Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    LHV investeerib lustiga

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    LHV viimase aja investeerimisotsused on esmapilgul üllatavad, kuid tegelikult siiski valitud strateegiaga kooskõlas, kirjutab Äripäev juhtkirjas.

    „Kui panna kunst ühte ja teadus teise äärde, siis investeerimine kaldub mu meelest rohkem kunsti kui teaduse poole. Eks turg olegi selline omajagu emotsionaalne ja kapriisne daam, kes kord tahab minna ühele ja siis teisele poole ja sageli ilma väga otseste põhjusteta.“ Selliste sõnadega kirjeldas oma investeerimisotsuste tagamaid LHV pensionifondide juht Andres Viisemann (Eesti Ekspress 2011), kes on avalikus ruumis pigem tuntud tasakaalukuse ja konservatiivsuse poolest.
    LHV pensionifondide äsjane otsus paigutada raha üürikortermajade arendamisse on kahtlemata üllatav valik, aga seda ehk kõigest esmapilgul.
    Esiteks on selline investeering LHV aastate jooksul kommunikeeritud Eestisse investeerimise soovituse kehastanud eeskuju. LHV on sellel aastal Eestiga seotud investeerimisotsuseid teinud juba saja miljoni euro väärtuses ning peab võimalikuks, et pensionifondid investeerivad järgmise viie aasta jooksul Eestisse 1-2 miljardit eurot – kõlab nagu utoopia, aga LHV seniseid tegusid vaadates võib teokski saada.
    Ühemõtteliselt patriootliku alatooniga oli ju ka LHV panga ja pensionifondide otsus rahastada riikliku lennukompanii Nordica lennukite ostu 25 miljoni euroga. Lendama pandud rahasumma polnud iseenesest suur, avalikku tähelepanu sai aga see-eest üksjagu, valdavalt positiivset. Firma kuvandiga sobib see igati niikuinii. Kui siia lisada veel Riigi Kinnisvara ASi võlakirjade märkimine 48,5 miljoni euro ulatuses ning Auto24 ja Kuldse Börsi portaalide osu finantseerimine, tuleb kokku mitmekesine mosaiik eestimaist kapitali, mis võiks ehk laiemaltki kinnitada usku eestimaiste ettevõtete pikaajalisse heasse käekäiku ja laiemalt Eesti majanduse kasvupotentsiaali.
    Munad eri korvides
    Teiseks aga järgib LHV pensionifondide vastne otsus universaalset põhimõtet hoida mune eri korvis – ning üürikinnisvara on kahtlemata üks neid klassikalisi korve, kuhu paljunemisnäljas raha kasvamise eesmärgil paigutada. Mõnevõrra ootamatu on ehk pensionifondide otsus üüriärisse nii otse sisse minna, võiks öelda, lausa käsipidi: pensionifondid ostsid otse kaks kortermaja, takkapihta veel paberilt. Ootuspärasem oleks ehk investeerimine mõne fondi kaudu. Teisalt, valitud viisil hoiab Viisemann ja tema meeskond üürikinnisvaraga seotud asjade käekäigul sõrme vahetumalt pulsil.
    Seni on Viisemann LHV pensionifonde juhtinud eeskujulikult: ülearuseid riske võtmata, aga samas siiski loominguliselt, laiendades avalikku arusaama sellest, kuhu ühel pangal ja selle pensionifondidel sobib raha paigutada. Nüüd jääb vaid loota, et hiljaaegu Poola LOTis strateegilise partneri leidnud Nordica LHV pensionäride lootusi ei peta ning et Viisemann on üürikinnisvarasse investeerides arvestanud, et see üldiselt rahulikuks ja stabiilseks peetav varaklass võib suurema mulli lõhkedes emotsionaalsemaltki käituda kui kõige kapriissem daam.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.