Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: dividendiaktsia, mis mulle ei meeldi

    Telekomiäri teeb läbi suuri muutusi ning need kõigutavad alati ka jõudude vahekorda. Pikka aega USA telekomiturgu valitsenud Verizon Communications tunneb juba neid muutusi valusalt omal nahal, ja sellega firma hädad veel ei piirdu.

    Neljapäeval teatas Verizon esimese kvartali majandustulemustest ning midagi rõõmustavat need ei olnud. Firma korrigeeritud puhaskasum aktsia kohta oli 95 senti, jäädes analüütikute ootustele sendiga alla. Käive kolme kuu peale oli 29,8 miljardit dollarit, mis jäid 0,7 miljardi dollariga analüütikute keskmisele prognoosile alla.
    Kuid peatähelepanu sai asjaolu, et firma mobiilsideäri ja peamine tuluallikas Verizon Wireless kaotab kliente ning olemasolevatelt klientidelt ei saada rohkem raha kätte. 2017. aasta esimeses kvartalis vähenes Verizoni ajaloos esimest korda netoklientide arv. Kolme kuuga vähenes lepinguliste klientide arv 307 000 võrra.
    Klientide väljavoolu peatamiseks toodi üle kuue aasta tagasi turule piiramata andmemahuga paketid, mis pidurdas väljavoolu ja tõi uusi kliente juurde. Häda on aga selles, et piiramata andmemahuga paketid pole nii kasumlikud. Ühelt poolt kaotatakse andmemahu piirangu ületanud klientide lisaandmemahu tasud ning teisalt kallimate pakettidega inimesed vahetavad need välja odavama piiramata andmemahu oma vastu.
    Ühendriikide telekomiturul on käimas üleüldiselt väga kõva võitlus klientide pärast ja konkurents on tugev. 2013. aastal alustas Deutsche Telekomi tütarfirma T-Mobile klientide võitmiseks agressiivse strateegiaga, mille raames kaotati ära kohustuslikud kaheaastased lepingud, lisaandmemahtude tasud ning toodi tagasi piiramata andmemahtudega paketid. Seejärel võttis sellest eeskuju ka Sprint ning hiljem järgnesid osaliselt AT&T ning Verizon.
    Ei meeldi Yahoo ja AOLi ost
    Verizoni muutustele vaatamata on nende elu praegu keeruline. Firma prognoosib selleks aastaks 2016. aasta tasemel püsivat kogukäivet. See tähendab aga üht - käibe ja kasumi kasv aeglustuvad ning aktsia hind jätkab tugeva surve all.
    Kuigi firma maksab suhteliselt heldet, 4,7% dividendi, siis isegi see ei meelita mind praegu Verizoni aktsia poole. Viimase viie aastaga on Verizoni aktsia tõusnud 25%, kuid S&P 500 indeks 71%. Võttes arvesse karmi konkurentsi ja rasket tulevikku, siis olen suhteliselt kindel, et see käär indeksi ja aktsia vahel vaid suureneb.
    Ja lõpetuseks, mulle ei meeldi Verizoni viimase paari aasta strateegilised ülevõtmised. 2015 suvel otsustati kulutada 4,4 miljardit 1990ndate internetihiiglase AOL ostmisele ning eelmisel aastal sama palju Yahoo ostmiseks.
    Olen sellest ka varem kirjutanud, kuidas investorid on hakanud üha rohkem vaatama praegu toodetava kasumi asemel võimalikku tulevikus teenitavat käivet. Kulutada 9 miljardit dollarit kahe aegunud internetireliikvia ostmisele, mis ei lisa aktsiale olulist väärtust, tundub minu jaoks lühinägelik või isegi rumal. Mina hoian Verizoni aktsiast eemale.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
SASi aktsionäride koosolekust sai täielik kaos
Kui enne eilset lennufirma SAS aktsionäride üldkoosolekut Rootsis oli küsimus, kui vihased on ettevõtte aktsionärid, kelle vara hävitatakse täielikult, kui ettevõtte ümberkorraldamine läheb edukalt, siis see mure kadus peagi.
Kui enne eilset lennufirma SAS aktsionäride üldkoosolekut Rootsis oli küsimus, kui vihased on ettevõtte aktsionärid, kelle vara hävitatakse täielikult, kui ettevõtte ümberkorraldamine läheb edukalt, siis see mure kadus peagi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Sõudmise kaheksapaat kui meeskonnatöö musternäide
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Raadiohommikus: nädala ettevaade, Eesti juhtide head ja vead ning kutsehaiguste uus hoog
Äripäeva esmaspäevane raadiohommik võtab lähema vaatluse alla Eesti juhid, uurib, miks kutsehaiguste teema uut hoogu on saamas, näitab börsinädala olulisemaid verstaposte ning markeerib ka kohaliku kapitali Lätti liikumise.
Äripäeva esmaspäevane raadiohommik võtab lähema vaatluse alla Eesti juhid, uurib, miks kutsehaiguste teema uut hoogu on saamas, näitab börsinädala olulisemaid verstaposte ning markeerib ka kohaliku kapitali Lätti liikumise.