Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: Kaubamaja mind praegu ei veena

    Investor Toomas praegu Kaubamaja aktsiat ei ostaks. Foto: Anti Veermaa

    Tallinna Kaubamaja avalikustas eile enda teise kvartali majandustulemused. Kuigi kasum ja käive kasvasid, ei suuda Kaubamaja mind praegu veenda oma aktsiat ostma.

    Kaubamaja teise kvartali müügitulu oli 139,3 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat müügitulu 1,9%. Teise kvartali puhaskasum oli 5,9 miljonit, mis on 9,8% parem tulemus kui aasta tagasi samal ajal. Kuigi tulemused näitasid kasvu, ootas näiteks Swedbank tugevamat kasumit. Pank lootis, et Kaubamaja kasum kasvab 15%, 6,19 miljoni euroni. Kasum valmistas aga positiivse üllatuse LHV-le, kes ootas, et puhaskasum tuleb ligi 900 000 eurot nõrgem.
    Kaubanduspinda palju
    Põhjus, miks Kaubamaja mind ei suuda veenda, pole seotud sellega, et kasum tuli alla Swedbanki või üle LHV ootuste, vaid asi on hoopis selles, et Kaubamaja on liiga Eesti-keskne. Viimastel aastatel on Eesti sisetarbimine kasvanud ja kaubandusketid püüavad sellest osa saada. Ainuüksi Tallinnas on kaubanduspinda elaniku kohta väga palju ja seda ka Euroopa mõistes ning sellega on Tallinn selgelt esimeste seas. Seetõttu arvan, et turul, kus on niigi palju kaubanduspinda ja kus kõik poed tahavad raha teenida, võib kasvule piirid ette tulla.
    Turg võiks kasvada siis, kui ostujõud kasvaks, kuid samas ei saa ju loota, et ostujõule tuleks hüppeline kasv. Iga jaekett, kes turule siseneb või laieneb, võtab ära kelleltki tema positsiooni. Seetõttu arvan, et turul käib tihe konkurents ning keegi ei taha kaotajaks jääda. Kaubamaja tõi enda aruandes välja, et teises kvartalis grupi müügitulu kasv veidi pidurdus, kuid järgis Eesti kogu jaemüügistatistika trendi. Selverite ja Kaubamajade segmendid kasvasid vastavalt 2,5% ja 3,6%. Samas kahtlen, kui palju võib selline Eesti keskmine anda juurde ettevõttele, mida investor tahaks pidada kasvuaktsiaks.
    Dividendisõbra aktsia
    Tallinna Kaubamaja on üks väheseid ettevõtteid Tallinna börsil, mis maksab iga aasta dividende ning see ei katkenud ka finantskriisi kõige süngemal ajal. Aktsionäridele on heameelt valmistanud ka see, et dividend on igal aastal suurenenud. Näiteks sel aastal maksis Kaubamaja dividendi 40 senti aktsia kohta, eelmisel aastal oli see koos aktsiate nimiväärtuse vähendamisest tuleneva väljamaksega 35 senti aktsia kohta. Seetõttu usun, et Kaubamaja juht Raul Puusepp on teinud head tööd, kuna on iga aasta suutnud dividendi suurust kasvatada.
    Swedbankil on Kaubamaja aktsial „osta“ soovitus, hinnasihiga 6,5 eurot. Täna kaupleb Kaubamaja aktsia 6,05 eurol. Vaadates Kaubamaja eelnevaid aastaid ja stabiilset dividendikasvu, võiks ju eeldada, et tulevik saab olema sama stabiilse kasvuga. Samas teeb mind praegune turu olukord pisut ettevaatlikuks, seetõttu jään kõrvale.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.