Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: Tesla irratsionaalne ralli

    Tesla aktsia on ainuüksi sel aastal pea 44% rallinud.Foto: EPA

    Tesla väärtpaber on Wall Streeti armastatuim aktsia ja samas aktsia, mida enim armastatakse vihata. Ma ei taha end kumbagi leeri liigitada, aga üritades end määratleda ratsionaalse investorina, pean küsima: kust tuleb Tesla aktsia nii kõrge hind?

    Kolmapäevase seisuga maksis Tesla aktsia üle 313 dollari, mis hetkel tegi elektriautode tootja turuväärtuseks 51,5 miljardit dollarit. Firma aktsia on sel aastal rallinud kui segane, tõustes vähem kui nelja kuuga ligi 47%.
    Kuid Tesla turuväärtusele loob kontrasti mitte number ise, vaid teised USA suured autotootjad. Ford Motor Company turuväärtus on 45 miljardit dollarit ning General Motorsi turuväärtus 50,2 miljardit. Tesla on lühikese aja ja sada korda väiksema tootmismahuga suutnud investorite silmis tõusta väärtuslikumaks ettevõtteks kui need kaks üle saja aasta vana firmat.
    Mind võtab see fakt ausalt öeldes sõnatuks. Ärge muretsege, sellega artikkel ära ei lõpe, sest mul oli õnneks aega oma mõtteid organiseerida ja paberile seada. Võin eksida, aga mulle isiklikult tundub, et Tesla aktsiat upitavad aktsionärid põhjendavad oma optimismi kahe teguriga: Tesla pole lihtsalt autotootja ning firma kasvupotentsiaal on tohutu.
    Lootusetult ülehinnatud
    Olen mõlema väitega nõus, kuid isegi neid tegureid arvesse võttes tundub Tesla aktsia lootusetult ülehinnatud. SolarCity ülevõtmisega Tesla laiendas haaret autosektorist väljapoole ning juba varem pakuti kodumajapidamistele mõeldud akut Powerwall. Siin on kahtlemata Tesla kasvuvõimalus, kuid selle suurus on vähemalt lähiaastatel piiratud nii tehnoloogia kui firma finantside tõttu.
    Tulles teise teguri juurde, siis Tesla müüs mullu 76 230 autot, mis tähendab, et kasvuruumi on tohutult. Lisaks on Elon Musk välja käinud plaani, kuidas Tesla tuleb lagedale oma kastikaga, veoauto ja bussidega, mis tähendab, et Tesla haare võib tulevikus olla väga lai ja kõikehõlmav.
    Kuid selles häda ongi - kõik hakkab võib-olla aset leidma alles millalgi tulevikus, mitte enne viit või seitset aastat. Mullu müüs Tesla alla 80 000 auto ja General Motors 10 miljonit autot. See on 131kordne vahe, ent Tesla on firmana rohkem väärt.
    Mitte pessimist, vaid realist
    Võttes arvesse Tesla suurt visiooni toota kunagi ka veoautosid ja busse, siis ehk asjakohasem võrdlus oleks Daimler AG-ga, Mercedes-Benzi emafirmaga, mis toodab ka veoautosid ja busse. Daimleri 72,5 miljardi eurose turuväärtuseni on Teslal veel minna, kuid Daimleri mahtude saavutamiseks peaks Teslal kuluma kohe kindlasti 7-10 aastat, rääkimata Daimlerile võrdväärse kasumlikkuse saavutamisest.
    Tesla aktsia tugev ralli on teinud selle vastuvõtlikumaks kõiksugu negatiivsetele uudistele - oodatust väiksemad tootmismahud, Model 3 hilinemine turule, ootamatu või oodatust suurem kahjum, aktsiate lisaemissioon jne.
    Kõigi minule arusaadavate näitajate alusel Tesla ei õigusta kuidagi enda kõrget hinda, aga see ei tähenda, et aktsia ei võiks edasi rallida. Mina näen, et praeguseks on Tesla aktsia nii kaugele tulevikku hinnatud, et ma olen ilmselt selleks ajaks pensionil, kui firma bilanss aktsiale järele jõuab. Ma ei ole Tesla-pessimist, üritan olla realist.
  • Hetkel kuum
Andrus Kaarelson: erakonnad, ühinege tööandjate majandusleppega!
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Värske tuul Tallinna börsil: Liven läheb raha küsima võlakirjadega
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Advokaadibüroo Lextal muudab nime
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Taavi Kotka: IT-ettevõtted on muutunud ahneks
Avalikus sektoris jäävad infosüsteemid hoole ja arenduseta paljuski seetõttu, et teenusepakkujad on paisanud oma hinnad lakke, rääkis IT-ettevõtja ja endine majandusministeeriumi asekantsler Taavi Kotka.
Avalikus sektoris jäävad infosüsteemid hoole ja arenduseta paljuski seetõttu, et teenusepakkujad on paisanud oma hinnad lakke, rääkis IT-ettevõtja ja endine majandusministeeriumi asekantsler Taavi Kotka.