Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mida õpetas ametiautode juhtum?

    Juhtkiri.Foto: Anti Veermaa

    Rahandusministeeriumi plaan teha aasta tagasi vastu võetud kava vigade parandus väärib kiitust ja annab vajaliku õppetunni, kirjutab Äripäev täna juhtkirjas.

    Äripäev kiidab rahandusministeeriumit aasta tagasi tehtud vigade paranduse kava eest, mis puudutab ametiautode maksustamist. Jah, sõidupäevikud on aeg minevikku jätta. Jah, ametiautode erisoodustusmaksu sõltuvus auto võimsusest on kõige lihtsam ja selgem viis praktilisust ja luksust eristada.
    Seega tuleme pealkirjas toodud küsimuse juurde. Mida me sellest huvitavast kaasusest oma eluteele siis kaasa võtame?
    Esiteks – kilovatipõhine maksustamine aitab just segakasutuses olevate luksussõidu­autode maksustamise teema lahendamisele kaasa. Erisoodustus on enam seotud ­hüve väärtusega. Ja väärtus on seotud mitte hinnaga, vaid masina võimsusega, millega manipuleerida raskem. Võimsam masin on luksuslikum.
    Tuntav maksuerand
    Teiseks – nn Porsche kaubikute probleemi kavandatav maksumuudatus ei lahenda. Kui vanasti oli uute kaubikute müük selge ja kiire majanduskasvu indikaator, siis eelmisest aastast on kaubikute müüginumbrites selgelt tunda kaubikutele tehtud maksuerandi maitset.
    Seega, kes tahab ja oskab, saab maksuerisust edaspidigi ära kasutada. Siinjuures tasub lisada, et ära kasutamine ei tähenda ebaseaduslikkust. Lihtsalt, milleks maksta rohkem, kui saab olematu, mõistliku või vähese riskiga maksta vähem? Ehkki riigivõimu eesmärgiks peaks olema võimalikult ühtsete mängureeglite kehtestamine kõigile.
    Maksuamet leebus
    Kolmandaks – seesama risk maksuametiga vaidlustesse sattuda kahanes tunduvalt, kui maksuamet loobus aasta tagasi tulenevast suurest kriitikast nn jälitustegevusest, ja ei luura enam spordiklubide parklates, kas seal on tööajal täielikult töösõitudeks registreeritud sõidukeid. Seetõttu on maksuametil praegu keeruline deklareeritust teistsugust autokasutust tagantjärele ära tõestada.
    Neljandaks õppisime jälle, et kogu võimaliku jama maksuseaduste muutmisest ei saa maksuameti kaela lasta. Praegu realiseerunud ohtudele viidati üle aasta tagasi, kuid seaduse väljatöötajad lootsid, et küll viimastel aastatel heade tulemustega silma paistnud maksuamet kastanid tulest välja ja paberile kirjutatud raha majja toob. Ei toonud. Ja ei pidanudki tooma, sest süsteem suunas ostma kaubikuid ja üldse tähendab maksuarvestuse keerukamaks muutumine reeglina alati maksulaekumise vähenemist.
    Ei tasu oodata
    Viiendaks – kui on näha, et asi ei tööta, loodetavat laekumist ei tule ja ettevõtjale asi lihtsamaks ei lähe, ei tasu nii kaua venitada, kui praegu rahandusministeerium tegi. Kill-strateegia ehk eesmärki mitte täitva tegevuse lõpetamine ja tegevusplaani muutmine on ettevõtluses ellujäämise üks põhialuseid. Erasektoris ei kehti alati ütlus „parem hilja, kui mitte kunagi“, sest veidi hilja võib olla ka fataalselt hilja patsiendi ravimiseks. Ka avalik sektor peab kiiremini reageerima.
    Toimetus loodab, et kavandatav auto võimsuse põhine erisoodustuse arvestus üldist keskmist maksutõusu sõiduautode tööalasele kasutamisele ei tähenda. Tavaliselt on igasuguste segaduste likvideerimise varjus lihtsam maksumäärade tõusu peenhäälestus läbi viia.
    Meest sõnast, rahandusminister!
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.