Keskuste rohkus Eestis ajab hinnad üles

13. märts 2017, 15:15
Bauhausi juht Ansu Saarela näitab eelmisel nädalal Tallinnas avatud Bauhausi teist suurt kauplust.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20170313/USEFUL/170319907/AR/0/Ansu-Saarela.jpg

Jaemüügi sektor areneb e-poodide ja nullindate põlvkonna toel ettearvamatult ja kiiresti. Seda olulisem on jaekaubitsejatel pühenduda kindlale sihtgrupile ja kliendikesksele tegevusele, leiab Kanada turundus- ja kaubandusprofessor Brent McKenzie.

Eesti kaubanduse üheks põhiprobleemiks hindab McKenzie kaubamärkide ja supermarketite suurt hulka. Keskuste rohkus siinsel turul ei võimalda jaemüüjatel omada suuremat mõju varustajate üle. See väljendub omakorda kõrgetes hindades.

Ka Prisma Peremarketi tegevdirektor Janne Lihavainen tõdeb, et siinse jaekaubanduse probleem on asjaolu, et ainult miljonilisel turult tegutseb viis suurt jaeketti, mõni koguni mitme erineva brändiga. Sellest tulenevalt on üks probleem seotud eri arendustega, näiteks IT-investeeringute efektiivsuse ja tagasiteenimise võimalustega, selgitas ta.

Lihavaineni hinnangul teeb killustunud väike turg tarneahela ebaefektiivseks ja kaubad kalliks. "Suur hulk tarbekaubast tuleb Aasiast ja on märkimisväärne hinnavahe, kas seda tellitakse 80miljonilisele turule või miljonilisele," ütles ta.

Sinu tellimus on lõppenud.

Sul pole veel Äripäeva tellimust?

või Loe Äripäeva tutvumishinnaga 1 euro nädalas
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
13. March 2017, 15:09
Otsi:

Ava täpsem otsing