Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konverentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Eesti vanimat turunduskonverentsi Password tänavu märtsis modereerinud Mihkel Raud tunnistas, et tarbijana on tal lennukiga lendamisel tekitatud teatud süütunne, kuna lendamine ei ole keskkonnasõbralik. See võib aga omakorda tekitada trotsi aga teiste rohe-eesmärkide suhtes, sest lennureisimist vältida ei ole paraku võimalik.
Vestlusringis osalenud Sülluste toonitas aga, et vastutus keskkonnasäästlikumate valikute ees lasub ettevõtjal. “Me kipume väga palju keskkonnateemat panema tarbija õlule, aga me peame lähtuma sellest, et ettevõtted peaksid pakkuma valikuid, mille vahel saaks valida,” kinnitas Sülluste.
Moderaatori küsimuse peale, milliseid alternatiive on võimalik pakkuda, et saada homseks Chicagosse, vastas Sülluste, et peab lendamise näitel silmas energiat, mida lennukites kasutatakse. “Lennuk ise ju ei saasta, vaid see energia saastab.”
Eesti Teaduste Akadeemia looduskaitsekomisjoni esimees Urmas Tartes lisas lendamise tõttu tekkinud häbitunnet kommenteerides, et küsimus on selles, kuhu kui palju ja mis otstarbel me sõidame. “Võib-olla sõita üldse vähem ja teha kohtumisi digitaalselt”.
Vestlusringis räägitigi, kuidas ära tunda rohepesu, mida peaksid tõeliselt keskkonnast hoolivad brändid teistmoodi tegema ning kas tarbijatele lähevad rohelised kaubamärgid üldse korda.
Neil teemadel arutlesid lisaks Risto Süllustele ja moderaator Mihkel Rauale Eesti Teaduste Akadeemia looduskaitsekomisjoni esimees Urmas Tartes, Ragn Sellsi endine arendusjuht Rainer Pesti ning Riigikogu liige Hannah Lahe.
Fotol Mihkel Raud, foto autor Raul Mee.
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.