Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Niimoodi ei saa Tallinn tõesti valmis

    Tallinna ehitusloadFoto: Anti Veermaa

    Kinnisvarafirmad on hämmingus, miks ehitusloa taotlemine Tallinnas üha venib, kuigi hiljuti vastu võetud seaduse eesmärk oli vastupidine, kirjutab Äripäev juhtkirjas

    Tallinna kinnisvaraarendajad on marus. Või meeleheitel. Või mõlemat, sest Tallinna linnaplaneerimise amet (TLPA) ei ole pea kaks aastat pärast uue ehitusseaduse jõustumist 2015. aastal suutnud oma töökorraldust uue olukorraga vastavalt ümber korraldada. Seetõttu kurdavad kinnisvaraarendajad, et ehitusluba tuleb oodata kohati isegi 3–6 kuud kauem kui seni. Üldnumbritena väljastati mullu ehituslube viiendiku võrra vähem kui aasta varem ja seda ehitusturu elavnemise tingimustes.
    Ettevõtjate meelepaha on mõistetav – ehitusloa taotlemiseks on tehtud palju eeltööd, panustatud paljude professionaalide töötunde, tiksuvad laenud ja muidugi toppab arenduste müügi- või rendilepingute sõlmimine. Arenduste hinnad lähevad arendajate jaoks kõrgemaks, mis võib omakorda tuua kaasa hindade kerkimise ostjate jaoks.
    Tööjõudu lihtsalt napib
    Äripäeva hinnangul ei ole siin ei ameti juhil ega planeerimist kureerival Tallinna abilinnapeal linnapea ülesannetes Taavi Aasal midagi keerutada ning olukorra lahendamiseks tuleb kaasata vajalikku kompetentset lisaressurssi. Pooleks aastaks või aastaks, aga esimene ülesanne on viia ehituslubade menetlemine seaduses ette nähtud perioodi ehk 30 päeva sisse.
    Ei ehitusseadustik ega muud õigusaktid näe ette võimalust pikendada ehitusloa taotluse lahendamiseks ettenähtud 30päevast tähtaega, viitavad kinnisvarafirmad. Seega on tegemist kestva seaduserikkumisega ja see olukord tuleb lahendada tundide, mitte kuudega.
    Ning järgmisena tuleb linnavalitsusel üle vaadata, kui palju vajab ameti töö ümberkorraldamist nüüdseks juba mitte enam väga uue ehitusseadustiku valguses. Kinnisvarafirmade liidu tegevjuhi Tõnis Rüütli kinnitusel on seaduses toodud 30 päeva piiri nõuet võimalik täita, seega ei ole seadusandja üle jõu käivat ülesannet andnud.
    Kuna ehitusloa taotlusele vastuse saamise aeg on veninud pikemaks, kui arendajate plaanid on seda ette näinud, toob see kaasa ettenägematuid kulusid nii arendajatele kui ka allhankijatele. See omakorda võib viia paljude tulevaste kohtuvaidlusteni TLPAga, viitab Eesti Kinnisvarafirmade Liit oma 17. märtsil tegevlinnapea Taavi Aasale saadetud kirjas.
    Ehitusseadustikku oodati ehitusarendusvaldkonnas kaua, sest sellega pidi taotlusprotsess ettevõtjate jaoks muutuma lihtsamaks ja kiiremaks. Seaduse üks mõte oli võtta ettevõtjalt ära omavalitsuste ülesandeid.
    Seadusandja ülehindas pealinna
    Omavalitsustele pandud täiendavate kohustuste hulk on üks asjaajamise venimise põhjuseid, millele viitab TLPA juht Anu Hallik-Jürgenstein Äripäevale antud intervjuus.Ei tundu eriti mõistlik, et seda ütlema peab, aga seaduse mõju analüüsi ameti tööle oleks saanud teha seaduse väljatöötamiseks kulunud aastate jooksul. Tänane olukord, kus TLPA peab manageerimise vigadest tulenevalt lihtsalt seadust rikkuma ja valdkonna arengut pidurdama, ei ole rahuldav.
    Ehitusloa taotluste kuhjumisel planeerimisameti aeglase protsessi tõttu on veel üks varjukülg – nimelt suureneb koos arendajate huviga saada oma asi iga hinna eest kiiremini liikuma ka võimalus, et selleks proovitakse keelatud võtteid ehk suureneb korruptsioonioht. Tallinna arendustes liigub suur raha ja nii võita kui ka kaotada on palju.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.