Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus algus lörtsitud lennuühendusele

    Juhtkiri.Foto: Anti Veermaa

    Eesti lennuühendus Euroopa ja muu maailmaga ohustab ka majanduskasvu, mistõttu tuleks see uuesti jalule seada, kirjutab Äripäev tänases juhtkirjas.

    Pärast veerand sajandit taasiseseisvust on lennuühendus Tallinna ja muu maailmaga sisuliselt likvideeritud. Tallinnal on mingigi otseühendus kolmandiku ELi liikmesriikide pealinnadega, ülejäänutesse sõit on pehmelt öeldes valus kogemus. 
    See pole naljaasi, sõbrad. Me oleme muutunud kolkaks ja lisaks meie endi reiside ebamugavusele pärsib see majanduskasvu. Kogesime ise eelmisel nädalal rahvusvahelist Balti M&A ja riskikapitalifoorumit organiseerides, et mitu fondijuhti, kes suunavad miljardeid eurosid, loobusid Tallinna tulemast kehva lennuühenduse tõttu. Praegu saab paljudest Euroopa pealinnadest kiiremini ära käia New Yorgis, kui väisata Tallinna.
    Aeg on muutusteks. Praegu on lennuühenduse laual mitmed mängukaardid, millest ükski pole toimetuse meelest hea väljapääs, kuid juhtkirja lõpus pakume ühe alternatiivi.
    Estonian Airi väljavaated ainult halvenevad
    Kliente kaotav Estonian Air on seisus, kus isegi Brüsselist läbi ime tulev positiivne otsus senisele riigiabile ei aita enam usaldust taastada. Kahjuks tuleb leppida, et Euroopa Komisjoni otsusega venitamine (kolm aastat mõne lennukiga firma analüüsimisele) koos firma kaootilise juhtimisega on selle pääsukese lasknud meie taevast alla. Lisaks näitab riigi tegevus pigem, et peatselt tulev Brüsseli otsus on negatiivne. 
    Valitsuse poolt ja Tallinki eksajude abiga Estonian Airist tekkivasse tühimikku loodav Nordic Aviation Group, kelle äriplaaniks on Tallinnast pakkuda otselende, ei pruugi seda täita isegi pärast võimalikku erastamist näiteks Tallinki omanikfirmale Infortar. Mis eelised tal oleks äsja ajaloo parimaid kvartalitulemusi näidanud Finnairi või äsja välisinvestori kaasamisest teatanud airBalticu ees? 
    Jah, airBaltic on teatanud otselendude arvu kasvust Tallinnast, kuid majandusloogika ütleb, et neile on kasulikum perspektiiv ikkagi hakata meid laiali vedama Riia kaudu. Kogu lugupidamise juures, see pole hea perspektiiv.
    Eesti ja Soome võiksid lennujõud ühendada
    Seega, kuni Euroopa Liit ei luba Eesti riigil mingit kindlat lennuliini (näiteks Londoni, Berliini) doteerida, jääb üle vaadata Helsingi poole. Miks ei võiks Tallinna ja Helsingi lennujaama vaadata kui ühe lennujaama kaht terminali? Küsimus ei olegi niivõrd lennufirmade konkurentsis, vaid kahe lennujaama ühendamises.
    Kui Vantaa lennujaam on juba tihedalt asustatud, siis miks peaks seda suuremaks ehitama, kui mõned välisliinid võiksid toimuda hoopis läbi Tallinna, kel teatud aegadel ruumi. Sel juhul veetaks hoopis soomlased Tallinna lennujaama oma reisi alustama. Nii oleks ühislennujaam palju suurem ja ilmselt ka suurtele Aasia lennukompaniidele huvitavam lähtekoht Euroopa suunal.
    Utoopiast võib saada tegelikkus
    Esialgu siis liiklus kahe terminali vahel lennukitega, aga edaspidi näiteks metrooga läbi merealuse tunneli? Tundub utoopia? Äkki pole? Tõsi, enamik liiklusest jääks siiski siit Helsingisse ja me peame omaks võtma, et reis kusagile algab põhjanaabrite pealinnast. Ühise lennujaama idee võiks realiseerida sõltumatult lennufirmadest Eesti ja Soome riikidevahelise kokkuleppega. Talsinki on kahjuks unustatud, prooviks siis HELTLLi.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.