Viis kasulikku nippi Exceliga töötamisel

20. veebruar 2017, 16:15
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20170220/USEFUL/170229967/AR/0/Excel-tabel-andmed.jpg

Excel võib nutikal kasutamisel anda meeletu aja kokkuhoiu ja juba mõnest väikesest võttest võib abi olla, rääkis Äripäeva Akadeemia Exceli koolitaja, OÜ Edunet juhataja Kristjan Sakk.

“Excel on väga professionaalne töövahend. Eelarveid peab ju tegema, tänapäeval ei tee neid keegi enam paberil või kaustikus. Selleks kasutatakse ikka tarkvara. Ja ka Excel sobib selleks väga hästi,” ütles Sakk.

Tema hinnangul on Eesti juhtide seas päris heade oskustega Exceli kasutajaid ja on ka neid, kes on alles algajad. "Üldiselt saadakse hakkama, aga küsimus on, kui suure ajakuluga eesmärgini jõutakse. Tihti kasutatakse valesid tööriistu, valemeid või tehakse üleliigset tööd, mida teha ei oleks vaja," märkis Sakk intervjuus Äripäeva teemaveebile ITuudised.ee.

Millised on peamised probleemid Exceli kasutamisel?

Kõige suurem probleem on olemasolevate andmetabelite õige kasutamine. Muudatusi tehakse seal, kus tegelikult muuta ei tohiks. Palju on näha seda, et ei osata kasutada tööriistu, mis annavad kiiresti koondeid ja tulemusi, mille baasil õigeid ja kasulikke otsuseid langetada. Andmetabelid ehitatakse üles nii, et neid on hiljem raske kasutada.

Milleks on Exceli kasutamisoskus hea?

Selleks, et analüüsida andmeid ja saada näiteks kontrollitavaid tulemusi ning teha tulemuste põhjal tarku otsuseid.

Loe pikemat intervjuud Kristjan Sakiga Äripäeva teemaveebist ITuudised.ee.

Alljärgnevalt Saki soovitatud viis nippi, mis aitavad Exceliga töötamist hõlpsamaks teha.

1. Kasuta klahvikombinatsioone

Tihti on vaja Exceli tabelis andmeid märgistada, et nendega midagi ette võtta. Lühikeses tabelis on hea hiirt kasutada, kuid suures tabelis, kus ridu on näiteks sadu või tuhandeid, on hiirega märgistamine tüütu. Mugavaks märgistamiseks on hea kasutada klahvikombinatsioone Shift+Ctrl+nooleklahvid, millega näitad märgistamise suunda.

2. Kasuta funktsioone

Excelis on sadu funktsioone, millega arvutustehteid sooritada. Kuidas saab teada, milline funktsioon, mida teeb? Selleks on olemas internetis eestikeelne funktsioonide selgitustega lehekülg, mille leiab lihtsalt, kui kirjutada Google’i otsingusse “Exceli funktsioonid”.

3. Kasuta valemeid

Vahel on mugavam valem kirjutada otse tabeli lahtrisse. Valemi kirjutamisel pakub Excel välja rippmenüü valemite nimedest, mida saab kasutada. Kuidas valida menüüst soovitud valem? Kui liikuda soovitud valemi peale, siis selle valiku saab ära kinnitada, kasutades TAB-klahvi.

4. Tee kiire koopia

Vahel on vaja Exceli tööraamatus teha töölehest koopia. Kiireim ja mugavaim toimingu sooritamise viis on viia hiire kursor töölehe lipikule, vajutada alla hiire vasak klahv, hoida klaviatuuril all Ctrl-klahvi ja liigutada hiirega lipikut (silti) töölehtede nimereal natuke edasi. Seejärel tuleb lasta lahti hiir ja Ctrl-klahv. Excel on teinud koopia töölehest, millest hiirega kinni haarati.

5. Vaata mitut tööraamatut korraga

Kui Excelis on avatud korraga mitu tööraamatut, siis korraga näitab ikka ainult ühte. Kui on soov kõiki avatud tööraamatuid ekraanil korraga näha, siis peab minema menüüsse View ja sealt valima nupu Arrange All. Avanevast aknast saab valida, kuidas ekraanipinda tööraamatute vahel jagada. Väljuda saab nupuga OK.

Samast aknast on võimalik määrata ka seaded, kui on soov hoida ekraanil lahti ühe tööraamatu mitut töölehte. See on mugav võimalus erinevate töölehtede vahel valemite kasutamiseks.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
20. February 2017, 14:18
Otsi:

Ava täpsem otsing