimelise ja koostööle orienteeritud majanduse käivitamine, kirjutab Ivo Suursoo arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
SASi aktsionäride koosolekust sai täielik kaos
Kui enne eilset lennufirma SAS aktsionäride üldkoosolekut Rootsis oli küsimus, kui vihased on ettevõtte aktsionärid, kelle vara hävitatakse täielikult, kui ettevõtte ümberkorraldamine läheb edukalt, siis see mure kadus peagi.
Kui enne eilset lennufirma SAS aktsionäride üldkoosolekut Rootsis oli küsimus, kui vihased on ettevõtte aktsionärid, kelle vara hävitatakse täielikult, kui ettevõtte ümberkorraldamine läheb edukalt, siis see mure kadus peagi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Sõudmise kaheksapaat kui meeskonnatöö musternäide
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Laanet läbis huvide konflikti koolituse, mistõttu ministeerium üürilepingut ei kontrollinud
Justiitsminister Laanet kinnitas, et läbis ametisse astudes huvide konflikti käsitleva koolituse, mistõttu ei näinud justiitsministeerium vajadust üürilepingut täiendavalt üle kontrollida.
Justiitsminister Laanet kinnitas, et läbis ametisse astudes huvide konflikti käsitleva koolituse, mistõttu ei näinud justiitsministeerium vajadust üürilepingut täiendavalt üle kontrollida.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.