Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tupikus firmale näitab teeotsa kätte mobiilne juht

    Vajadusel pakub Peeter Tohver ka ise mobiilse juhtimise teenust – seda võimaldab tema kogemus majandusministeeriumi asekantslerina, G4Si, Mainori ja Nor- dic Aviation Groupi juhina ning lisaks koostöö Moskva linnavalitsusega.Foto: Meeli Küttim

    Ettevõtluse laineharjal võivad paljud oma kasvava firmaga jõuda punkti, kus oma oskustest ja teadmistest jääb tõusulainega kaasaminekuks väheks. Siis tulebki appi mobiilse juhtimise teenus.

    Mujal maailmas laialt levinud mobiilne juhtimine ehk interim management on kiire ja efektiivne viis muutuste ellu viimiseks. Olgu siis ettevõtte arengu hoogustamiseks või üleminekuperioodide lihvimiseks. Kui varasemal ajal on Eesti ettevõtted mobiilset juhtimist vajadusel sisse ostnud välismaalt, siis nelja aasta eest sisenes turule esimene kohalik teenusepakkuja OÜ Velström Vallner Tohver (edaspidi VVT).
    "Kõige lihtsamalt öeldes siseneb ettevõttesse tippjuht või -spetsialist, et lahendada konkreetne ülesanne kokkulepitud aja jooksul," selgitas VVT partner Peeter Tohver nende tegutsemispõhimõtet.

    Interim Agentuur vahendab teenust, vajadusel osutab seda ka ise. 

    Klientidega koostöös on välja kujunenud võrgustik ja mitme valdkonna tundmine.

    Kõige väärtuslikum know-how seisneb turul sobivaimate kandidaatide kaardistamises. 

    Eelkaardistatud on ligi 100 juhti ja tippspetsialisti, kelle tugevused, kogemus ja tööootused on ettevõttele täpselt teada.

    Tööturu arengute tõttu on tema sõnul tegu väga kasuliku töövormiga kõigile osapooltele. Ettevõtted saavad kiirelt ja väikese riskiga oma ridadesse professionaalid, kelle töö tulemusena leiavad probleemid efektiivse lahenduse. Teenusepakkujale aga tähendab töö põnevat vaheldusrikkust.
    Müügitöös asendamatu kontaktide võrgustik
    Teenuse sisu valmib koostöös kliendiga: suheldes saab ruttu selgeks ettevõtte ja kandidaadi sobivus. Lisaks kaitseb klienti garantii, et interimi mittesobivuse korral leitakse teatud aja jooksul uus kandidaat ilma lisatasuta. "Partnerlussuhted eeldavad mõistagi ühtseid väärtushinnanguid, usaldust ja konfidentsiaalsust," märkis Tohver.
    VVT üheks kliendiks on disainiagentuur Velvet, mida on asutamisest alates juhtinud ettevõtte omanikud - oma valdkonna spetsialistid, kuid mitte professionaalsed juhid. "Omanike ja meeskonna oskused on ajas kasvanud, koos sellega ka ambitsioonid. Sellest ka vajadus süsteemsema organisatsiooni ja professionaalsemate juhtide toe järele," põhjendas Velveti juhatuse liige Pärtel Vurma interimi vajadust.
    Tema sõnul käis esialgu põhiline töö uute mõõdikute ja rutiinide sisseseadmisega. Tänaseks on need paigas ja toimivad. Nüüd aitab mobiilne juhtkond neil välja töötada ja ellu viia personali arendamise programmi. 
    "VVT on treener. See, et lahingusse minnes on treener kerge distantsiga väljaku ääres, mitte rindejoonel, võimaldab meil näha end kõrvalt. Ülikogenud juhid aitavad meid kui noori ettevõtjaid oma põlvkonna väärtuslike kontaktidega. Selline kontaktivõrgustik on müügitöös hindamatu," kiitis Vurma.
    Turupotentsiaal veel täitmata
    Teenuse uudsuse tõttu pole Tohvri sõnul nende agentuuril siinsel turul veel otseseid konkurente. Kaudselt kvalifitseeruvad võistlejateks kõik konsultatsiooniärid ja personaliotsingu firmad, samuti projektijuhtimise teenust pakkuvad üksikisikud. 
    "Turupotentsiaal on kiiresti kasvav, sest tellijad ootavad tulu kasvatavaid lahendusi, mis viiakse ellu tavapärasest lühema ajaga. Mobiilse juhtimise teenuse suur potentsiaal peitubki selle efektiivsuses," prognoosis Tohver tulevikustsenaariume.
    Tööandja turunduse- ja värbamisagentuuri Brandem juhi Paavo Heili sõnul on värbamisagentuuride turg Eestis üsna killustunud. Ainuüksi juhtide värbamisele spetsialiseerunud ettevõtteid on Eestis üle kümne. Värbamisfirmasid, kellel tuleb ette tippjuhi otsinguid, on veelgi rohkem.
    "Värbamisteenuse kontekstis, kui ettevõttel on valida, kas osta juhtimise teenust sisse või palgata juht, võib mobiilse juhtimise teenust pidada konkurendiks. Erinevus tavapärasest juhtide (siht)otsingust on juhi lepinguperiood "klientettevõttes" ja mõned aspektid teenust pakkuva juhi kompetentsides ja ootustes," selgitas ta.
    Seejuures pole välistatud, et praegused personaliotsingufirmad on soodne pinnas tulevaste interim'ide võrsumiseks. Mobiilse juhtimise teenuse pakkumise eelduseks on piisav juhtide võrgustik - mida laiem valik juhte, seda rohkem kaetud valdkondi ja seda suurem kliendipagas. "Nii Brandemil kui usutavasti paljudel teistel personaliotsingu firmadel on selline võimekus olemas. Kindlasti oleme valmis seda ka rakendama, eeldusel, et turul sellise mudeli järgi vajadus on," tõdes Heil.
     
    Mobiilse juhtimise tugevused ja nõrkused:
    (Pärtel Vurma, Velvet Ltd.)
    + Mitmekülgne tippjuhtide kogemus, mida sellise kombinatsioonina turult palgata oleks ülikulukas või sootuks võimatu.
    + Suhteliselt riskivaba suhe, mille intensiivsust saab vastavalt vajadusele muuta.
    + Kuluefektiivsus ehk maksad ainult selle eest, mida reaalselt tarbid.
    - Miinusena olen kogenud, et mobiilne juhtkond ei ole kunagi nii detailselt ja intiimselt kursis meie inimeste igapäevase dünaamika ja selle muutumisega. Kiirete muutuste korral peame olukordi oma mobiilsetele juhtidele "tõlkima", kus osa infost kaduma läheb.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Sõudmise kaheksapaat kui meeskonnatöö musternäide
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Raadiohommikus: nädala ettevaade, Eesti juhtide head ja vead ning kutsehaiguste uus hoog
Äripäeva esmaspäevane raadiohommik võtab lähema vaatluse alla Eesti juhid, uurib, miks kutsehaiguste teema uut hoogu on saamas, näitab börsinädala olulisemaid verstaposte ning markeerib ka kohaliku kapitali Lätti liikumise.
Äripäeva esmaspäevane raadiohommik võtab lähema vaatluse alla Eesti juhid, uurib, miks kutsehaiguste teema uut hoogu on saamas, näitab börsinädala olulisemaid verstaposte ning markeerib ka kohaliku kapitali Lätti liikumise.