Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: liigne karaoke kahjustab Tallinkit

    Tallinki laevFoto: Raul Mee

    Tallinki finantsjuht Veiko Haavapuud kuulates tekkis mu peas mitmeid mõtteid, mille peale ma kvartaliaruandeid lugedes pole tulnud.

    Tallinki aktsionärina osalesin teisipäeval koos 20 ettevõtte käekäigust huvitatuga LHV investeerimiskooli seminaril, kus Haavapuu tutvustas börsifirma hetkeolukorda. Igatahes võin etteruttavalt öelda, et soovitan selliseid üritusi tulevikus soojalt kõigile väikeinvestoritele.
    Aga nüüd asjast.
    Liigne meelelahutus pärsib pardamüüki
    Seminaril selgus, et Tallinki jaoks on väga oluline tuluallikas pardamüük, mis mulle üllatuseks moodustab 53 protsenti müügitulust. Seetõttu oli finantsjuhi vastus ühe sealviibija viitele vähese meelelahutuse kohta Tallinna-Helsingi liinil ühene: „Kui kahetunnise reisi jooksul seda liiga palju pakkuda, jääb pardal asuvatesse poodidesse ning restoranidesse väga vähe kliente.“
    Siiski nõustus Haavapuu, et merereisid peavad kliendi jaoks mingil määral atraktiivsed olema. Oluline on reisija laeva meelitada ning ta seal end hästi tundma panna – nii hakatakse rohkem tarbima. Finantsjuhi kinnitusel on ettevõte viimasel kümnendil laevade avalike alade laiendamisesse väga palju investeerinud ning see on end suure tuluna igati ära tasunud.
    Madal kütusehind tekitab ka muret
    Kuigi uskusin, et langev nafta hind on Tallinki arengu seisukohalt hea, pani ettevõtte finantsjuht mu mõtted teises suunas liikuma. Eduka pardamüügi eeldus on laevas viibivate reisijate suur hulk, mis sõltub paljuski konkurentide tegevusest Läänemerel. Seega on madal kütusehind andnud Haavapuu hinnangul teistele vedajatele liiga palju hingamisruumi ning Vikingi ja Eckerö Line’i Tallinkile avaldatav hinnasurve on „meeldivalt“ suur.
    See paneb mind kui investorit järgmistes kvartalites reisijanumbrite muutust tähelepanelikumalt jälgima ning konkurentidega võrdlema. Tavakliendina eelistaksin siiski Soome sõita Eckerö või Viking Line’i odavamaid teenuseid kasutades.
    Nagu ma juba teadsin, on piletimüük Tallinki müügituludes teisel kohal ning moodustab neist 24 protsenti. Seetõttu saan aru, miks ettevõttele pole suurima konkurendi Viking Line’i ning hiljuti uue laeva soetanud Eckerö Line’i pakutavad madalamad hinnad meeltmööda.
    Samuti mõistan, et Tallinkil alandab naftahinna languse optimismi teadmine, et ligi kolmandik kütuse hinnast on aasta lõpuni fikseeritud.
    Lootustandev tulevik
    Üldiselt süvendas finatsjuhi räägitu minus veendumust, et olen teinud Tallinki aktsiatesse investeerides õige valiku. Peagi saabub Tallinna-Helsingi liinile 40 protsenti rohkem reisijaid ja kaks korda rohkem autosid mahutav Megastar, mis süstib optimismi nii Tallinki finantsjuhti kui kohal olnud aktsionäridesse.
    Lisaks uuele laevastikule ennustab ettevõttele stabiilset tulevikku ka võlakoormuse kiire vähenemine, tugev müügivõrk ning fakt, et Tallinki lojaalsusprogramm Club One ületas hiljuti 2 miljoni liikme piiri.
    Kuigi mitu mu sõpra on kurtnud Tallinki laevadel kõrgete hindade pärast, siis mind investorina võimalus rohkem teenida pigem rõõmustab.
    Tallinki käibe- ja kulustruktuurFoto: Äripäev
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.