Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    LHV ja Nordica sinimustvalge PR-projekt

    LHV ja NordicaFoto: Anti Veermaa

    LHV ja Nordica lõid oma lennukirenditehinguga mitu kärbest korraga ning teistel tasuks õppida, et suurelt võib mõelda küll, kirjutab Äripäev juhtkirjas.

    Eesti riiklik lennufirma Nordica sõlmib riigile kuuluva ettevõttega Transpordi Varahaldus lepingu kahe uue lennuki CRJ900 rentimiseks. Lennukite ostmiseks väljastab Transpordi Varahaldus 25 miljonit euro eest võlakirju, mille märgib LHV. Täpsemalt küll pooleks LHV pank ja LHV pensionifondid.
    Kõlab nagu ilus lugu, kus kõik võidavad. Öeldakse, et kõik, mis kõlab liiga ilus, et olla tõsi, ei ole kas tõsi või ei olegi ilus. Ehk – milles on konks?
    Äripäeva toimetuse arvates on konks selles, et selliseid lugusid tahaks rohkem kuulda. Isegi kui kogu see tehing on pastakast välja imetud ja võimendati tegevusi, mida oleks tehtud nagunii, on selles sellist elegantsi, et julgeks teistelegi soovitada. PR küll, aga tehke järele!
    LHV, kes panustab sellele, et ennast eestimaise pangana inimeste peas kinnistada, sai selle tehinguga oma imagole tuge. Nordica on küll natuke võõrapärane ja päris mitte sama, mis oma Estonian Air oli, aga ikkagi oma. Eesti pank ja Eesti lennufirma koostöös. Ilus.
    Teiseks, LHV leidis siiski koduturult koha, kuhu investorite ja sealhulgas pensionisse investeerijate raha paigutada. Ajal, mil kurdetakse, et ühest otsast raha põleb vaikse leegiga kontodel, sest kuhugi pole seda paigutada, on praegune tehing näide, et võimalusi on küll, kui otsida. LHV otsis ja leidis. Tubli.
    LHV ei riski liialt, sest tehingu summa, mis kõlab küll aukartustäratavalt – ikkagi miljonid, on tegelikult panga jaoks mikroskoopiline. 25 miljonist pool on pisut üle 1% LHV pensionifondide mahust ning isegi kui tehing lörri läheb, ei kannata fondid suurt kahju.
    Lennuk on likviidne vara
    Pealegi on raske näha, mismoodi tehing saab LHV jaoks lörri minna, sest tegemist on riigi garantiiga võlakirjadega. Riigiabi, võiks selle kohta öelda. Isegi kui Nordica välja ei vea, saab Transpordi Varahaldus pakkuda lennukeid teistele soovijatele. LHV pensionifondide juht Andres Viisemann kinnitas Äripäevale, et lennuk on tagatis nagu iga teine ja neile eksisteerib teisene turg. Lisatagatiseks on Transpordi Varahalduse neli lennukit.
    Tehingu sisuks olevate võlakirjade intress on 2,58 protsenti, mis ei ole küll teab mis kõrge, aga pole ka paha. Tehingu eest riigiga ehk sisuliselt riskivaba tehingu kohta igati korralik tulemus. Nordica sai tehingust samuti tuge oma mainele, sest anti edasi sõnum sellest, et lennufirmal läheb hästi – ega lennukeid ilmaasjata juba juurde ei rendita. Ja raha hoitakse kodumaal, mis sobib igati kodumaisele lennufirmale.
    Võib juhtuda, et sajad ja tuhanded kaubanduskeskustes LHV müügiinimeste poolt panga pensionifondidesse meelitatud tulevased pensionärid muutuvad murelikuks oma säästude saatuse pärast ja hakkavad neid mujale viima. Eks sellega peab LHV nüüd edasi tegelema ja selle hirmu maha võtma. Kõrgelt kukkumine on valusam ja nii Nordica kui ka LHV peavad sellega arvestama.
    Aga Eesti riigile on siin järjekordne näide, et kodumaine kapital otsib võimalusi ja on neid, kes võimalusi pakuvad. Mis takistas näiteks parvlaevade puhul samasugust võimalust kohalikele investoritele pakkumast? Või edaspidised suuremad investeeringud teedesse?
    Ja muidugi tuleb võimalust pakkuda linnahalli puhul – kui erainvestorid tahavad projektis osaleda, on see suurim kindlus, et projekt on päris. Kui investorid ei seda soovi, tuleb kampaaniast loobuda.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.