Usalda töögraafikud tarkvara hoolde

02. oktoober 2016, 10:00
Coop kasutab oma kauplustes töötajate töö- ja puhkusegraafikute koostamisel tarkvara abi.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20161002/USEFUL/160729828/AR/0/Laagri-Maksimarket.jpg
Ainult tellijale

Lihtsad tarkvaralahendused aitavad ettevõtjatel pidada paremat arvestust töögraafiku ja palgamaksete üle ning vähendada seeläbi tekkivaid asjatut aja- ja rahakulu.

„Saame töökohtasid täpsemini planeerida ja efektiivsemalt oma jõudu kasutada. Näiteks hoiame ära mõttetu lisakulu tööpäevade lõpus rakenduseta tööjõule makstava palga näol,“ kirjeldas Coop Kaubandus ASi Saaremaa kaupluste juhatuse liige Mehis Väin kasu, mida tarkvara kasutamine pakub. „Ainus pähkel oli andmete ületoomine palgaarvestuse programmi, mis ei läinud kõige libedamalt,” märkis Väin.

Coopi kaupluste kett otsis tööjõu haldamise lahendust üle aasta. Viimaks jäi sõelale Quinyx. Väina sõnul on uut lahendust juba mõni kuu testitud ja 29 ettevõttest on see kasutusel seitsmes.

Crocsi kauplused on Quinyxi aktiivselt kasutanud veidi üle aasta ning programmi kasuks otsustati seetõttu, et see tundus kõige uuenduslikum. Crocsi kaupluste ja veebipoe juhataja Irja Plaani sõnul mõjutasid otsust peale teenuse hinna ka lahenduse sisse- ja väljalogimissüsteem, äpp ja väga mugavad graafikute koostamise võimalused.

Turunduskommunikatsiooni agentuur Event Masters OÜ kasutab töötajate haldamiseks juba kaks aastat Scorot. “Lahenduse kasuks rääkis selle sobivus ettevõtte töömudeliga, kus projektijuhid saavad ühiselt ressursse juhtida ja luua. Lisaks hoiab see kõvasti aega kokku ja suur hulk vaidlusi klientidega jääb ära,“ rääkis Ebent Mastersi tegevjuht Tauno Loodus.

Tema hinnangul seisneb Scoro tugevus selles, et kasutajad säästavad iga kuu tunde ning saavad oma tööst põhjalikke raporteid, mille abil tööprotsess veelgi tõhusamaks muuta.

Scoro operatsioonide juht Kristina Lilleõis kirjeldas, et nende lahendus koondab ühte süsteemi töökorralduse, kliendihalduse ja finantsid. „Selle asemel, et tundide viisi meilidest infot otsida ja Exceli tabeleid koostada, leiab kogu tiim olulised andmed Scorost. Seal hulgas info tehtud töö ja kohtumiste kohta, kliendisuhtluse ajaloo ning ülevaate saadetud ja välja minevatest arvetest,“ rääkis Lilleõis.

Lihtsam tööaja planeerimine ja palgaarvestus

Kasutajate hinnangul on Quinyxi üks olulisemaid boonuseid senisest hõlpsam palgaarvestus. Selmet andmeid mitmes kohas käsitsi sisestada, toimub see kuu lõpus töögraafiku alusel programmis ühekorraga. 

„Kui varem tuli iga kuu lõpus töötundide graafikud paberkandjal kontorisse tuua, kus raamatupidajat ootas ees õhtu täis kalkulatsioone, siis nüüd piisab kinnitatud graafiku alusel andmete süsteemi ülekandmisest,” märkis Väin.

Nii töötajate kui ka juhatajate jaoks muutub ka töögraafiku kuvamine. Seinal rippuva pabergraafiku asemel võib iga osaline Quinyxisse oma nutitelefonist või arvutist sisse logida. Vahetuste tegemiseks ei pea juhatajaga kohtuma, vaid kõik on kättesaadav veebis. 

„Kuna meie ettevõttes töötab kokku ca 400 inimest, siis muudab see oluliselt ülevaadet toimuvast. Käsitsi sisestamise asemel teeb Quinyx meie eest ära kogu töö,” lausus Väin.

Crocsi kauplustes seni kasutusel olnud Exceli tabelite usaldusväärsusele teeb Quinyx samuti pika puuga ära, sest käsitsi tehtavate muudatuste asemel töögraafikus vastutab nüüdsest iga töötaja oma tööaja eest ise. Puhkuseavaldused saab teha otse programmis, mille kinnitamisel paigutatakse puhkuse aeg automaatselt graafikusse ja vabad tööpäevad saab kohe kellelegi teisele planeerida.

„Seda, et iga töötaja vastutab ise oma tööaja eest, tähendab, et kui ta ennast sisse logib, siis tööaeg jookseb, ja kui ta seda ei tee, siis pole teda tööl olnud. Samas kodus keegi sisse logida ei saa – see võimalus on vaid töö juures,” selgitas kaupluste juhataja Plaan.

Kui Quinyx on keskendunud täielikult personali haldusele, siis Scoro on töö- ja ärihaldustarkvara. Erinevalt Qunyxist saab Scoroga hallata ka kliendibaasi ning koostada ja väljastada arveid mõne klikiga.

„Kui paljude teiste ajahaldustarkvarade kasutajad peavad kasutama ka kliendihaldus- ja arvete väljastamise tarkvara, siis Scoro abil saab hallata kogu ettevõtet ühes süsteemis,“ märkis Lilleõis.

Vähendab tööjõu voolavust

Töö taseme ja tulemuslikkuse mõõtmist ning parandamist vastavalt näitajatele tõstis esile ka Quinyx Eesti turundusdirektor Eha Laneman. Samuti võimaldab Quinyx äriprotsesside andmeid analüüsida vastavalt trendidele, sarnasustele ja eranditele. Süsteemis arvestatakse planeerimisel tööhõivepoliitikat ja lepingute tingimusi. Töötunde saab reguleerida, kui on vaja saavutada suurem paindlikkus ning koostada töötajaile sobivamad graafikud.

„Quinyxi klientide kogemuste põhjal saab öelda, et kui töötajatel on ligipääs kasutajasõbralikule ühtsele lahendusele, siis tekib paindlikkus, mis suurendab rahulolu ning vähendab tööjõu voolavust,” märkis Laneman.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
02. October 2016, 09:54
Otsi:

Ava täpsem otsing