Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestil pole riiklikku lennufirmat mõtet pidada

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Äripäeva hinnangul on mitmel Skandinaavia liinil suurenenud lennusagedus tõend, et Eestil ei ole riiklikku lennufirmat pidada mingit mõtet.

    Nüüd hakkame rohkem lendama, kirjutas ettevõtja Jüri Mõis pärast Estonian Airi riigiabi suhtes teatavaks saanud negatiivset otsust.
    Äripäeva hinnangul on mitmel Skandinaavia liinil suurenenud lennusagedus tõend, et Eestil ei ole riiklikku lennufirmat pidada mingit mõtet. Kirjutasime ka juhtkirjas, et üks variant pärast Estonian Airiga juhtunut on mitte midagi teha: loodus ei salli tühja kohta, teised lennufirmad täidavad selle. Kopenhaagenisse, Stockholmi ja Oslosse hakkas Nordic Aviationi kõrval kiirelt lendama ka SAS. Reageeris ka Finnair, mis hakkas Tallinnast Helsingisse lendama senisest suurema lennukiga.
    Suvel tulevad juurde Air Balticu otselennud Amsterdami ja Stockholmi. Need, tõsi, olid plaanis juba varem, nagu ka Aegean Air­linesi suvelennud Ateenasse ja Vuelingu omad Barcelonasse ja Roomasse. Kõik need liinid ei pruugi muidugi püsima jääda.
    Teisi lendajaid jagub
    Tegelikult hakkasid Eesti lennuühendused osal liinidel paranema juba Estonian Airi tegutsemise ajal, ja seda EA tegutsemisest sõltumatult. Jüri Mõis juhtis tähelepanu sellele, et kui EA 1990. aastatel Boeingutega alustas, oli peamine siht Londoni otseliin. Viimasel viiel tegutsemisaastal EA Londonisse ei lennanud, aga samas muutus siit Londonisse saamine EasyJeti ja Ryanairiga isegi lihtsamaks.
    Samuti paranes lennuühendus nii Helsingi, Riia kui ka Frankfurdiga pärast seda, kui EA neisse linnadesse lendamise lõpetas. Mõis juhtis tähelepanu ka sellele, et viimaste aastate parim uudis Eesti lendajatele on olnud igapäevane Tallinna–Istanbuli liin, kus reisijaid teenindab Turkish Airlines.
    Estonian Airi maksumaksja kulul pidamine on pikkade aastate jooksul lähtunud emotsionaalsetest põhjustest, mitte aga ratsionaalsetest majanduslikest argumentidest. Kahtlemata ongi tore, kui stjuardess poolel teel koju eesti keeles tere ütleb, aga see on kehv põhjendus kahjumis riigiettevõtte toitmisele maksumaksja rahakoti arvel.
    Nordic Aviation on uus Estonian Air
    Kahjuks jätkab riigi sünnitatud Nordic Aviation Estonian Airi kloonina, mille ainsaks äristrateegiaks paistab olevat Erik Sakkovi laia naeratuse saatel esitatud palve “Lennake meiega” ja lubadus Euroopaga suhelda senisest tulemuslikumalt.
    Iga vähegi rehkendada mõistev inimene taipab, et sellega kaugele ei lenda. Maksumaksja rahakotist võetud 40 miljonit eurot esialgseks aktsiakapitaliks pole peenraha, mida kasiinos maha mängida. Endine peaminister Andrus Ansipki on tunnistanud, et Estonian Airil sai lihtsalt raha otsa ja aega ­Euroopaga nõu pidada polnud. Küsimusele, mis saab siis, kui Nordic Aviationi raha otsa saab, ei taha riik praegu mõelda.
    Estonian Air on olnud nagu vaeselapse käsikivi, mis küll raha pole kunagi eriti jahvatanud, küll aga sinilinnuga lendamise positiivset emotsiooni. Jääb vaid loota, et sellesse kirstu sissepiilumine peremeest-perenaist ehk maksumaksjat päriselt maha ei põleta. Kaduma nagu salapärane käsikivi on määratud EA järel ka NA, kui see erainvestoreid kaasata ei suuda.Seni pole sellest plaanist kahjuks midagi kuulda.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Google koondab teadmata osa töötajatest Protest Iisraeli vastu maksab töö veel kümnetele ettevõtte töötajatele
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.