Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Õudusunenägu

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Teres puhkenud võimuvõitlus on ettevõtte igapäevase toimimise seisukohalt kahjulik ega aita lahendada pikaajalisi probleeme, leiab Äripäev juhtkirjas.

    Teres tekkinud olukord on iga ettevõtte õudusunenägu. Kaks juhti korraga! Kumb on õige, kumb on päris? Täna üks ja homme teine?
    Kui võimuvõitlus Tere sees peaks pikale venima, võib see tähendada ettevõtte hävingut, sest lööb paigast kogu toimimise, organisatsioonikultuuri ja suhted niikuinii. Tegemist on Eesti mõistes suure ettevõttega, seal töötab rohkem kui nelisada inimest. Peale võlausaldajate on Terel veel suur hulk koostööpartnererid, kellega on tarvis igapäevase töö käigushoidmiseks asju ajada. Sest hoolimata sellest, et kohus on välja kuulutanud Tere omanikfirma Elveda pankroti, käib tootmine edasi ja Tere Viljandi ja Põlva tootmisüksuses valmistatakse üle 150 toote, mis kaunistavad kõigi suurte kaubakettide piimatoodete lette.
    Kruuda võiks Tere müüa
    Äripäev on Kruudale ammugi andnud soovituse Tere maha müüa ja selle juhi koht vabaks teha. Äsja see viimane justkui juhtuski, kuigi mitte Kruuda taandumise teel. Kui kohus Elveda pankroti välja kuulutas, vahetas pankrotihaldur kohe välja ka Tere nõukogu. Ja see nõukogu määras omakorda ametisse Aivar Rehe, Danske Banki endise Eesti juhi. Ehkki ajakirjanduses rääkis Rehe sellest, kuidas ta Kruudaga mitu korda päevas suhtleb ja koostööd teeb, on päriselt pinged suured ja segadus kipub üle pea kasvama. Osa tootmisüksuste juhte on ajakirjanduse vahenduselgi teatanud, et nende juhataja on Kruuda ja Rehel ei maksa siin üldse sõna võtta. Õli valab tulle Elveda advokaat, kelle meelest pole pankrotihalduri otsust õiguslikus mõttes olemaski.
    Halb maine
    Tere on pankadele võlgu ligi 30 miljonit eurot ning pankade kannatus on katkenud. Veel eelmisel aastal pikendas Nordea maksetähtaega. Samal ajal on Kruuda ise tekkinud suures võlas süüdistanud panka, nägemata ainsatki viga enda tegutsemises. Küll olevat talle pakutud finantstooted sobimatud, küll olevat pank põhjustanud ettevõtte väärtuse kahanemise. Kui Kruuda mis tahes ettevõtmise rahastamise jutuga veel mis tahes panga uksest sisse astuks, tuleks tal sealt, selg ees, välja taganeda.
    Tere koostööpartnerid on Kruuda peale ammu nii pahased, et lähevad närvi isegi tema nime kuulmise peale. Kruuda heast nimest ettevõtjana ei ole järel mitte midagi, kuigi talle on varemgi kuulunud tuntud kaubamärke. Ent Kruuda käes läheb kõik hea enamasti pahaks ja tänase seisuga sõltub Tere edasine käekäik muude asjaolude hulgas suuresti sellest, kas Kruuda seda juhib ja omab või mitte. Ükski ettevõte ei saa eksisteerida vaakumis, ta vajab koostööpartnereid. Kuna ausus, sõnapidamine ja äride läbipaistvus pole olnud Kruuda lemmikpõhimõtted äritegemises, on usaldus tema isiku suhtes kahanenud kriitilise piirini.
    Ettevõtte toimimine häiritud
    Ettevõtte olukord on vaieldamatult keeruline. Kui veel eelmisel nädalal võis tunduda, et Aivar Rehe juhiks määramisega saab ettevõte töörahulootust, siis praeguse seisuga on see juriidilise tõlgenduse küsimus, kes õigupoolest ettevõtet juhib. Küsimuse üle, kes siis õieti ettevõtet juhib, murravad piike advokaadid: Tere suurima võlausaldaja Nordea esindaja ühelt poolt ja Elveda esindaja teiselt.
    Tragikoomiline olukord, kus osa tooteüksuste juhte on ühel ja osa teisel pool, ei aita kindlasti ettevõtte korralikule toimimisele kaasa.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.