Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: panustasin nafta hinna tõusule

    Statoili Põhjamere naftaplatvorm.Foto: Terje Tiits, Statoil Fuel & Retail Eesti ASi ä

    Nafta hinnale ennustatakse pikka langust ning Norra naftatootjad on oluliselt raskemas seisus kui finantskriisi ajal, kuid mina ostsin Statoili aktsiaid juurde.

    Tundub, et vähemalt naftaturul on aastad vennad või suisa identsed kolmikud – nafta hind hakkas järsult kukkuma juba 2014. aasta keskpaigas ja pole tänini pidama saanud. Pigem vastupidi, napi paari nädalaga on Brenti toornafta barreli hind kukkunud rohkem kui 21% võrra, alla 30 dollarile barrel.
    Mäletan selgelt, kuidas vähem kui aasta eest endamisi keelt limpsasin ja mõtlesin, et küll oleks hea energiasektori tõusule panustada, kui naftabarrel kukuks 50 dollari peale.
    Olin juba varem endale Oslo börsilt valmis vaadanud Statoili aktsia – suures ulatuses Norra riigile kuuluv naftagigant, mida iseloomustas võrdlemisi soodne hinnatase, soliidne finantsseis, ajalooliselt rasvased dividendid ja väga tugev turupositsioon. Kui mullu augustis nafta hind viimaks soovitud tasemele jõudis, ostsingi 136,58 Norra krooni eest 330 aktsiat. Tehingule kulus toona ligi 5000 eurot.
    Saja krooniga kasumis
    Olen ettevõtte tulemustel hoolega silma peal hoidnud ja enda jaoks valmis mõelnud, et uue ostu sooritan siis, kui aktsia langeb 100 krooni peale. Üleeile paningi limiitorderi 100,50 NOKi peale 285 aktsiale ning täna märkasingi, et order on juba eile ära täidetud. Seega sain uue portsu aktsiaid kätte viimase 12 kuu absoluutsest põhjast ja olen vaatamata nafta hinna pidurdamatule langusele oma värske tehinguga juba ka ligi 100 krooni võrra plussis.
    Miks otsustasin ikkagi Statoili juurde osta, sellal kui analüütikud sülgavad naftasektori suunal tuld ja tõrva? Esiteks on üks ostutehingu kandev argument keskmise ostuhinna alla toomine. Koos teenustasudega maksin viimase aktsiapaki eest ligi 3000 eurot ning kui aktsia hind peaks praeguselt tasemelt veel märkimisväärselt kukkuma, kaalun positsiooni suurendamist.
    Senine dividendipoliitika jätkub
    Peale pigem tehniliste argumentide süstisid läinud nädalal Statoili aktsiasse kindlust ka ettevõtte tegevjuhi Eldar Saetre värsked kommentaarid. Ta kinnitas, et ettevõte prognoosib nafta hinna taastumist ning dividendipoliitikat praegune hinnalangus ei mõjuta.
    Statoili dividendipoliitika on tõsta väljamakseid vastavalt pikaajalisele kasumi kasvule. Vaatamata tulude langusele on ettevõte sarnaselt nii mõnelegi konkurendile senised väljamaksed säilitanud. Praeguse hinnataseme juures on dividenditootlus ligi 7,7%.
    Selge see, et üksnes ettevõtte juhti uskudes võib poolega petta saada. Seda enam, et Saetre pole olnud nafta hinna prognoosimisel sugugi kõige täpsem prohvet – veel paari kuu eest leidis ta, et Brent võib olla leidnud 50 dollari juures põranda.
    Ehkki Bloombergi koondatud analüütikute konsensus näeb Statoili aktsial 12 kuu lõikes üle 30% suurust tõusupotentsiaali, siis panustan edaspidigi nafta hinna tõusule üksnes tasa ja targu.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.