Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    E-kirja reklaamid peavad vastama reeglitele

    Kõige odavam ja kiirem viis toimetada reklaami inimesele nii-öelda koju kätte on saata see talle e-posti teel, kuid sel juhul tuleb kinni pidada kindlatest reeglitest, mille eiramine võib ettevõtte mainet kahjustada.

    Peamiselt puudutavad reeglis kliendilt nõusoleku küsimist ja pakkumiste saamisest keeldumise võimaluste tutvustamist.
    Pakkumise saatmiseks peab olema nõusolek
    Füüsilise isiku e-posti aadressil tohib reklaampakkumisi saata üksnes tema eelneval nõusolekul. See tähendab, et nõusolek tuleb saada juba enne esimese pakkumise saatmist. Kui pakkumine saadetakse juriidilise isiku e-posti aadressile, siis eelneva nõusoleku kohustust ei ole.

    Andmekaitse inspektsiooni kodulehelt leiab juhendi „Elektrooniliste kontaktandmete kasutamine otseturustuses“, kus on lihtsas keeles antud juhtnööre reklaampakkumiste saatjatele, et oma tegevust elektrooniliste kontaktandmete kasutamisel paremini korraldada.

    Loomulikult on sellel põhireeglil olemas ka erand. Kui müüja saab kliendi (olgu selleks siis eraisik või asutus) e-postiaadressi oma toote või teenuse müügi raames, võib ta seda samasuguste toodete või teenuste otseturustuseks kasutada ilma eelneva nõusolekuta.Siinjuures tuleb aga kliendile siiski igas kirjas anda võimalus pakkumistest loobumiseks.
    Pakkumistest loobumine
    Reklaampakkumise saajale tuleb anda selge ja arusaadav võimalus tasuta ning lihtsal viisil pakkumistest keelduda. Ühe lihtsa ja selge lahendusena kasutatakse e-kirja lõppu lisatud loobumislinki. Kliendi loobumissoovi tuleks austada mitte ainult seetõttu, et seadus selleks kohustab, vaid eelkõige heade suhete ja maine nimel.
    Praktikas eksitakse kõige sagedamini kahe olulise seadusesätte vastu. Esiteks ei võimaldata pakkumistest keelduda kohe kontaktandmete kogumisel. Teiseks ei toimi tihtipeale reklaampakkumise all olev edaspidistest reklaampakkumistest loobumise link. See ärritab kliente, mistõttu tagajärjeks on sageli halvad suhted ja kaebus andmekaitse inspektsioonile ning halvemal juhul ka vähenenud käibenumbrid.
    Pakkumiste saatmine vahendaja kaudu
    Tihtipeale kasutatakse reklaampakkumiste saatmiseks vahendusettevõtteid. Sel juhul on oluline jälgida, et ka vahendusettevõte täidaks kõiki seadusest tulenevaid nõudeid. Reeglite rikkumise eest vastutab eelkõige ikkagi ettevõtja, kelle nimel reklaampakkumisi saadetakse. Lisaks vastutusele jääb potentsiaalsele kliendile üldjuhul meelde pakkumise sisu ja kelle nimel see saadeti, mitte niivõrd vahendusettevõtte e-postiaadress. Seetõttu on ettevõtjal oluline veenduda, et ka vahendaja suhtub klientidesse lugupidavalt ja käib nende andmetega ümber vastavalt seaduses toodud nõuetele, et mitte tekitada ettevõttele kahju.
    Kirjeldatud põhimõtted kehtivad samamoodi ka siis, kui saadate klientidele reklaampakkumisi SMSiga. Sõnumi teel saadetud reklaam, kui selleks nõusolekut küsitud ei ole ja edasistest pakkumistest loobumiseks võimalust ei pakuta, ärritab klienti isegi rohkem.
    Kliente juurde võita on keeruline, aga neid kaotada väga lihtne. Piisab vaid ühest väikesest eksimusest, mis kahjustab ettevõtte mainet, ning kliendibaasi kasv pidurdub või kaob üldse.

    Nõusolekut ei küsita

    Üsna sageli eksitakse selle vastu, et reklaampakkumiste saatmiseks ei ole eelnevalt inimese nõusolekut. Samuti tuleb tihti ette, et edasistest pakkumistest pole võimalik loobuda ehk e-kirjas pole loobumislinki või see ei tööta. Vähem tuleb ette, et ettevõtte esindaja sõnul on e-postiaadress pakkumiste saajate nimekirjast eemaldatud, ent pakkumised tulevad sellele meiliaadressile ikkagi ka edaspidi.

    Sageli küsivad inimesed inspektsioonilt lihtsalt nõu - kuidas edasi käituda, kui pakkumistest pole võimalik loobuda. Selle murega helistatakse tihti nii meie nõuandetelefonile kui ka küsitakse nõu meili teel. Üldjuhul piisab sellest, kui selgitame, millised võimalused spämmist loobumiseks on. Esimese asjana tuleks ikkagi pöörduda spämmi saatja poole. Kui see ei anna tulemust, siis tasub juba inspektsioonile kaebus esitada.

    Tekst valmis andmekaitse inspektsiooni pressiteate alusel.
    Autor: Raiko Kaur, andmekaitse inspektsiooni inspektor
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.