Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ryanairi jamad arvatust sügavamad?

    Ryanair nõuab külma närviFoto: EPA

    Kui Ryanairi lennutühistamised võtsin külma kõhuga vastu, siis uudis pikaaegse operatiivjuhi vallandamisest võttis kukalt kratsima.

    Ryanairi tabanud lendude ärajätmine on ettevõttesse toonud nähtavasti uue kursi poliitika. See on nõudnud esimese ohvri: mõni päev tagasi teatas Ryanair oma kauaaegse operatiivjuhi Michael Hickey vallandamisest.
    Mu portfelli ühel põnevamal aktsial, Ryanairil, on seljataga karm kuu: peale aasta väldanud pea katkematut tõusu rebestasid aktsiat teated lendude ärajätmisest. Septembri keskpaigas teatas Ryanair, et pilootide puhkusearvestusega on probleeme ning seetõttu tuleb ära jätta kuni 50 lendu päevas. Tabas see otsus 400 000 reisijat. Toona olin mina koos Ryanairi juhiga optimistlik: piirangud pidid kehtima oktoobri lõpuni ja kuigi vihaste reisijate arv oli suur, oleks see kontserni tulemusi vaid mõne miljoni euroga löönud.
    Aktsia langes ja ma kasutasin rõõmsalt nõrkust ära – ostsin Ryanairi juurde.
    Meele tegi kibedamaks nädal hiljem tulnud teade, et Ryanairi juht O'Leary pole siiski korda majja saanud ja on nii talve- kui ka kevadhooajal sunnitud tühistama 18 000 lendu. Ka see otsus mõjutab ligikaudu 400 000 reisijat. Ega see mind rõõmsamaks teinud, aga mingit katastroofi ma tol hetkel ei näinud: ettevõte on soliidne ja see, mille Ryanair kaotab reisijates, võib ta võita võrdlemisi madala nafta hinna kaudu.
    Kõik kokku tegi Ryanairist mu portfelli septembrikuu suurima kukkuja – kümme protsenti nagu peoga pühitud. Ja ikka veel olin ma rahulik.
    Kui juht saab kinga
    Möödunud nädalal tilkus aga avalikkuse ette O'Leary kiri pilootidele, kus lubati paremat palka, preemiaid ja paremaid töötingimusi. Pole vast saladus, et Ryanairi amoraalne võlu peitubki kontserni võimes ka kivist vesi välja pigistada. Aga ükskord peab ka kivi tühjaks saama.
    Efektiivsus – kulude kokkuhoid – on Ryanairil nii paigas kui paigas ja ega väga palju kuskilt midagi juurde võtta justkui pole. Alles suvel andis kontsern avapaugu suurele hinnasõjale, mis tähendab, et pikemas perspektiivis peaks reisijaid juurde tulema, aga lühemas plaanis tuleb aktsionäridel väiksemate kasuminumbritega leppida.
    Samal ajal andis Ryanair mõista, et tänavu kipub kasum jääma 1,4 miljardi euro juurde – meenutagem, see oli aeg, kus kõik oli ettevõtte jaoks veel roosiline: kasvasid nii käive, reisijate number, nafta hind oli korraliku surve all. Räägiti küll Brexitiga seotud ebakindlusest, aga üldiselt näis elu ilus olevat. Kuni lennukatkestusteni. (Siinkohal meenub kohe, kuidas O'Leary suvel hulga aktsiaid maha müüs ja muidugi tekib küsimus, et kas ta seda kõike ette ei näinud.)
    Lendude ärajätmine tõi välja Ryanairi räpasema poole: kokkuhoid on tulnud paljuski meeskonna arvelt ja piloodid on Bloombergi andmetel massiliselt jalgadega hääletanud. Viimase aasta jooksul olevat „sajad piloodid“ vana leivaisa jätnud ja parematele jahimaadele suundunud.
    See kõik avaldab survet kontserni kasvuväljavaadetele: Bloombergi arvutuste järgi tuleb sel ja järgneval aastal Ryanairil leppida 6 miljonit vähema reisijaga kui plaanitud. Lisaks tõmbus Ryanair tagasi pankrotis Itaalia lennukompanii Alitalia ostust. Viimane on märgiline seetõttu, et oleks andnud O'Learyle ligipääsu mitmele pikamaalennule ja toetanud seega Ryanairi laienemisplaane. Samal ajal annab selle projekti äralangemine O'Learyle võimaluse kodus kord majja lüüa.
    Investorina vaatan nüüd seda Ryanairi turupositsiooni-kaarti ja kui O'Leary selle vähegi välja käia mõistab, siis võib ta praegusest kehvast olukorrast veel vägagi edukalt välja ronida. Müügikiusatust Ryanair minus aga veel tekitanud pole. Öeldakse, et kolm aastat on see aeg, mil näed, mis investeeringust saama hakkab. Kuigi uudised võivad hingevärinat tekitada, plaanin aktsiaid külma kõhuga hoida.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.