Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Milline on eduka müügikirja valem?

    Edukas müügikiri on aga strateegiline tekst, mis ärkab ellu kindla struktuuri, mitte kirjutaja sisetunde pinnalt. Kasutades paari lihtsat võtet, saab panna võimaliku kliendi lugema iga rida ja mis kõige tähtsam – otsustama.

    „Keegi ei loe enam e-kirju!”, „Need trikid ei lähe ju läbi!”, „Ma ju saan kohe aru, mida nad tahavad!”. Kõik need on argumendid, mida kasutavad müügikirjadesse mitteuskujad, kirjutab Äripäeva teemaveebis bestsales.ee teksti- ja tõlkebüroo Eiffel strateeg Kaarel Talvoja. Tema hinnangul on tõde hoopis selles, et skeptikud on lugenud vaid selliseid kirju, millele ei puhuks elu sisse ka parimate kopsudega puhkpillimängija.
    Siin on tema soovitused, kuidas valmistada müügikiri, mis täidab oma eesmärki.
    Teemarida teeb ära eeltöö
    Müügikirjaga alustades võta aega, et keskenduda teemareale. Sa ei taha ju, et lugejani jõuaks järjekordne „Tere tulemast meie telekomi perre”, mis kahjuks kedagi ei puuduta. Miks on teemarida nii oluline? Sellest sõltub, kas sinu sõnum üldse lugejani jõuab.
    Pannes kokku ideaalset müügikirja, pead kirjutama lugeja jaoks kõige intrigeerivama teemarea, mida oskad. Näiteks: „PAUH! See paneb lugeja su meile avama >>>” töötab teemareana väga edukalt, kuna jätab otsa lahti. Sa ju tahad teada, mis asi on „see“? Samuti ei ole viidatud teemarida liialt spetsiifiline – see paneb kirjast huvituma võimalikult suure osa lugejaskonnast. Kui e-kiri on avatud, on lugeja peaaegu sinu.
    Sissejuhatus viskab konksu
    Nüüd loo kirjale selge sissejuhatus. Kasuta siin konksu, mille taha lugeja tähelepanu tõmmata. Siia sobivad näiteks kohandatud tsitaadid (”Kas sellist klikkide arvu me tahtsimegi?”) või alustamine võimalikust lõpptulemusest rääkimisega (”Ka tema suurimaks hirmuks oli kaotada kõik oma säästud”). Pärast niisugust sissejuhatust saad sujuvalt liikuda sisu põhiosani, lugeja tähelepanu kaotamata.
    Sisus lähtu mudelist
    Otsuseni juhtiva sisu kirjutamiseks ei pea alustama tühjalt kohalt. Tark on kasutada tekstimudeleid, mida teevad ka parimad copywriter’id. Väga hästi töötab näiteks PÄL-mudel: alustuseks juhi tähelepanu lugeja probleemile, seejärel ärrita teda natuke ja käi välja lahendus.
    Mida täpsemalt sisusse kirja panna ja kuidas kirja lõpetada, loe pikemalt Äripäeva teemaveebist bestsales.ee.
    7 nippi müügikirja kirjutamiseks
    Pane ennast kliendi nahka. Kujuta ette, et oled enda kirja lugeja ja kirjuta, mida klient tahab teada, mitte mida sa tahad öelda. Pea meeles, kliendi peamine mure on oma vajadusi rahuldada, mitte suurendada sinu kontoseisu.Süstematiseeri. Nagu koolikirjandidki, nõuavad müügikirjad sissejuhatust, sisu ja kokkuvõtet. Sissejuhatuses ütle, miks sa kirja saadad, sisus selgita, miks su pakkumine on vastupandamatu, ja kokkuvõte koondab kõige olulisema ning palub kliendil heast võimalusest kinni haarata.Tee lihtsasti loetavaks. Paljud müügikirjad heidetakse kõrvale, sest neid on keeruline lugeda. Selle vältimiseks kasuta igapäevast, mitte ametlikku keelt, kirjuta lühikesed laused, koonda need lühikestesse lõikudesse ja loe kõik mitu korda üle, et vältida kirjavigu.Püüa tähelepanu. Kasuta pealkirju, et tõmmata lugeja tähelepanu ja esitleda kõige olulisemat infot. Need võivad olla ka pikemad, 3-4-lauselised.Tekita huvi. Ehita kiri üles selliselt, et tekib järjepidev voog huvitavast informatsioonist ja lugeja ei suuda lõpetada. Iga lause peab olema huvitav – lugejal võib kergesti igav hakata. Olulist saab rõhutada näiteks teist värvi noolega või postskriptumiga.Pane lugejat oma teenust või toodet tahtma. Seda on kõige lihtsam teha, kui vastata lugeja küsimusele „Mis mina sellest saan?“. Kõik püüavad meile pidevalt igal pool midagi müüa, aga sinu kiri võiks esile kerkida sellega, et pakub kasu, mitte ei ürita müüa.Palu lugejatel tegutseda. Potentsiaalsed kliendid ei tea, mida järgmiseks teha, kui sa ei ütle seda neile. Kui sa tahad, et nad helistaks, jäta oma number. Kui sa tahad, et nad tuleks sinu juurde kohale, jäta selged juhised ja lahtiolekuajad. Oluline on ka innustada lugejaid kohe tegutsema. Kui sul on käsil kampaania, tee eripakkumine piiratud ajaks. Kui sul on ainult mõni toode alles, maini, et kogused on piiratud.
    Allikas: entrepreneur.com
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.