Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taxify finantsjuht Lõuna-Aafrika Vabariigis: kui arvet ei tule, läheb palgast maha

    Anneli AljasFoto: Urmas Kamdron

    Taxify finantsjuht Anneli Aljas rääkis Pärnu Finantskonverentsil, et tal oli hiljuti hea võimalus rääkida kõikide Taxify riikide maa- ja linnajuhtidega ning siis ta selgitas näiteks Mehhiko ja Lõuna-Aafrika Vabariigi asjaosalistele, et arve on möödapääsmatu.

     Meie kõige viimane uudis on see, et Nigeerias on nüüd võimalik tellida liiklemiseks mootorratas, mille juht on Taxify klient.

    “Me ei kiusa teid, arve olemasolu on üks osa normaalsest äritegevuse protsessist ja vaid nii saab ettevõte jälgida, kuhu raha kulutatakse, ja olla vastavuses reeglitega ning maksuametite nõuetega,” oli jutt, mida tuli Aljasel mitu korda neis riikides toonitada.
    Ta lisas, et tema tiim oli ettevõtte kiire ülemaailmse laienemise tõttu ostuarvetega üsna hiljuti alles juurte juures. “Meie otsime alles arveid taga,” kommenteeris ta naljatledes.
    “Inimesed nagu mina ja teie siin saalis, meie tuleme ärikeskkonnast, kus arve on elementaarne asi, aga see ei ole nii LAVis või Mehhikos,” ütles ta. Aljase sõnul jõudis lõpuks kõikidele inimestele kohale, miks ettevõte arveid vajab. Hiljutiste jutuajamiste käigus lepiti kokku ka see, et kui arvet ei ole, siis see läheb töötaja palgast maha. Nii lihtne see ongi ja kõik toimib.
    Müügiarvete kohta märkis Aljas, et nemad ei suuda kulutada aega isegi mitte pdf-arvete tegemise peale. “Kõik meie müügiarved on elektroonilised ja neid on meil ka lihtne masinloetavuse teel kokku koguda.”
    Aljase sõnul töötab Taxify raamatupidamise tiimis seitse inimest ja suur osa kogu kõikide riikide raamatupidamisest tehakse ära Eestis. Abiks on neil Directo majandustarkvara. “Ma olen küll ka kogenud, et on täiesti võimalik leida Eestist inimene, kes on varem töötanud Mehhikos või LAVis raamatupidajana, üks selline naine meil nüüd tööl on – see on ikka täitsa hämmastav,” tunnistas Aljas.
    Ta lisas ka, et nad kasutavad vähemal määral eri riikides ka raamatupidamisbüroode teenuseid. Enamasti teevad nad vastavalt riikide nõuetele aastaaruandeid ja käibemaksudeklaratsioone.

    Anneli Aljas

    Taxify OÜ finantsdirektor 2017. aasta suvest. Enne seda oli ta 13 aastat omaniku, partneri ja finantsdirektori rollis MarkIT grupi ülesehitamise juures alates ettevõtte asutamisest kuni üle maailma eri paigus toimivate ettevõtete loomiseni. Tal on magistrikraad ärijuhtimise erialal Tampere ülikoolist ning lisaks on ta täiendanud end nii juhtimise kui ka juriidika valdkonnas Eraakadeemias Nord, Maastrichti ülikoolis ja EBSis.

    Finantsjuht hoiab kasvu kontrolli all
    Aljas märkis, et tema osakonna ülesanne on hoida Taxify kasvu kontrolli, sest sellise tempoga kasvades on kontroll lihtne kaduma ja seda tagasi saada on väga keeruline. Ta lisas veel, et tema jaoks ei ole kunagi olnud 5. kuupäev prioriteet. “Minu jaoks on tähtis see, et need võtmenäitajad, mis näitavad, kuidas ettevõttel läheb, peavad olema kättesaadavad jooksvalt või hiljemalt võimalikult kuu alguses.”
    Aljas märkis, et sularahaga nemad ei arvelda ja lisas täpsustuseks, et nende kliendid on autojuhid, kes inimesi sõidutavad. Ikka leidub inimesi, kes maksavad autojuhile sularahas, aga see ei ole Taxify käive, see on nende klientide ehk juhtide käive. “Märtsikuu jooksul tegime näiteks autojuhtidele 17 000 ülekannet, see on siis see osa käibest, mille Taxify on nende nimel kokku korjanud. Kui maksja on tasunud autojuhile sõidu eest elektroonilise kanali kaudu, siis Taxify kogub selle kokku, võtab oma teenustasu maha ja ülejäänu kannab juhile tagasi,” selgitas Aljas. “See on lisaks ka väga hea viis saada oma firma müügiarved kergelt tasutuks,” lisas ta. 
    Taxify asutati 2013. aastal, kui noorem vendadest, Markus Villig, oli alles gümnaasiumi viimase klassi poiss ja tahtis käia pidudel ja sõpradel külas. Juhiluba tal ei olnud ja siiani pole ega vist saagi olema. Toona oli takso tellimine keeruline, ajamahukas ja alati taksot ei saanudki. Ja siis hakkas mõte lendama. Esialgu oli tal plaan panna erinevad taksofirmad ühele platvormile kokku. 
    Taxify tegutseb praegu 31 riigis. Suurlinnu, kus toimetatakse, on muidugi rohkem ja linnu tuleb Aljase sõnul edaspidi juurde kindlasti kiiremini kui riike.
    Inimesi töötab praegu Taxifys rohkem kui 460 ja suurim kontor on Tallinnas, suuruselt teine aga Johannesburgis, Lõuna-Aafrika Vabariigis. Kliente ehk teisi sõidutavaid autojuhte on üle 5 miljoni, aga maailmavallutamisplaanid on ka tulevikuks suured.
    “Meie kõige viimane uudis on see, et Nigeerias on nüüd võimalik tellida liiklemiseks mootorratas. Näeb see välja nii, et tuleb mootorratas juhiga, kes annab sõita soovijale selga helkurvesti ja pähe kiivri,” rääkis Aljas.
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.