Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rail Baltic vajab selgeksrääkimist

    Rail BalticFoto: Anti Veermaa

    Rail Balticu projekti vedajatel ei tasu loota, et idee ühiskonnas ise toetust kogub – selleks on õhku jäänud liiga palju küsimusi.

    Rail Balticu kohale koguneb musti pilvi. Täpsem oleks öelda, et Rail Baltic ise kogub musti pilvi, sest raudteeprojekti suhtes avalikus inforuumis järjest jõudu koguva skepsise ja teadmatuse eest ei ole raudteeprojekti vedajatel vastustust kellelegi teisele lükata.
    Äripäeva arvates on Rail Balticu juhid oluliselt alahinnanud kommunikatsioonialase tegevuse mõju  projekti käekäigule. Kommunikatsioonialase tegevuse all ei pea me silmas säratu tehnilise asjaajamisjutu tiražeerimist, vaid Rail Balticu käsitlemist väga suure ühiskondliku mõjuga protsessina, millele kehtivad ka kommunikatsiooniajastule omased reeglid ja nõuded. Kogu protsess peab olema igakülgselt avalik ning ka PR-mõttes ebamugava info varjamine võib olla projektile saatuslik.
    Mõju kogu ühiskonnale
    Rail Baltic mõjutaks olulisel määral kogu Eesti elukeskkonda ning seega on täiesti mõistetav, et projekt inimestele korda läheb. Sellise mahuga projekti puhul tekib mitu kartust, mida ei saa kuidagi pidada inimeste rumaluseks või kellegi pahatahtlikuks ässitamiseks – see on loomulik reaktsioon ja infoajastul on neil emotsioonidel ohtralt võimalusi võimenduda. Loota, et läheb üle, või lihtsalt ignoreerida ei tasu – eelmine aasta tõi eredaid näiteid, kuidas alahinnatud protestimeeleolud osutusid kogu maailma mõjutavateks muudatusteks, nagu Brexit ja Trumpi valimine Ühendriikide presidendiks.
    Rail Balticu projekti vedajad ei ole justkui päris kommunikatsiooniajastusse veel jõudnud. See, et isutult aastavanuseid arvutusi korratakse, ei aita tulevikuprojektile toetust koguda. Kui Rail Baltic peab meid tulevikku viima, peab ta ka vastavalt välja paistma ja käituma. See tähendab, et ka kommunikatsioonialaselt peab Rail Baltic olema tulevikutegija. Ei pea kordama piinlikku praamide teekonda, aga ignoreerimine on valikutest halvim.
    Äripäev on jätkuvalt selle poolt, et Eesti võiks olla ühendatud tunneliga põhja suunal Soomega ning kiire ja kaasaegse raudteega Euroopa suunal. Sellel ideel on lennukust ja rakendust, ehk vajalikud komponendid on olemas. Muidugi arvestades Eesti ambitsiooni olla tehnoloogialal tipptegijate liigas, võiks raudteeunistuse puhul mitte piirduda kaasaegsusega, vaid püüda siingi astuda pigem tulevikku.
    Projektijuhtide lootused näivad olevat sellel, et poliitilisel tasandil on Rail Balticu tulemine otsustatud ning kihagu sotsiaalmeedia ja ajakirjandus oma kihamist, karavan liigub edasi. Poliitikud sõltuvad oma valijatest ning kui viimased enam ei taha raudteed, on poliitikul raske valijatega vastuollu minna. Mitu riigikogu liiget on teatanud oma kõhklustest kogu projekti suhtes või toetab teist trassi läbi Tartu, mitte töös olevat Pärnu kaudu Riiasse planeeritavat.
    Tööriistakast kasutusse
    Poliitilisel tujutusel võib olla veelgi rumalam tagajärg, nn kirik keset küla, kus lubadus lunastatakse sedavõrd lahjal kujul, et unistuste projekti täitumisest ei maksa rääkidagi. Kompromisslahenduse tulemuseks võib olla veelgi rohkem kibestunud ühiskond, ehitusest räsitud looduskeskkond ja keskpärane raudteelahendus täiemahuliste ülalpidamiskuludega.
    Suve hakul hankis riik Rail Balticule 200 000 euro eest kommunikatsioonialast abi. Sama summa eest sai EAS Eestile tööriistakasti. Kommunikatsioonivahendite tööriistakast on seega Rail Balticul olemas, seda tuleb nüüd väga usinasti kasutada.
  • Hetkel kuum
Peaasi, et silm säraks ja pirn põleks
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.