Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Käes on digitaalselt võimeka tarbija kuldajastu

    Meedia- ja meelelahutussektoris kestnud madalseis on pöördunud tõusule: PwC hinnangul kasvab maailma meedia- ja meelelahutustööstuse kogukäive vahemikus 2011-2015 igal aastal keskmiselt 5,7% võrra, ulatudes aastal 2015 1900 miljardi dollarini.

    Võrreldes masu alguses tehtud uuringutega on 5 aasta kasvuootus oluliselt optimistlikum, seda nii majanduskasvu kui digitaalsetele platvormidele ülemineku tõttu.
    Euroopa regioonis on kõige kiiremini kasvavad valdkonnad internetireklaam ning internetiühendused (tulude kasv vastavalt 12,4 % ja 9,9% aastas järgneva 5 aasta jooksul) ning aeglaseimalt videomängud. 2012. aastal võtab internet lõplikult ajalehtedelt üle suuruselt teise reklaamikanali koha, jäädes alla veel vaid televisioonile.
    Üha enam võimalusiMeedia- ja meelelahutussektori suurimaid väljakutseid täna on luua nõudlikule tarbijale lahendusi, mis edastavad universaalset sisu üle mitme platvormi (näiteks teleklipp või e-ajaleht, mis „töötab“ nii arvutis, iPad’is kui erinevate tarkvaralahendustega mobiiltelefonides) ning sellega ka reaalselt raha teenida.
    PwC hinnangul peab ettevõte, kes soovib olla edukas digitaalmaailmas, suutma vastata kolmele väljakutsele:
    Digitaalsus: ülikiire ning pidevalt kiirenev digitaliseerimine nii sisu, äriprotsesside kui tootearenduse osas. Sotsiaalmeedia, mobiilsus ning app’ide plahvatuslik kasv on juba põhjapanevalt mõjutanud näiteks reklaami ja turundust;
    Nõudlus: tarbijad on võimekad, pidevalt ühenduses, nad on võimelised mõjutama suuri kogukondi ning on valmis võtma suuremat rolli uute toodete ja teenuste loomises;
    Andmed: digitaliseeritud sisu, veebiühenduse ning sotsiaalmeedia järsk kasv annab ettevõtetele enneolematu võimaluse detailsete ning kontekstiga andmete kaevandamiseks ning analüüsimiseks, ühendamaks tarbijaid, sisu, brände ning innovatsiooni.
    Kuidas aga tarbijalt raha kätte saada?Võtmeküsimusteks on niisiis pakutava lahenduse vorm ja kvaliteet nind selle eest tasumise mugavus. Uuringu kohaselt on rakenduse mugavus, kasutuskogemus ning kvaliteet tarbija jaoks pigem kohustuslik eeltingimus ning valikut mõjutavad otsustavalt sageli näiteks võimalus osaleda sisu tootmises ning saada tasulisi eeliseid sisu tarbimisel (võimalus saada „tavatarbijast“ kiiremini, põhjalikumalt või spetsiifilisemalt filtreeritud infot, allahindlusi või eripakkumisi vms).
    Sarnaselt sisutootjate loovuse arengule tulude kasvatamiseks on innovatsioon vältimatu ka reklaamiagentuuridele, kelle ülesandeks on klientide uuenenud vajaduste täitmine digitaalsete teenuste ning platvormide abil, ka sotsiaalvõrgustikes. Üldise kulude kokkuhoiu ajastul on järjest olulisem investeerida selgelt mõõdetava tulususega, samal ajal olles ise klientidega otsekontaktis oluliselt rohkem kui kunagi varem. Osaliselt võivad uued tasustamismudelid tähendada agentuuride jaoks ka reklaamiandjatega riskide ja hüvede jagamist.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.