Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kopsakas tagatisraha hoiab petturid kütuseturult eemal

    Eelmisel nädalal astusid poolsada väiketanklat vastu aprillist jõustada tahetavale 100 000 euro suurusele tagatisrahanõudele.

    Pöördumises riigikogu ja valitsusliikmete poole tõid nad hulganisti põhjendusid, miks sellist nõuet kehtestada ei tohiks, aga kokkuvõtlikult – sellise raha väljakäimine on väikeettevõtete jaoks elu ja surma küsimus.
    Äripäev pooldab tagatisrahanõuet. See on mõjuv vahend, aitab reaalselt vähendada kütuseturul toimuvaid käibe- ja aktsiisimaksupettusi. Iseasi on, kuidas ja kellele kui suurt summat tagatisrahaks määrata, nii et ka väikeettevõtted ellu jääksid, töökohad maal säiliksid ning riik seadustega kehtestatud maksud kätte saaks.
    Tundubki, et riigikogu rahanduskomisjon ei ole vedelkütuste seaduse ja teiste sellega seonduvate seaduste muudatuseelnõu koostades küsimuse kõiki külgi põhjalikult kaalunud. Seega toimetuse meelest ei tohi seaduse vastuvõtmisega kiirustada.
    Maksuametile jäägu ühemõttelised juhised. Kindlasti tuleb eelnõus muuta sätet, mis lubab maksu- ja tolliametil oma äranägemise järgi suurendada tagatissummat, kui ettevõtte eeldatav käibemaksukohustus ületab 100 000 eurot ning kui on risk, et käibemaks jääb tasumata.
    Eelmisel aastal oli palju pahandust just sellega, et maksuameti otsustada oli, kellelt tagatist nõuda, maksuamet lubas küll arvestada ettevõtete senist maksekäitumist, aga määras tagatisraha ikkagi kõigile ühtviisi. Maksuametile jäägu selged reeglid. Liiati võib rahalisi kohustusi nii ettevõtetele kui eraisikutele panna vaid seadusega. Sellele seigale on juhtinud tähelepanu nii juristid kui mitmed ministrid.
    Õliliit jagaks kõik kütusefirmad kaheks kategooriaks. Esimesse kuuluksid ainult siseturul tegutsevad ettevõtted, kelle jaoks võiks tagatis olla 100 000 eurot, teise kütuse maaletoojad, kelle tagatisraha võiks olla miljon eurot. Majandus- ja kommunikatsiooniministri Juhan Partsi ettepanek on sarnane – väikefirmadele 100 000 eurot, suurtele miljon.
    Alexela Oili omanik Oleg Ossinovski aga tahaks, et tagatisraha suurus oleks miljon eurot kõigile kütusefirmadele – kütuseturg on tema sõnul suurtele tegijatele ja rahata turule tulija on suli. Väiketanklad peavad petturiteks hoopis suuri tegijaid ning pakkusid pöördumises uute piirangute kehtestamist aktsiisiladudest ostjaile ja müüjaile.
    On veel üks võimalus. Vaidluse lõpetamiseks, kes on suli ja kes mitte, pakub Äripäev omalt poolt lahenduse: tagatisrahaks miljon krooni kütuse maaletoojaile ja hulgimüüjaile ning väiketanklatele tagatisenõue ei laieneks, kui nood ostavad kütust siin registreeritud ja tagatisraha maksnud kütusefirmalt.
    Selle miinuseks on konkurentsi vähenemine ja võimalik kütuse hinna tõus (suurem tagatisraha toob selle nagunii kaasa), aga jääks ära libafirmade ühe-kahe kütusetsisterniga pidev Eesti, Läti ja Leedu vahet seerimine ning maksude eest ära sõitmine.
    Õliliidu ja Juhan Partsi ettepanekuid tasub samuti kaaluda. Pankade kõrval võiksid väikefirmadele tagatise saamiseks appi tulla ka näiteks kindlustusseltsid. Ei tasu unustada, et tegemist on ühekordse summaga ja see on tagatiseks ka firmale endale. Juhuks, kui riigimaksudeks mingil hetkel raha napib.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.