Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ehitajad liidavad Tallinna ja Helsingit

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Tallinna ja Helsingi ühendamise plaanid võiks kiirelt lauale lüüa, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Äri ei tunne piire niikuinii.

    Hoolimata sellest, et ­Tallinna–Helsingi tunnel pole veel ideest reaalsuseni jõudnud, on Talsingi majanduslikus argipäevas juba sündimas. Äripäeva arvates on see hea põhjus kiirelt lauale tuua kõik jutuks olnud koostööideed ja kiirendada püsiühenduste rajamist.
    Talsingile viitab näiteks täna ilmunud Palga TOP, mis reastab suurimat palka maksvad firmad ja enim teenivad tippjuhid. Ühe huvitava tõsiasjana paistis tänavusest enam kui 600 firmat reastanud pingerivist välja, et ehitusfirmade seas on kõrget töötasu maksvaid ettevõtteid märkimisväärselt palju ning parimat palka maksvad firmad pakuvad oma teenuseid Põhjamaades, näiteks Soomes.Soomes toimetava ja enam kui 3300eurost kuupalka maksva Stipendi juhatuse liikme Janar Kirsi sõnul pole ehitusbuumis hoogsalt arenevas põhjanaabrite pealinnas ühtegi suuremat objekti, mida eestlased kellu ja mördiga rajada ei aitaks. Firma on aastaga kasvatanud palka siinsest keskmisest kiiremini ehk enam kui kümnendiku võrra.
    Läbipaistvad hanked
    Siinsete ettevõtjate lahetagune tegevus iseloomustab hästi seda, kuidas ettevõtete liikumisele ja koostööle annab suuna turg ja sealsed tingimused. Kiired ühendused, usaldusväärne maksekultuur, kus pole vaja inkassot arve tasumise tagamiseks, sealne hankekultuur, mis on märksa läbipaistvam kui meil.
    Kui Eestis ostab riik hangetega soodsaimat hinda, kuigi selle negatiivsetele mõjudele on ettevõtjad aastaid tähelepanu juhtinud, siis põhjanaabrid ostavad väärtust. Nende allianss-hanke meetod soosib läbipaistvust ja koostööd osalejate vahel – peamised osalised sõlmivad omavahel lepingu ning töötavad sealtmaalt edasi ühe organisatsioonina ja jagavad riske. 15st kõrgemat palka maksvast ehitusettevõttest töötab enamik üle lahe. Valdkonna liidrite keskmine töötasu on konsultatsiooniäride ning IT-sektori järel kolmandal kohal, moodustades 3553 eurot kuus. Seejuures on ehitusfirmade keskmine palk Eestis kolm korda madalam.
    Elu kahes riigis korraga
    Ent liiklus toimib ka vastassuunas ning iseloomustab ka teisi valdkondi. Näiteks eile kirjutas Äripäev kaaneloos, kuidas soomlased oma ettevõtted Eestisse rajavad. Infotehnoloogia-, kinnisvara- ja nõustamisärid rajavad järjest enam siia oma staabi. Lisaks võidule maksudelt, väiksematele kuludele, värskemale õhkkonnale ja odavamale kinnisvarale toovad siia kolijad esile eestlaste usinust ja vähest bürokraatiat. Nii polegi harv, et soomlased elavad kahes riigis korraga – asutavad lisaks kodukohale äri siin ning koos Soomes asuva emafirmaga pakutakse siit teenuseid, muu hulgas ka Soome. Paide linna jagu ehk 7000 soomlast kannab taskus Eesti ID-kaarti.
    Ehkki ärid juba piire ei tunne, võiks koostöö areneda nii valitsuste kui ka ka näiteks omavalitsuste tasandil. Ja miks ei võiks Eesti ja Soome ühiselt tuua siia Forbes 5000 ettevõtete peakontoreid? Miks mitte mõelda ühisele parkimiskorraldusele? Tallinna–Helsingi tunnel on aga konkreetne projekt ja idee, mille rajamiseks tasuks odava raha aeg ära kasutada. Selle asemel, et lasta enda suunas näppu viibutada, et ideid ju pole ja ilma nendeta pole mõtet laenu võtta, võiks lasta Ahto Lobjaka sõnastatud Eesti Sampol sündida.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.