Kuidas leida oma nišš?

14. märts 2017, 06:15
Pane kirja nii oma plussid kui miinused
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20170314/USEFUL/170319935/AR/0/AR-170319935.jpg
Ainult tellijale

Ettevõtte rajamine võib olla tänapäeval küll lihtne, ent hoopis keerulisem on paika panna, missuguses valdkonnas tegutsema hakata.

Probleem oma tulevase ettevõtte tegevusala valimisel ning täpse fookuse leidmisel võib olla eriti keeruline neil inimestel, kes tegutsevad väga erinevates valdkondades. Isegi kui kirja panna kõik oma huvid, võib tunduda, et ükski neist pole päriselt see, mida teha tahaks. Pidev vaimne pinge ning soov kiiresti pihta hakata tekitavad lisastressi.

Ärinõustaja Thomas Smale soovitab alustavatele ettevõtjatele võtta kätte paber ja pliiats ning oma plussid ja miinused kirja panna, vahendab väljaanne Entrepreneur. Keskenduda tasuks järgnevatele küsimustele-teemadele.

Pane kirja kõik oma lemmikud

Võta paber ning hakka sinna ilma suurema läbimõtlemiseta kirja panema kõike, mida sa oskad ning milles sa enda meelest hea oled. Lisa sinna oma huvialad ning teemad, millest sa tõsiselt huvitud või mis sulle huvitavana tunduvad. Siinjuures mõtle, mida sulle vabal ajal teha meeldib, missuguseid ajakirju sa loed või veebilehti sa enim külastad, missugustesse klubidesse, ühendustesse, kommuunidesse sa kuulud.

Olles kõik selle kirja pannud, vaata oma kirjutatu kriitilise pilguga läbi ning püüa leida selle ühisosa või mingi muster, mis su vastustest moodustub.

Pane kirja probleemid ja lahendused

Kui eelnev nimekiri sai pikk, on aeg hakata terasid sõkaldest eraldama. Mõtle iga idee hoolega läbi ja pane kirja, missuguseid probleeme ses valdkonnas tegutsemisel võiks tekkida. Seejuures võta arvesse nii konkurentide arvu, klientide ootuseid kui ka võimalusi laieneda. Nüüd mõtle, kuidas sa neid probleeme võiksid lahendada. Näiteks kui sinu plaanitava äri turusegmendis on palju konkurente, siis kuidas sa oma firma silmapaistvaks teed? Mis teeb sinu ettevõtte paremaks?  

Seejuures ei tasu kindlasti üksi pead murda. Suhtle oma võimaliku sihtturuga, uuri foorumitest, mis on sinu huvipakkuvas valdkonnas puudu ja guugelda selle alaga seotud märksõnu. Samuti võid ühendust võtta mõne oma potentsiaalse konkurendiga ning uurida, kuidas neil läheb.

Uuri konkurentide tausta

Eelnevast lähtudes tuleks kindlasti paika panna, missugune on sinu suuremate konkurentide profiil. Seejuures tasub arvestada, et kui turul on samas valdkonnas väga palju ettevõtteid, ei pruugi see sugugi halb olla, kuna see näitab, et nõudlust on ning alati saab midagi paremaks muuta.

Pane oma konkurentide käekäiku uurides tähele järgnevat: missugune on nende pakutavate toodete kvaliteet, mida teeksid sina teisiti? Proovi anda adekvaatne hinnang, kas su konkurendid tunduvad sulle oma tegevuses läbipaistvana. Kui ei, siis saad selle muuta oma tugevuseks. Inimestele meeldib, kui asju aetakse ausalt. Samuti proovi konkurente omavahel võrrelda ning pane kirja, kas nende ärimudel on täpselt samasugune või näed sa ka mingeid erinevusi. Mõtle, kuhu sinu äriidee kõige selle taustal paigutub.

Mõtle kasumile

Kui on juba selge, millisesse valdkonda sukelduda, tuleks selgeks teha, kui palju on võimalik seal teenida. Kuigi öeldakse, et raha pole mõtet enne selle saamist lugema hakata, siis tegelikult võiks seda teha küll. Mõtle, kui suur potentsiaal su äril tegelikult on ning kui palju raha sa võiksid heal aastal teenida.

Tutvu sama valdkonna toodetega. Kui pakkumisi eriti pole, ei ole see hea märk. See võib tähendada, et keegi pole veel suutnud seda nišši rahaks pöörata. Kui aga otsinguga tuleb välja märkimisväärne hulk tooteid (mitte aga ülemäära palju), on hästi. Pane hinnavahemikud kirja, et teaksid, kuidas hiljem oma toodet hinnastada nii, et see oleks konkurentsivõimeline.

Siinkohal pane tähele, et sa ei pea kohe esimesel tegevuspäeval oma toote või teenusega välja tulema. Paljud ettevõtjad alustavad partnerlussuhetest või otsustavad enne oma toote väljaandmist üldse teiste omi edasi müüa ning turu ja klientuuriga lähemalt tutvuda.

Alusta tagasihoidlikult

Kõike eelnevat arvesse võttes peaksid sa nüüd olema enam-vähem valmis, et oma äriplaan paika panna. Lõpuks tuleb oma ideed testida. Lihtne viis selleks on luua veebilehekülg, kus pakud oma arenduses oleva toote eelmüüki. Liiklust saad sinna tekitada tasulise reklaamiga.

Isegi kui eelmüük eriti palju tähelepanu ei saa, ei tähenda, et oled valinud vale niši. Võib ka olla, et sinu sõnum pole päriselt see, mida kliendid ootavad või sa pole leidnud veel õiget pakkumist. Turu testimisega saad teada, kas on midagi, mis takistab su potentsiaalsetel klientidel tegutsema hakata.

Ära unusta, et oma niši leidmine on sageli kõige keerulisem ning seetõttu ei tohiks endas pettunud olla, kui oma lõpliku plaani väljatöötamine kaua aega võtab.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
13. March 2017, 23:00
Otsi:

Ava täpsem otsing