Sisseostetud IT-teenus säästab aega

Sisseostetud IT-teenus säästab aega

20. jaanuar 2016, 14:14
TREV-2 Grupi IT-juht Sven Rea
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160120/CLIENTBLOG/160129968/AR/0/AR-160129968.jpg

Ehitusettevõtte TREV-2 tegevusvaldkonnas armu ei anta – edukamad on need, kes suudavad IT ja tehnoloogia äri kasuks tööle panna. Nii on nad valinud teadlikult suuna, et mõned teenused tuleb sisse osta, et ise keskenduda arendamisele ja planeerimisele.

IT ülesanne meie ettevõttes on see, et las numbrid jäävad süsteemi, sest inimesed peavad saama segamatult oma tööd teha,” võtab TREV-2 Grupi IT-juht Sven Rea nende filosoofia ühe lausega kokku. Ligi 400 töötaja ja 200 arvutitöökohaga kontsernis on palju erinevate oskustega tippspetsialiste ja töölisi. IT-taristu kavandamise ja loomise teeb keerukaks ka see, et firmal on mitmeid filiaale ja teemeistripunkte üle Eesti.

Teha ise või osta sisse – selles on küsimus

Alates teatud suurusest ja tegevusulatusest muutub ettevõttel kõikide IT-ga seonduvate töölõikudega tegelemine kulukaks. „Et läbinisti enda IT-jõududega hakkama saamine oleks konkurentsivõimeline, peaks kasutajate arv TREV-2-s olema suurem. Teine võimalus oleks panna IT ise tulu teenima,” arutleb Rea. Otsustavaks sai siiski asjaolu, et mitme mahuka valdkonna enda õlule võtmine oleks osutunud palju kallimaks võrreldes sellega, kui osta osa teenuseid sisse. Lisaks tavapärasele internetiühendusele ning mobiili- ja VoIP-kõnedele, on TREV-2 otsustanud kõik serveritega seonduva usaldada Telia hoolde. Loomisel on ka kohtvõrkude lahendus, mis ühendab üle Eesti paiknevad teemeistri punktid ja filiaalid ühtsesse turvalisse koduvõrku. Andmed on kaitstud Telia pilvevarundusega ning igapäevased arvutite ja teiste IT-seadmetega tekkivad küsimused vahendatakse töökohtade halduse teenuse kaudu, kus lisaks kõikide seadmete ajakohasusele on Telia vastutada ka see, et kasutajad leiaksid tekkinud küsimustele kiirelt vastused.

Serverite haldus vajab oskusi

TREV-2 serverikeskkond on keerukas ja koosneb mitmest tasandist ning alates 2014. aasta jaanuarist usaldasid nad serverite halduse Telia hoolde. „Üks inimene, olgu ta nii tubli administraator kui tahes, sellist mahtu üksinda ära ei halda ja seepärast sai kohe selgeks, et teenuse sisseostmine on ainuõige lahendus,” tõdeb Rea. „Aga see ei olnud ainus põhjus – me tahtsime kogu IT-haldust ühelt ettevõttelt. Suurt rolli mängis ka see, et Telia meeskonnad asuvad üle Eesti, sest soovisime, et tehnikud oleks meie inimestele võimalikult lähedal. Näiteks töötaja, kes istub reede õhtul lumesaha rooli mõnes keskusest kaugemas paigas, peab saama vastused oma küsimustele väga kiiresti ja vahel on vaja, et spetsialist läheks teda abistama mõnda teemeistri punkti,” kirjeldab IT-juht.

Kohtvõrkude lahendus on nagu kontorihoone

TREV-2 kohtvõrkude lahendus on alles loomisel ja valmib lähiajal. „Ettevõttel peab olema sisevõrk, mis on turvaline. See on nagu kontorihoone, kus inimesed peavad end samuti hästi tundma,” on Rea kindel. Telia kohtvõrkude lahendus seob kontorid tänu kiiretele ühendustele mugavalt ja ühendada saab nii kontoreid, nuti- või teisi olulisi seadmeid ning nendega seotud.

Infotehnoloogiline unistus

Sven Rea unistab ajast, mil printerid visatakse minema, sest tänapäeval on tema hinnangul veel liiga palju infot paberil. „Meil on andmekogumise ja –töötlemisega küll pikad kogemused, aga küsimus on siin tehnoloogilises lahenduses ja selle elluviimises, et paberitöö asemel keskenduda hoopis eesmärkide saavutamisele,” ütleb ta. Uus dokumendihalduse lahendus on juba kasutusele võetud ning peagi alustatakse tööd ka uue projektijuhtimise süsteemiga, mis katab kogu tööahela alates pakkumistest ja eelarvetest kuni projekti täitmise raportiteni. Lähipäevil valmib ka uus koduleht ja ärianalüüsi tarkvara valik. Seega tõdeb Rea, et tööpõld on lai: „Äriline pool peab olema suurte arendusprojektide ja uuendustega aktiivselt kaasas. Kui igapäevaste IT-taristu teemadega tegeleb Telia, siis minu väljakutseks on selle süsteemi arendamine ja projektide elluviimine.” Ta tunnistab, et innustust saab ta TREV-2 töötajatelt. „Just kasutajad on minu suurimaks inspiratsiooni allikaks – enamik neist on IT-inimestest palju targemad, sest õpetavad meid nägema IT-asju uue nurga alt,” ütleb Rea.

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
20. January 2016, 14:14
Otsi:

Ava täpsem otsing