Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Miks võtta osa ee-domeenide võidujooksust?
Ülehomme on oodata vanade domeeninimede registreerimise jahti, milles hakatakse ostma vanadelt omanikelt vabanenud .ee domeene. Tutvustan veel ühte põhjust, miks vanu domeene ostma minna.
Ülehomme, 6. aprill kell 12.00 saab läbi domeeninimede kustutamismenetlus ja vabanevad ümberregistreerimata .ee domeenid, millel praegu on omanik olnud, aga kes ei ole soovinud neid pikendada. See toob esimestel päevadel kindlasti kaasa võidujooksu väärtuslikemate pärast, sest eelnevalt ei ole võimalik domeene broneerida.
Miks võidujooks üldse toimub?Eestis tehtud katsetuste ja klienditööde põhjal võib öelda, et ei ole kergemat ja kiiremat moodust otsingumootorites nullist esimesele positsioonile jõudmiseks vastava märksõna(de)ga kui märksõna sisaldava domeeninimega. Näiteks Google’ist otsides märksõna jalgrattad, oleks parimaks domeeni valikuks jalgrattad.ee, mis praeguse seisuga ka ülehomme vabaneb. Või näiteks kodule uksi otsides. Kummale lingile sa sellisel juhul enne klikiksid, kas uksed.ee või desku.ee? Loomulikult uksed, sest inimesed ei pruugi teada, et desku ka üldse uksi müüb! Ülehomsest alates on Teil võimalus ka uksed.ee domeeni omanikuks saada.
Isegi Eesti turu jaoks kõige olulisem otsingumootor Google tunnistas, et annavad liiga palju mõjuvõimu otsingutes lehtedele, mis sisaldavad domeenis märksõnu. Ja juhul, kui sul ei ole tugevat brändi, mille järgi kliendid sind teavad, siis tasuks kaaluda seda, kas mitte kasutada hoopis märksõnu sisaldavat domeeni. Peab küll tunnistama, et tõsiselt kasulikke domeene ei vabane väga palju, aga ka need võivad olla õige kasutamise korral väga väärtuslikud.
Ja domeene on ju tulevikus alati võimalik edasi müüa juhul, kui ärihuvi kaob. Niikaua kuni aga ärihuvi püsib on väga kasulik omada paremaid domeene, mille kaudu oma äritegevust edendada. Müüa saab alati, aga osta mitte enam kaua ning sellisel juhul olete andnud käest väga suure eelise klientide püüdmisel läbi otsingumootorite.
Mõned näited:vabanevad märksõnad; otsinguid eelmisel kuul Google vahenduseldigiboks.ee; 3600autopesula.ee; 2400jalgrattad.ee; 3600kellad.ee; 3600uksed.ee; 4400kummut.ee; 1600
Paljudel ettevõtetel ei ole mõistlik kindlasti kohe uuele domeenile kolida. Uued ettevõtted võivad aga kindlasti leida endale inspiratsiooni näiteks toodete või teenuste leheks vastavat märksõna sisaldava domeeni, millega potentsiaalseid kliente leida.
Kuidas leida suure potentsiaalsiga vabanevadi domeene?1. Kontrolli kas domeen on aegunud Eesti Interneti kodulehelt -
http://eestiinternet.ee, trüki domeeni otsingusse märksõna.ee ja otsingu tulemusest vaata, kas staatus on „Domeen on kustutusmenetluses“2. Kontrolli Google AdWords’i märksõna tööriista abil, palju antud märksõna otsitakse ja kas see väärib ostmist
https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal, trüki otsitav märksõna(d) sõnade ja fraaside otsingukasti ning saad otsingu tulemusena ülevaate palju vastavat märksõna(sid) otsiti eelmine kuu Google’i otsingumootori vahendusel.
Peale domeenile lehe luues muretse selle suunas veel viitavaid autoriteetseid linke ja võid kiiresti ennast leida otsingutulemuste esimestelt lehtedelt. Ei tasu arvata, et domeeni registreerimine kohe kõik tagab, tuleb arvestada ka teiste SEO ehk otsingumootoritele optimeerimise faktoritega aga nende seadistamine on märkimisväärselt kergem kui saavutamaks suurepäraseid tulemusi vastava märksõnaga ilma seda domeenis omamata.
Samuti ei tasu ennast lasta eksitada, et alati võib minna .org, .net jne jahile, need ei anna märkimisväärset eelist. Parim valik Eesti klientidele mõeldes on .ee domeen, mis on kõige autoriteetsem Eesti turu jaoks, siis on tükk tühja maad, peale mida tuleb .com domeen ja peale seda alles .eu, .net. Vältida tasub aga .info ja .boz domeene. Viimastel on pigem negatiivne mõju.
Mis Google tulevikus täpsemalt ette võtab otsingus märksõna sisaldavate domeenide eelistamisel, seda on praegu raske prognoosida. Selline viisil eelise omamise osakaal kindlasti väheneb aga teoreetiliselt on võimatu, et see lähiaastatel nullilähedaseks viidaks. Strateegilised domeenid on kindlasti väga võimas relv sinu arsenalis veel aastateks. Kas saabki pakkuda otsijatele teemakohasemat tulemust kui märksõna „jalgrattad“ otsides seda avaneb suure tõenäosusega jalgrattad.ee lehelt? Google’i eesmärk on aga pakkuda otsijatele võimalikult teemakohast ja kvaliteetset informatsiooni.