Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riik vaatab firmaautode kapoti alla

    kilowatidFoto: Anti Veermaa

    Ettevõtjate erimärgistuskavade kõrval võib viimast, võimsusel põhinevat automaksu, isegi arvestatavaks kompromissiks pidada, kirjutab Äripäev juhtkirjas.

    Rahandusministeerium on firmaautode erasõitudeks kasutamise käsitlusega jõudnud ehmatava ettevõtjate erimärgistamise kava juurest tagasi mõistlikumate lahendusvariantideni. Valitsuskabinetile on plaanis pakkuda ka varem laual olnud firma sõiduki mootori võimsuse põhist maksustamist. Äripäeva hinnangul võib rahandusministeeriumi meelemuutust nimetada sammuks õiges suunas, sest paljudest kõlanud ideedest on võimsusepõhine maks siiski üks selgemaid, samuti ei kaasne sellega tervet rida „aga“-sid. Vähemalt esialgu ei ole neid näha.
    Jutt on ennekõike neist ettevõtjate autodest, mida kasutatakse nii töö- kui erasõitudeks ning mille puhul sai suurimaks komistuskiviks võimatu ülesanne selgelt eristada töö- ja erasõit. See erisus peab aga olema väga selge, kui ettevõtja/töötaja üle piiri eksimine võib lõppeda maksuameti santksioonidega ettevõttele. Kuivõrd sõitude eristamist ei ole selgeks vaieldud ning firma autosid kasutati pigem südametunnistuse järgi, muutus see debatt väga fantaasiarikkaks ja näited jõudsid kohati absurdini. Kui maksuamet proovis praktikas hakata kontrollima ettevõtte sõidukite kasutamist erasõitudeks ning saatis ametnikud registreerimismärke kontrollima spordiklubide parklatesse, tõusis sellest enneolematu lärm. Absurdne katsetus lõpetati.
    Võimsuseta ei saa
    Selge on see, et mootoril peab mingi võimsus olema, et sõiduk liikuma panna, ning nüüd on pigem mugavuse ja edevuse küsimus, kui võimas on see firma sõiduk, millega hommikuti tööle, õhtul tagasi ja mõned teised ettevõttes kokku lepitud sõidud tehtud saab. Tallinna tänavate kehv olukord on andnud ainest põhjendada võimsate maasturite ostmist vajadusega üldse kuskile kohale jõuda, aga see on siiski ettekääne. Meeletuid mägesid pole meie riigis vaja igapäevaselt ületada ning parem on, kui maal suudaks auto hoida selleks mõeldud teedel ja radadel.
    Seepärast on võimsuse põhjal maksustamine võrdlemisi mõistlik kompromiss. Kes tahab võimsust, saab seda endale lubada, ja ka maksma ei lähe see liialt. Kes soovib, saab kasutada autot rohkem transpordivahendina - seda meelelaadi praegune rahandusministeeriumi plaan lausa soosib.
    Plaan soosib keskmise võimsusega mootoritega sõidukeid sedavõrd, et ettepaneku taga ei tundu olevat ka valitsuse ühte peamist käivitajat ehk vajadust lappida eelarveauke. Pigem on laekumas erisoodustustelt ligi 5 miljonit eurot vähem makse, sest tööandja sõiduautodest valdava enamiku jaoks muutub uus kuumäär soodsamaks.
    Rahandusministeerium on optimistlik ja loodab, et lihtne ja selge lahendus toob maksumaksjaid juurde ning loodab ikka mõne lisamiljoni uue plaaniga juurde saada. Kuivõrd maksustamispõhimõte on lihtne, selge ja pigem väärtustab ausat käitumist kui suunab skeemitamistele, tuleb loota, et valitsuskabinet selle plaaniga ka nõustub.
    Eraldi väljatoomist väärib rahandusministeeriumi kava loobuda firmasõidukite märgistamisest erivärviliste registrimärkidega. Ükskõik, kuidas püüda seda plaani ka positiivseks mõelda, ei oleks tegemist millegi muu kui ettevõtjate erimärgistamisega ning sellist mõtteviisi ei saa kuidagi õigeks pidada. Kuigi jah, märgistamine oleks tabanud ka neid OÜtajaid, keda ministeerium ja maksuamet tegelikult taga ajavad ning kes ettevõtmisega vähem tegelevad kui maksude optimeerimisega, aga ei õigustaks seda enam kõigi ettevõtjate ühte patta panemist.
    X
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.