Milline peab olema ahvatlev töökuulutus?

25. september 2016, 12:45
Peale traditsiooniliste kanalite levitab Selver töökuulutusi videona ka YouTube'is.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160925/USEFUL/160929884/AR/0/Selveri-töökuulutus.jpg
Ainult tellijale

Tööturul ei piisa enam sellest, kui on vaba töökoht – hea töötaja leidmiseks peab tööandja leidma ise viisi, kuidas paeluda tööotsijat, ja olema valmis pakkuma hüvesid.

„Sisuliselt on võimalik talupoja stiilis mõtlemisega läbi käia kõik kandideerimise sammud ja küsida endalt, et kui ma oleks kandidaat, kas mulle meeldiks nii,“ andis CV-Online’i turundusjuht Heikko Gross nõu ahvatleva tööpakkumise kujundamiseks. „Kui mõne etapi puhul on vastus ei, siis on võimalik protsessi paremaks teha,“ sõnas ta ja nentis, et see kehtib nii kuulutuse koostamise kui ka kõigi järgnevate sammude puhul. Praegu on paljudel juhtudel tööotsija valija rollis ja kaalub mitut pakkumist, mistõttu peab tööandja pingutama, et kandideerijat meelitada.

Töökuulutuse iseloom peab vastama töökohale

Selveri turundusjuhi Triin Kaare sõnul toob neile hea töötaja leidmisel edu aus ja natuke omapäraselt lahendatud töökuulutus. „Oluline on anda juba enne kandideerimist võimalikult täpselt aimu, millisele tööle ja mis tingimustel inimesi otsime, et kandidaadid tuleksid õigete ootustega,“ rääkis ta. Iga kuulutust kokku pannes lähtub Selver töö spetsiifikast.

„Kui turundusinimeste jaoks võib väga julgelt ja innovaatiliselt kujundatud kuulutus mõjuda kutsuvalt, siis näiteks raamatupidaja otsingul võib see vastupidi, eemale peletada,“ jagas Gross näpunäiteid. Kuigi ta tõdes, et inimesed on erinevad ja alati ei saa nii öelda.

Rimi vanem-personalispetsialisti Merrit Meeksa kogemus näitab, et peamiselt paelub tööotsijat atraktiivne kuulutus, mis peab muidugi olema ka informatiivne. „Mõistagi oleks hea, kui see erineks teistest sama valdkonna töökuulutustest,“ nentis ta. Samuti on tema hinnangul oluline valida kanal, mille kaudu jõutakse just õige sihtgrupini.

Grossi kogemuse põhjal tagab kuulutusele edu see, kui see on ahvatlev ja vastab 3-4 võtmeküsimusele – tööaeg, asukoht, tööülesanded, tasu ja arenguvõimalused. „Kui see info kuulutusest esimese 10 sekundi jooksul välja ei tule, on üsna tõenäoline, et inimene vaatab edasi teisi kuulutusi,“ sõnas ta.

Tööotsija vajab infot

Informatiivsuse olulisust rõhutas ka töötukassa teenuste osakonna peaspetsialist Kati Kadakas. „Mida rohkem teavet pakutava töö kohta on, seda suurem on võimalus leida motiveeritud kandidaate ning välistatud on kandideerimine töökohale, mille puhul võib selguda alles töövestlusel, et mõned väga olulised töötingimused ei sobigi,“ nentis ta.

Kindlasti tasub pakkumises Kadaka sõnul nimetada peamised tööülesanded, kuna ainult ametinimest ei saa välja lugeda, mida töökohal nõutakse. „Näiteks kui otsitakse nõudepesijat, siis kas on tarvis pesta vaid restorani külastajate nõusid või ka köögi omi, kas pesemine käib masinaga või käsitsi,“ selgitas ta.

Oluline on ka tegeliku tööaja esiletoomine. „Ei piisa vaid kirjest, et on täistööaeg või töö vahetustega – soovitame kirjeldada töögraafikut võimalikult täpselt,“ sõnas Kadak.

Selver on pühendunud sellele, et leida töötaja, kes sobiks kokku ülejäänud kollektiiviga, mistõttu on ka nende töökuulutused seda silmas pidades tehtud, märkis Triin Kaare. „Tsiteerides klassikuid, võib öelda, et kaadrid otsustavad kõik – kui tahame pakkuda soovitud tasemel teenindust, on vaja häid töötajaid. Meie kogemus ütleb, et õigete töötajate leidmisele ja nende koolitamisele kulunud aeg on õigesti kulutatud aeg.“

Motiveeri boonustega ja Facebook appi

Tööpakkumises peaks Kadaka sõnul kirjeldama võimalikult arusaadavalt motivatsioonipaketti, eriti nende töökohtade puhul, kus töötasu on madalam. Üldjoontes eelistab tööotsija tema kogemuse põhjal just neid pakkumisi, mis on selged ning hea ülevaate pakutavast annab ka palgainfo.

Vastavalt sellele, milliste oskustega inimesi otsitakse, tuleb tuua kandideerimistingimused. „Näiteks kui otsitakse arvutikasutamise oskusega töötajat spetsialisti ametikohale, siis on motivatsioonikirja nõue asjakohane. Kui aga otsitakse lihttöölist, kelle puhul ei ole arvutioskus vajalik, võiks kandideerimine olla võimalikult lihtne – näiteks telefoni teel, kus lepitakse kokku ka töövestluse aeg.“

Selleks, et jõuda paljude võimalike kandidaatideni, soovitab Kadakas töökuulutuse levitamisele loovalt läheneda ja kasutada ka näiteks Facebooki, LinkedIni ja Twitterit. Pakkumise paremaks levitamiseks on mõned tööandjad korraldanud sotsiaalvõrgustikus näiteks mänge ja sõbrasoovitusi. „Kui tööpakkumise levitamiseks on valitud õiged kanalid, on need võimalikele tulevastele töötajatele paremini kättesaadavad ja leiavad kindlasti suuremat tähelepanu.“

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. September 2016, 12:46
Otsi:

Ava täpsem otsing