Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taavi Aas, on teil selgroogu?

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Taavi Aas, te ei pea ootama seadusemuudatust. Võite kohe praegu öelda, et teadmata omanike firma ei sobi linna partneriks, leiab Äripäev juhtkirjas.

    Kui Tallinna linn oleks olnud huvitatud sellest, et liikluskorraldusvahendite hanke võidaks parim pakkuja, siis oleks hanke tingimused võimaldanud osaleda võimalikult paljudel pakkumisest huvitatud ettevõtetel. Lähem sissevaade hanke tingimustesse näitab, et pigem soovis hanke korraldaja võitjana näha nimelt seda ettevõtet, kes võitiski: ASi Signaal TM.
    Äripäeva hinnangul seostub Signaali võiduga kaks põhimõttelist probleemi ja kumbki ei tee hanke korraldajale ehk Tallinna linnale au.Esiteks: potentsiaalsete huviliste tõrjumine kitsaste tingimustega, mis tekitab kahtluse, et hanke tingimused olidki sõnastatud Signaali võitu sepistades. Mäletatavasti ei kvalifitseerunud sobivaks odavaima pakkumise teinud KiirWarren ning praegu teeb rahandusministeerium hanke järelevalvemenetlust – riigihangete vaidlustuskomisjonis jäi KiirWarren juba kaotajaks. Ent osalema ei kvalifitseerunud üleüldse näiteks üks Eesti suuremaid ehitusfirmasid, üle 50 miljoni eurose aastakäibega TREV-2, millele sai saatuslikuks linna seatud kasuminõue, vähemalt 5000 eurot viimasel kolmel aastal.
    Ühelt poolt võib mõlema ettevõtte pahameelt käsitleda kaotaja frustratsioonina, kuid kui maksumaksja raha eest ja riigihankega korraldatud teenuse ostmise kohale jääb küsimus, kas ehk hange oligi kirjutatud ühele ettevõttele, siis on kuri karjas.
    Peidus omanikud
    Ent teiseks ja taas põhimõtteliselt: avalik sektor ei peaks üldse käsi lööma ettevõttega, mille omanikud pole teada. Jah, seadus ei ütle seda ühemõtteliselt. Ent seadused ei reguleeri kunagi kõiki inim- ja äritegevuse aspekte, eriti mitte kõlbelisi. Keskerakonna juht, peaminister Jüri Rataski soovitas pöörduda Tallinna linnavalitsuse poole, et see Signaali peidus omanikud välja selgitaks. Aga linnavalitsus muidugi ei selgitanud. Kuid lõpuks tunnistas Tallinna linnapea kohusetäitja, vastne linnapeakandidaat Taavi Aaski, et oleks tõepoolest lihtsam ja parem, kui selline nõue seaduses kirjas oleks.
    Aga lugupeetud Taavi Aas, te ei pea ootama, kuni selline nõue seadusesse kirjutatakse. Te võite ju näidata, et teil on selgroog, ja öelda, et kui mängus on maksumaksja raha, siis on maksumaksjal täiesti loomulikult õigus teada, kelle taskusse see läheb. Ja kui ettevõtte omanikud on peidus, nagu nad Signaal TMi puhul on, siis selline ettevõte lihtsalt ei kvalifitseeru linnavalitsuse partneriks. Ent hea mõte on see nõue sellegipoolest seadusse kirjutada, siin on Taavi Aasal ja tema ametikaaslastel kergem oma tööd teha.
    Servast lahendab peidetud omanike ja varjatud kasusaajate probleemi rahandusministeeriumi eelnõu, mis nõuab varjatud osaluste ja tegelike kasusaajate avalikustamist äriregistris. Tegemist on Euroopa direktiivi kajaga Eesti seadusandluses.
    Ent ettekujutust, kuidas peaks andmete avalikustamine tagatama ja kes andmete õigsuse eest vastutab, esialgu veel kuskilt ei paista.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.