Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas bränd inimeste südamesse jõuab?
Huib van Bockel oli kaheksa aastat Red Bulli Euroopa turundusdirektor.Foto: Marko Mumm
Turundus on nagu Tinder! Sul on 1 sekund, et võita vaataja tähelepanu, ja siis skrollib ta su minema, rääkis Passwordil Red Bulli endine Euroopa turundusdirektor Huib van Bockel.
Bännerid saavad digis taasturundamise abil inimesi jälitada. Need hüppavad igal võimalusel uuesti ekraanile. Mida teeb inimene, keda jälitatakse? Ta põgeneb. Selle brändi eest.
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautor
Passwordi peaesineja Bockel nentis, et digis ei tohiks teha samu asju, mida offline’is või teles. Oma klientidega tuleks hoopis astuda aktiivsesse dialoogi, mitte püüda sotsiaalmeedias passiivsete postitustega inimeste tähelepanu. Kõik algab endalt õige küsimuse küsimisest: kuidas mina kui bränd saan inimesi rohkem armastada.
Kui inimesi sinu sisu ei köida, siis järelikult ei paku see neile väärtust, märkis kaheksa aastat Red Bulli brändi vedanud Bockel. Kuldne reegel on järgmine: aseta tarbija kogu oma ettevõtte missiooni südamikku.
Bockeli sõnul pole enam turul tühje auke, mida oma brändiga täita – eristumiseks peaks brändi missioon olema hoopis inimeste elude parandamine. Head ja tegijad brändid seda teevadki. Ja asi pole selles, mida sa ütled, vaid mida sa teed.
Miks on ettevõtetel raske?
Sest nad ei tea, mis maailmas toimub, jätkas Bockel. Turundusgeeniuse sõnul on ettevõtted liigselt süvenenud enda ninaesisse. Teiseks on brändid ülbed, sest peavad end kõige paremaks. Ja kolmandaks nad vihastavad, kui uued tegijad turu hõivavad. Taksojuhid korraldasid üle maailma Uberi vastu streike. Mida see aga kaasa tõi? Uberit kasutati sel ajal veelgi rohkem, kommenteeris ta.
Miks on brändidel raske inimesteni jõuda?
Sest ettevõtted kasutavad digimaailmas taktikat, mida nad on kogu aeg teinud teles, raadios või prindis. Vanad mõtted on lihtsalt istutatud uude vormi, kuid see ei tööta.
Üks näide on tavaline bänner. Igav! Ja mis veel hullem – bännerid ju saavad digis taasturundamise abil inimesi jälitada, sest need hüppavad igal võimalusel uuesti ekraanile. Mida teeb inimene, keda jälitatakse? Ta põgeneb. Selle brändi eest.Me kõik põgeneme bännerite ja reklaamide eest (nt kasutame Spotify Premium paketti, Netflixi jms), aga turundajana toodame ise neid reklaame. Kõlab ju ebaloogiliselt!? Nii ei peaks olema, leidis Bockel.