Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Märgid, et väikeettevõttel on aeg laieneda

    KontorFoto: Shutterstock

    Ettevõtte kasvamine on küll oodatud ja loodetud, ent sageli on siiski raske mõista, millal on aeg laienemise otsus lõplikult vastu võtta.

    Üksnes mõte äri laiendamisest on iga ettevõtja jaoks põnev. Laienemine tähendab rohkem tooteid või laiemat teenusepakkumist, rohkem kliente ja suurenenud sissetulekut. Kõik eelnev viitab aga sellele, et sinu endagi sissetulek kasvab.
    Küll aga on selge, et laienemise otsust ei tohiks vastu võtta uisapäisa. Sinu hiljutine edu ei pruugi tähendada, et kõik läheb lepase reega ka edaspidi. Laienemist tuleks pikalt ja hoolikalt planeerida ning oma ettevõtte käekäiku tuleks vaadata tervikuna. Järgnevalt seitse märki, mis viitavad, et sa võiksid oma ettevõtte laiendamisele mõelda.
    Sul on püsikliendid. Selleks, et laienemisplaane pidama hakata, peaksid sul kindlasti olema püsikliendid või teisiti öeldes kliendibaas, kellele võid kindel olla. Analüüsi, kui palju on sul selliseid kliente, kes su toodet või teenust regulaarselt tarbivad. Seesugused kliendid on sinu kui ettevõtja jaoks parimad, kuna neil on tekkinud harjumus su toodet või teenust kasutada. Rahalises mõttes tähendab see sulle sisuliselt kindlat sissetulekut.
    Võimalikku laienemist analüüsides arvesta kindlasti sellega, et hiljutine klientide arvu suurenemine võib tuleneda hoopis teistest teguritest kui sellest, et nad su toodet kindlasti kasutama hakkavad. Põhjuseid võivad peituda näiteks hoopis hooajas, ilmas, sooduspakkumistes ja milles kõiges veel. Seega analüüsi klientide arvu pikas perspektiivis ning tee selgeks, kui suur osa klientidest on sinu potentsiaalsed püsikliendid.
    Su kliendid annavad sulle vihjeid. Tagasiside on äri laienemist plaanides väga oluline. Mõtle, kas su kliendid on sinult hiljaaegu pärinud laiema valiku toodete või teenuste kohta. Või on nad hoopis ise sulle ettepanekuid teinud, mida veel sa võiksid pakkuda? Kui sa näed oma ettevõtte puhul niisugust tendentsi, siis on aeg mõelda äri laiendamise peale.
    Kui sa aga plaanid oma ettevõttele uue esinduse või äri avamist, siis analüüsi kindlasti, kui paljud su püsiklientidest tulevad su poodi kusagilt kaugemalt. See on üks viis, kuidas näiteks uue poe asukohta valida.
    Su ettevõttel on stabiilne kasum. Lisaks käibenumbritele analüüsi hoolikalt ka oma ettevõtte kasumit. Kui su firmal on pikka aega olnud stabiilne ning suurenev kasum, võid laienemisele mõelda.
    Su tegevusvaldkond on edukas. Lisaks oma ettevõtte majandustulemustele analüüsi ka seda, kuidas läheb su konkurentidel või tervel tegutsemisvaldkonnal üldiselt. Hoia end kursis oma valdkonna trendidega ning kui on näha, et klientide nõudlus kasvab, võiks olla aeg oma tegevust laiendada. Kui kogu tegevusvaldkond aga kiratseb, on mõistlikum ka ise tagasihoidlikuks jääda ning laienemiseks paremaid aegu oodata. Sel ajal on mõistlik aga mõtiskleda, missuguseid teenuseid või tooteid saaksid sa veel pakkuda, et oma portfelli mitmekesistada, klientidele vastu tulla ning seega ka edukama tuleviku endale kindlustada.
    Sul on liiga palju tööd. Üks üsnagi lihtne vihje sellele, et aeg on oma ettevõtet laiendada, on see, kui analüüsid, kuidas su töömaht viimasel ajal muutunud on. Kui sa tunned pikas perspektiivis, et töökäsi on vähevõitu ning endagi vaba aeg läheb üksnes äriga tegelemisse, siis on aeg mõelda laienemisele.
    Sul on suurepärane meeskond. Juhul, kui sa ei aja oma äri päris üksi ning sul on välja kujunenud hea tiim, kellega su mõtted ja plaanid klapivad, võiksid samuti mõelda ettevõtte laienemise peale. Nii võid kindel olla, et su meeskond ei jäta sind hätta ning on valmis panustama sellesse, et äri tulevikus veelgi kasvaks.
    Ettevõttes asjad sujuvad. Viimaks vaata hoolikalt oma ettevõtte tegevust ning protsesse. Analüüsi, kui sujuvalt käib näiteks klientide tellimuste töötlemine? Kas su ettevõtte töös esineb sageli tõrkeid? Kui sa tunned, et su töö üldised protsessid kulgevad ladusalt, võid mõelda laienemisele.
    Allikad: Entrepreneur ja Inc.com
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Sõudmise kaheksapaat kui meeskonnatöö musternäide
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Üha enam inimesi käib tööl autoga, ühistransport ja jalutamine jäävad kaugele maha
Viimase kahekümne aastaga on jalgsi tööl käijate osatähtsus langenud ligi poole võrra, ühistransporti kasutatakse vähem ja autoga sõidetakse rohkem. Statistikaameti analüütik Tea Vassiljeva vaatas andmetele otsa ja uuris, kuidas on eestlaste töölkäimise harjumused viimastel kümnenditel muutunud.
Viimase kahekümne aastaga on jalgsi tööl käijate osatähtsus langenud ligi poole võrra, ühistransporti kasutatakse vähem ja autoga sõidetakse rohkem. Statistikaameti analüütik Tea Vassiljeva vaatas andmetele otsa ja uuris, kuidas on eestlaste töölkäimise harjumused viimastel kümnenditel muutunud.