Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ehitame selle Tartu maantee lõpuks valmis

    Foto: Anti Veermaa

    On soodne aeg kaasata Tartu maantee ehitamiseks investorite raha ja see pikalt veninud projekti edukalt lõpetada.

    Neljarealise tee ehitamiseks Mäoni peab riik kaaluma soodsamaid variante, sest rahalist katet kogu projektile ei ole, tunnistas majandus- ja taristuminister Kadri Simson (KE) sel nädalal riigikogu liikmete arupärimisele vastates. Tallinna–Tartu kiirtee ehitamisest on räägitud alates Eesti taasiseseisvumisest, kuid reaalset valmimistähtaega horisondil ei paista.
    Äripäeva hinnangul on riigi kahe suurema linna vahel tänapäevase transpordiühenduse rajamisega juba üle mõistuse kaua venitatud ning vajadusel tuleb valitsusel see kiirtee kasvõi laenurahaga lõpuks siiski valmis ehitada.
    Keegi eriti vastu ei vaidle
    Selles, et Tallinna ja Tartu vahel võiks olla neljarealine maantee, on ühiskonnas justkui konsensus olemas ning keegi sellele väga vastu ei vaidlegi. Juba 2006. aastal jõudsid riigieelarvestrateegia läbirääkimiste käigus toonane rahandusminister Aivar Sõerd (RE) ning majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar (KE) ühele meelele selles, et Tartu-Tallinn maantee neljarealiseks ehitamine peab kajastuma koostatavas 2007-2010 riigieelarve strateegias. Jupiti on seda ka ehitatud, kuid millegipärast peame me veel enam kui kümme aastat hiljem nentima, et raha järjekordse lõigu ehituseks pole ja tuleb otsida säästuvariante.
    Siinkohal võiks muidugi diskuteerida teemal, kas näiteks Pärnu lennujaama rekonstrueerimine või tasuta ühistranspordi sisse viimine maakondades on olulisemad kui tänavu juba mitu inimelu nõudnud kõige suurema koormusega liiklussoone ohutumaks muutmine. Kui me aga ei suuda leida maantee ehitamiseks sisemisi ressursse, võiks kaaluda väliste ressursside kaasamist.
    Neli aastat tagasi ütles toonane majandus- ja taristuminister ning tänane ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Urve Palo riigikogus esinedes, et maanteelõik Tallinnast Paideni, kui mitte kaugemale, tuleks 2020. aastaks ehitada neljarealiseks vajadusel kasvõi laenu toel. “See oleks tõsine mõttekoht ja mina isiklikult pooldaksin lähenemist, et teha kiiremini ära ja seda saab kohe kasutama hakata, mitte venitada,” lisas minister. Kuhu see mõte tänaseks kadunud on?
    Eesti on üks väheseid riike Euroopas, kes ei ole emiteerinud riigi võlakirju. Ehk võiks just Tallinna ja Tartu vahelise maantee ehitus olla see projekt, mida võlakirjadega rahastada?
    Kui tõsimeeli räägitakse taas Saaremaa püsiühendusest ning Helsingi ja Tallinna vahelisest tunnelist, siis näitab see, et investeerimisvõimalusi otsivat raha on turule tekkinud piisavalt. Riigi võlakirjad, mis pealegi mõeldud sihtotstarbeliselt olulise maantee ehitamiseks, läheksid nagu soojad saiad.
    Lõputult venitada ei saa
    Soodne aeg raha kaasamiseks ei pruugi muidugi tähendada kõige soodsamat aega ehitamiseks. Eesti ehitusturu ülekuumenemise eest on hoiatanud Eesti Pank ning ehitushinnad ei pruugi täna tõepoolest kõige soodsamad olla.
    Soodsamat aega oodates võib seda niigi pikaleveninud projekti aga lõputult venitama jääda. Kindlasti ei ole võimalik maantee täispikkuses ka mõne aastaga valmis ehitada ning nii võib juhtuda, et peamine ehitusperiood jääb just majandustsükli sellesse aega, mil erasektori vähenenud aktiivsust tuleb riigitellimustega tasakaalustada.
    Aitab venitamisest, otsime rahastuse ja teeme selle maantee lõpuks valmis.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.