Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ööpäevast ei jätku? Anname aega juurde
Edukaks saanud ettevõtted mõtlevad klientide aja peale ja tarbijad võtavad säästetud aja üha suurema rõõmuga vastu, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Pakiautomaate tootva Cleveroni juht Arno Kütt teatas Äriplaani konverentsil oma koostööst suure rõivamüüja Inditexiga, kellele pakutakse varasemast veidi erinevat kapirobotit.
Cleveroni juht sõnastas ettevõttele kasu toonud suhtumisviisi, mida teisedki ettevõtjad jagasid: mõelge, kuidas te saate kliendile aega anda. Sama kliendi aja säästmise teema nimetas oma ühe motivaatorina ära ka MarkIT asutaja ja juht Andres Agasild.
Cleveroni edulugu on selline, milliseid me tahame Eestiga siduda – tehnoloogiline, novaatorlik, aga väga praktiline. See on ka tõestus, et klientidele aja kinkimise idee töötab.
Võrreldes sellega, kui palju aega andsid meil lennukid või tootmine tehastes, on kliendile kingitav aeg üha lühem. Kütt ütleb, et paki postkontori asemel automaadist võttes saab kaubaga kaasa 15 minutit lisaaega. Inimesed on hakanud oma elu kvaliteedile aga järjest rohkem tähelepanu pöörama ja oskavad neid 15 minutit tänuga vastu võtta.
Räägivad ju ka personalitöötajaid, et ametisse kandideerib üha rohkem seda tüüpi inimesi, kes enne palgast rääkimiseni jõudmist teevad selgeks, kuidas tööaeg ja -vorm nende isiklikku ellu mahub.
Sel kuul sai Cleveron püsti Inditexi esimese pakiroboti. Hispaania omanikuga rõivamüüja saab kohe tuttavaks, kui nimetada tema poode: Zara, Berschka, Massimo Dutti. Kui koostöö maksiumummahus käima läheks, saab kingitust mõõta pikemate ühikutega. Inditexil on üle maailma üle 7000 poe. Kui Cleveron paneks igasse poodi ühe roboti ja mõnesse kaks, säästetaks tulemuseks aastaid.
Cleveroni robot hakkas teenindama Inditexi internetikliente, kes saavad sealt oma kauba kätte, proovivad kodus peegli ees, ja panevad vähem meeldinud asjad kappi tagasi. Konkurentidest varasem suundumine internetiärisse on Inditexile edu toonud ja nüüd annab võimaluse Cleveronile.
Proovida maksab ikka
Kütil jagus Inditexi kohta häid sõnu: võrreldes Cleveroni eelmise hiigelkliendi USA Wal-Martiga oli Hispaania rõivapoeketi otsustuskiirus lausa start-up’ilik – kui on äge asi, siis tehakse kohe proovi. Samasugust rõõmsat katsetamist harrastab pakiautomaaditootja isegi. Mäletate suvist droonidega limonaadivedu Viljandi rannas, 1.60 pudel? Lusti kui palju ja kogemusi ka. Küti sõnul said nad teada sada asja, mis taolist tegevust takistavad, nüüd tuleb need lihtsalt kõrvaldada.
Cleveron ideepuuduse all ei kannata, Äriplaanil esitles ta kodust pakiautomaati, kuhu saab soovitut tellida ja mis toimib mobiiltelefoniga. Mõni on võib-olla taolisest lahendusest unistanud, teisele näib see mõttetu vidin, igal juhul tasub katsetamist seegi. Ennustatavalt liiguvad järgmisena pärispoodidest veebi toidukaubad, nii on paslik kohe otsida ka lahendust nende veebist kättesaamisele.
Omaette komplimendi on Cleveronile teinud hiinlased, nimelt on nad nende tooteid kopeerinud. Küti sõnul ütlevad hiinlased ise, et kopeerivad ainult tippe.Mitmes riigis asju ajanud Kütt tunnustab Eesti inimesi, kes tulevad muudatustega kaasa ja teevad siin asjaajamise lihtsaks. Sügavalt paika loksunud süsteemiga riikides on uusi asju palju raskem teha. Oleme ehk ikka uuenduslikumad, kui ise arvame.