Reede 9. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kasumlik kasv põhineb konkurentsieelisel

Mait Raava, Harry Tuul 03. juuli 2011, 09:08

Mitmed börsiettevõtted, nagu näiteks Baltika, Nordecon, Olympic ja Tallinna Kaubamaja, on taandunud välisturgudelt. Sest välisturgudel kadus kasumilootus. Selgub, et ettevõtete juhid on keskendunud pelgalt kasvule ja  alahinnanud konkurentsieelise tähtsust, kuigi sellest sõltub ettevõtte kasumlik kasv.

Ettevõtte konkurentsieelis põhineb unikaalsetel ressurssidel, millega luuakse kliendile unikaalset väärtust. See teada-tuntud tõde on praktikas päris kõva pähkel. Seda näitavad ebakõlad investeeringute, ressursside ja väärtuspakkumise vahel. Olgu see järgnevalt selgitatud Tallinna Kaubamajale kuuluva Selveri näitel.

Selver lubab tarbijale usaldusväärsust, sõbralikku õhkkonda, kiiret ja asjatundlikku teenindust, kvaliteetseid kaupu, maitsvat, laia ja uudse valikuga kööki, head asukohta ning omatooteid, mis on ühtlasi tervislikud, sõbraliku ja silmatorkava kujunduse ning hea hinnaga. Selver lubab liiga palju asju. Selveril tuleb otsustada, millega ta tahab eristuda ja keskenduma selle saavutamisele.

Kui Selveri tahab eristuda teenindusega, peaks ta arendama teenindust ning sellesse investeerima. Kui Selveri valikuks oleks kohalikule maitse-eelistusele vastava unikaalse kaubavaliku pakkuma, peaks ta olema parim tootearenduses ja sellesse investeerima. Ja sel tuleks tal loobuda omatoodetest, kuna kohalikkus põhineb ju kohalikel usaldusväärsetel tootjabrändidel, mitte aga anonüümsetel tootjatel.

Aastaaruandes öeldu: „2011. aasta olulisemaiks arengusuundadeks ja eesmärkideks on Selveri kaupluste kontseptsiooni edasi arendamine. Sortimendi täiustamine läbi välississeostu suurendamise“ jätab paraku ebaselgeks, mis on Selveri unikaalsus ja kuidas investeeringud seda tugevdavad. 

Investeeringud on väga hea mõõdupuu konkurentsieelise hindamiseks. Kui investeeringud tugevdavad unikaalseid ressursse unikaalse väärtuse pakkumisel, on kõik ilusti paigas. Kui aga investeeringud räägivad ühest ja väärtuspakkumine teisest asjast, on konkurentsieelise küsimustele pealiskaudselt vastatud.

Konkurentsieelisele tasuks palju tõsisemalt mõelda ja selle nimel tegutseda ka teistel kodumaistel ettevõtetel. Vastasel juhul kaotatakse raha mitte ainult välisturgudel vaid ka koduturul.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
04. July 2011, 15:27
Otsi:

Ava täpsem otsing