Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pall on nüüd teie kätes, uurijad!

    Äripäeva arvates võiks maksuamet ja kapo uurida Arco Vara juhtide miljonikingitust Tallinna tippametnikele Toomas Vitsutile ja Toomas Õispuule.

    Väärikas kingitus? Täna arvab Äripäev, et laev, mille Arco Vara suuromanikud 7 miljoni krooni eest Vitsutile-Õispuule rentimiseks ostsid, oli suure tõenäosusega väärikas kingitus. Sest 2008. aastal müüdi laeva omamiselt regulaarset tulu lõiganud firma ühe krooniga maha, ostjaks Keskerakonna esimehe, Tallinna linnapea Edgar Savisaarega seotud skeemides jälgi peita aidanud pankrotihaldur Martin Krupp. Kusjuures, Arco Vara omanikele oli laeva rentimine stabiilseks ja kasumlikuks rahaallikas. Laevafirma iga-aastane puhaskasum ulatus miljoni kroonini. Hoolimata sellest müüdi firma ÜHE krooni eest Kruppiga seotud osaühingule, Arco Vara suuromanikud Richard Tomingas ja Arti Arakas said müügist 1,9 miljonit krooni kahjumit. Mis veelgi hämmastavam, Kruppi nimel läks äri sama edukalt edasi – 2009. aasta lõpuks oli laevafirma arvele kogunenud 3,3 miljonit krooni jaotamata kasumit. Miks edukad kinnisvaraettevõtjad otsustasid teha sellise kingituse Savisaare kunagisele äripartnerile? Sellele küsimusele vastuse otsimine võiks Äripäeva arvates huvi pakkuda korruptsioonikuritegude uurijatele.
    Sest tegelikult on siin ju ainult kolm võimalikku varianti:a) kui Arco Vara omanikud selle tehinguga kellelegi meelehead ei teinud, võib väita, et rumalamaid suurettevõtjaid Eestis ei leidu;b) laev oli siiski meeleheaks linnaametnikele, kelle tegevusest sõltusid kinnisvaraärimeeste megaprojektid;c) tegemist on järjekordse K-skeemiga, mille eesmärgiks erakonnale varjatult raha hankida.
    Loost koorub aga veel üks kahtluseuss. Nimelt tundub, et Vitsuti-Õispuu, kes väidetavalt sellest relvaärist mingit kasumit ei saanud (mäletate Õispuu juttu, et ta on kogu firmasse pandud 125 000 kroonist ilma jäänud?), suhe riigimaksudega on savijalgadel. Sest linnaametnike osaühingu majandusaasta aruanne ei kajasta kõiki kaubavedamisi – ettevõtte aastane müügitulu on kogu seilamise peale ainult 76 000 krooni. Äri käis hoopis läbi Šeišellidel registreeritud offshore-firma Japro Ltd. See on Vitsuti-Õispuu ettevõtte tütarfirma, mille rahavood aga samuti emafirma bilansis ei kajastu. Kes vähegi raamatupidamisega tegemist teinud, teab, et kasumliku ettevõtmise annab kahjumisse pöörata. Ning kes vähegi offšorkadega tegemist teinud, teab, kuidas kasum maksuvabasse piirkonda suunata. Ning kuidas kasum sealt rahas kätte saada. Kas kõrged linnaametnikud on lisaks korruptsioonikahtlusele hoidunud ka Eesti riigile maksude maksmisest?
    Mida me nüüd tahame? Punkt 1, me tahame, et linnavolikogu esimees Toomas Vitsut hakkaks rääkima. Ka off-shore firma aruannete avalikustamine ei teeks paha.Punkt 2. Äripäeva arvates peaksid Vitsuti-Õispuu asjasse sekkuma nüüd nii maksu- ja tolliamet (off-shore ja maksud) kui ka kaitsepolitsei ja/või prokuratuur (võimalik korruptsioon). Meie näeme siin mõlema kuriteo tunnuseid. Pall on teie kätes, härrased uurijad.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Maag Grupp ja Skeleton Technologies said suure tunnustuse
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.